Skocz do zawartości

[napęd ] 3x8 czy 2x8


samuel87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich

Przymierzałem się do zakupu nowej korby w systemie ht II , wybór padł na deore fc m610 42-32-24 . Obecnie posiadam jakiś model altusa na kwadrat 42-32-22.

Jednak po pewnym czasie zaczął chodzić mi po głowie pomysł by przejść na napęd 2x8 i kupić korbę deore fc m615 38x24 i ewentualnie dokupić przerzutkę przednią dwubiegową fd m615 bodajże. Proszę o opinie doświadczonych kolegów czy to będzie dobry pomysł. Co do korb to padł wybór akurat na te dwie ponieważ mogę je kupić za niecałe 270 z przesyłką kurierską , klucze mam wiec z montażem poradzę sobie sam. Kasetę jaką posiadam to acera 11-32 z tego co pamiętam. 

  • Mod Team
Napisano

Jeśli jeździsz dużo w terenie spokojnie 2 zębatki z przodu wystarczy. Największy blat przydaje się w zasadzie jedynie na asfaltowych zjazdach. Przerzutka nie musi być koniecznie pod 2sp, zwykła pod 3 może być, śrubkami ogranicxzysz wychył na zewnątrz i nie ma szans żeby przerzutka zrzuciła łańcuch poza zębatkę.

Napisano

dzięki za odpowiedz, własnie o to chodzi ze blatu 42 mało kiedy korzystałem  i dlatego też mi chodzi po głowie 2x8 ,co do przerzutki dwubiegowej myślałem o niej po przeczytaniu kilku opinii na forum , że ma inną konstrukcję prowadnika itp.Moim celem było by osiągnięcie z blatu 38 korzystanie z całej rozpiętości kasety i dlatego boję się czy przerzutka 3 biegowa mi to ograniczy.  

Napisano

M610 czy m615 mają chyba tyle wspólnego z ht II co zintegrowana oś i zewnętrzne łożyska i nic więcej.

Czy ta korba czasem nie będzie droższa od tego roweru?

 

A jak już chcesz 2 rzędy, to zostawienie przerzutki 3-rzędowej to zwykłe dziadowanie. Wcale nie jest tak łatwo to ustawić, a sama przerzutka będzie w cholerę za wysoko ze względu na wielkość prowadnika dostosowanego do wielkiego blatu.

Napisano

(M610 czy m615 mają chyba tyle wspólnego z ht II co zintegrowana oś i zewnętrzne łożyska i nic więcej.
Czy ta korba czasem nie będzie droższa od tego roweru?)

nie rozumiem Twojej wypowiedzi??

​i od jakiego roweru ta korba nie będzie droższa??

Uważam ,że są to całkiem dobre korby ze sztywną osią , które mi wystarczą w zupełności

Napisano

Piszesz o korbie HT 2, a to zdaje się od slx w górę.

Dalej piszesz o Altusie na kwadrat i napędzie 8-rzędowym, a to oznacza rower stary i/lub z niskiej półki, stąd pytanie czy warto się szarpać na taką korbę, o być może wartości pozostałych gratów razem wziętych.

Napisano

zwał jak zwał ,chodzi Ci o te korby puste w środku, ale zostawmy to, co do roweru mam Krossa level a 3 z 2014 i mi wystarcza. Jakbyś zauważył to prawie wszystkie rowery do lub ponad 3 tys nie maja w zestawie korby ze zintegrowaną osią, więc uważasz ,iż te wszystkie rowery to złomy??

Dla mnie jako amatora kupowanie części z grupy slx czy xtr  to jest bez sensu. Wydawać kasę tylko po to ,żeby szpanować najnowszymi częściami, których potencjału nie wykorzystam.

Napisano

Korba w wersji 2 rzędowej powinna ci starczyć, skoro nie korzystasz z trzeciego blatu.

Przytoczone przez ciebie korby obydwie mają najmniejszą zębatkę 24z, więc nie ma różnicy.

