Skocz do zawartości

[stery] Kompletnie się nie znam i rozebrałem stery, nie wiem co robić, pomocy! :D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, coraz robię serwis kolejnych części w rowerze, dziś padło na stery, odkręciłem tylko śrubę wkręconą w szyszkę sterową, podniosłem ramę i kulki zaczęły się sypać, pozbierałem prawie wszystkie i wyjąłem wszystko z ramy i z rury sterowej co dało się zdjąć i nie wiem kompletnie co teraz robić żeby to poskładać. Smar jest przerdzewiały i brązowy, wyczyszczę to i dam nowy smar, ale muszę wiedzieć jak to potem poskładać... Kompletnie nie znam się na sterach, powinienem poczytać cokolwiek zanim się za to zabrałem, ale no cóż zepsułem i proszę Was o pomoc.

Rower Kross Hexagon R6 2015

Te pierścienie były na górze ramy. Po prawej bieżnia wewnętrzna łożyska, środek jakaś uszczelka, która była na samej górze i nie wiem którą stroną do góry ją założyć, po lewej redukcja średnicy między rurą sterową a bieżnią.
169d849ced693441med.jpg

Te dwa były w środku ramy po wyjęciu z niej rury sterowej. Kompletnie nie wiem do czego służą, wyglądają mi na jakieś uszczelki.
39357af6ab6750eemed.jpg

Dolna bieżnia łożyska (da się ją zdemontować)
4427e4e25ac55956med.jpg

Jak będzie jasne już co i jak ma być, to w jaki sposób ułożyć te kulki, żeby się nie wysypały podczas montażu? Będzie potrzebny nowy ster? Jak go zamontować skoro bieżnie sterowe są chyba wciśnięte na stałe do ramy?

b1de50a43948679fmed.jpg
8eb5bf943a1aa43cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz czym wybić miski, to wymień te stery. Jeśli się uprzesz i będziesz składać te, to nałóż obficie smar na bieżnie (te nabite w ramę) i "wklej" w ten smar kulki. Później delikatnie włożysz rurę sterową. Moim zdaniem najlepiej byłoby wymienić kompletne stery i to na jakieś szczelne. Niezły muł ci się zebrał. Co do kolejności... tu raczej nic nie możesz pomylić. Posegregowałeś sobie te elementy. Każdy z nich wejdzie tylko i wyłącznie na swoje miejsce.