Skocz do zawartości

[Korba] nowy napęd a stara korba


alex1146

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie! Mam problem ponieważ kupiłem nowy łańcuch HG-93 Deore XT i kasete HG50 Deore ale nadal mam starą korbę i niestety chidzi to dziwnie ponieważ na 1 koronce jako tako chodzi ok ale na 2 i 3 przy mocniejszym depnięciu czuje takie dziwne uczucie jakby ten lancuch nie pasował do tych zębatek. Korba ma ok 4K a tylni napęd jest nowy. Wymieniać na tanią korbę shimano gdzie są takie same zębatki czy jednak ten sam model M391 Alivio?

 

Oczywiście nie wymienie na octalink ponieważ mam już budżet ograniczony z czego kupiony nowy suport Deore

  • Mod Team
Napisano

 

 

z czego kupiony nowy suport Deore

 

I tu wtopa kolego. ponieważ suport dobiera się do korby. Jeśli kupiłeś suport taki sam jak do starej korby to kupuj taką samą korbę.

Btw, korba Alivio ma chyba wymienne zębatki? Wystarczy je wymienić, korba może zostać.

Napisano

Pewnie ,że mają :D tylko ceny zębatek przekraczają wszystkie 3 tryby ok 120zl

A wogóle czym sie różnią zębatki z alivio i acery?

@Dovectra

Jest to bezpieczne? Czy moge zjechać łańcuch

 

Jeszcze jedno pytanie to jest Shimano FC-M361 którą chce kupić 42/32,22T

A moja ma 44/32/32T o 2 zęby mniej ale ja mam kasete hg 50 z 30-11T

Napisano

Zębatki Alivio od Acery zapewne niczym poza być może kształtem i wykończeniem.

Nie martw się o kasetę tylko czy przednia przerzutka dobrze będzie z tym działać...

Napisano

 

 

@Dovectra Jest to bezpieczne? Czy moge zjechać łańcuch

Bezpieczne

powiem tak.

przeważnie przednie tryby wytrzymują, 2-3 zmiany kasety łańcucha.

Ale to zależy jak mocno zarżnięte są.

Ja robię tak, jak już łańcuch jest do de... (przymiarem sprawdzam).

Zakładam nowy i jadę, i sprawdzam,  jeśli po nacinięciu mocno na pedały nie przeskakuje nigdzie, to tryby zostają,

Jeśli łańcuch skacze to spawdzam na czym,  na kasecie czy na trybach, i to wymieniam.

Przeważnie zażynam środkową koronkę korby, oraz 2-3 koronki w kasecie.

Pś. Tylko ja jestem stara szkoła i potrafię szlifować koronki, co przy korbach potrafi przedłużyć ich żywotność o 2-3 lata.

Napisano

Przecież to są dobre zęby, co ci na nich dziwnie chodzi? Zajechać dwie zębatki korby w 4 tyś. km wydaje się wręcz niemożliwe, musiał byś w naprawdę ekstremalnych warunkach jeździć tym bardziej, że w Alivio chyba wszystkie są stalowe.

 

Wymieniłeś kasetę, prawdopodobnie trzeba delikatnie podregulować linkę tylnej przerzutki, to z tamtąd dobiegają prawdopodobnie te dźwięki i wrażenia niepoprawnej pracy.

Napisano

Niestety to nie wina regulacji bo tegulowałem oraz jak jechałem na tylko nowym łańcuchu to tak samo było :/

Zwiazane z korbą

Napisano

Niee :) wszystko okej z suportem bo nowy ma może 50km zrobione

Ale pojezdze z 200km

Mam nadzieje że nie zjade se jakoś łańcucha bo nowy :/

Napisano

Sprawdź jeszcze czy nie masz krzywego haka t. przerzutki, to może powodować złe nachodzenie dolnego kółeczka przerzutki na łańcuch i właśnie podobne odczucia. I jeszcze jedno, czy nie dałeś czasem kasety o szerszym zakresie np. miałeś 11/34 a dałeś 11/36? Tu skolei t. przerzutka może haczyć o zębatki kasety. Te haczenie nie występuje na wszystkich przełożeniach. Potrzebna jest regulacja śrubką, by odwieść górne kółko od kasety.

Napisano

Hak jest prosty :) i cała przerzutka

Fakt że zmieniłem z 32T na 30T kasete

Czuje po prostu ,że dziwnie chodzi korba przy micniejszym pedałowaniu

Napisano

Taka jest sugestia, ale często bywa, że problem leży w miejscu w którym się go najmniej spodziewamy.

Już tak miałem właśnie z tym haczeniem tylnej przerzutki o największe koronki kasety, za nic nie mogłem dojść co się dzieje, a problem tkwił w kilku obrotach śrubki :) Twoje blaty wyglądają bardzo ok, na pewno nie jest to ich przyczyna, ona leży gdzie indziej o ile w ogóle.

Napisano

Już jest okej :) na 1 już jest super na 2 jeszcze sie dorabia ale jest dużo lepiej

Chyba że sie łańcuch dostosował do trybów

Napisano

Łańcuch nie, zębatki docięły się jakby z drugiej strony pod wymiar nowego łańcucha. Musisz na przyszłość baczniej zwracać uwagę na wyciągnięcie łańcucha, mierz go po całości od osi pierwszego do osi ostatniego pina (najprościej i najdokładniej metodą na gwoździa, masz nowy to go możesz teraz odmierzyć, a potem tylko będziesz porównywał) i jeśli osiągnie on 0,3% to wymieniaj, szkoda trybów by dorzynać je na amen.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...