Oczywiście konieczna będzie dedykowana przednia przerzutka.

Stosując tą, w sumie dobrą korbę, sztywną i nie za ciężką, w przyszłości możesz zastosować przyszłościowy napęd 2x11 lub 2x10.

 

Modrzew, nie rozumiem - przecież deore to HT2, teraz nawet alivio jest w tym standardzie i acera też będzie :)

Napisano

Druga konkretna odpowiedz bez wymądrzania się, dzieki za opinie. Też uważałem,że deore dla amatora to jest już wystarczające. Fakt myślałem w przyszłości nad 10 rzędowym napędem, ale to w przyszlosci stopniowo.

  • Mod Team
Napisano

 

 

,co do przerzutki dwubiegowej myślałem o niej po przeczytaniu kilku opinii na forum , że ma inną konstrukcję prowadnika itp.Moim celem było by osiągnięcie z blatu 38 korzystanie z całej rozpiętości kasety i dlatego boję się czy przerzutka 3 biegowa mi to ograniczy.

 

Długi czas miałem napęd 2x8, obecnie 2x9, przerzutka z przodu pod 3x. Działa to dobrze, przy jeździe z dużej zębatki ociera bodajże na 3 największych z tyłu. Jednak jeśli chcesz mieć tylko zębatki będzie to obciachowo wyglądać, ponieważ, jak już ktoś wspomniał prowadnica przerzutki będzie wysoko. Ja mam rockringa, więc problemu nie ma.

Napisano

W sumie ta przerzutka kosztuje ok 70 zl wiec ją kupie plus korba z suportem i przesyłką ok 270 ,wiec koszta nie takie straszne:) dzieki wszystkim za odpowiedzi

Jak rozumiem zmieniarka może zostać? I chyba łańcuch 8 rzędowy do przerzutki 2x10 nie bedzie przeszkadzał.?

Napisano

Co do planowania mufy rozmawiałem ze sklepem gdzie nabyłem rower czyli dobrerowery.pl w krakowie i serwis dał mi odpowiedz ,że te mufy sa dobrze wykonane i nie musze planować mufy, części też od nich biorę:)

Napisano

do autora- skoro "nie potrzebujesz super sprzętu slx bo jesteś tylko amatorem" to po co ci wogóle zintegrowana oś? zdemontuj po prostu największą zębatkę z tego co masz i wyjdzie na to samo a praktycznie za darmo ;) co do łańcucha to może ciągle ocierać jeśli kupisz przerzutkę pod 9/10s bo wózek jest trochę węższy

Napisano

Zdemontować blat z nitowanej korby to mały problem i wtedy zostanie mi 30-22 a korba deore ma 38-24 wiec różnica jest:) Nadal uważam że pchanie się w slx czy xtr jest dla bardziej profesjonalnej osoby, moje zdanie :) i szczerze dość mam tych suportów na kwadrat.

Napisano

To znajdź mi dobry suport teraz, może kilka lat temu były jakies dobre. Wkurzają mnie te trzaski. Sztywność też słaba. A żeby trochę zainwestować w swój sprzęt nie musze pchać się w najwyższe i najdroższe grupy.

Napisano

ja kupiłem w wakacje suport deore, bb un55 bodajże i jest świetny ;) założe się że masz un26- też go miałem i zaczął strzelać już po 1000 km  :verymad: na deore na razie zrobiłem 2k i kręci się idealnie :D osobiście braku sztywności suportu nie zauważyłem, oraz nie widzę różnicy między kwadratem a hl2 (ale to tylko ja- wszyscy inni zdają się zauważać te kilka procent różnicy ;) )

Napisano

Nie mialem okazji jeździć na sztywnej osi wiec tez różnicy nie znam. Suport to jakis model sr suntour ,accenta też miałem w innym rowerze i bez rewelacji. W sumie te niecałe 270 za korbę z suportem to nie takie straszne pieniądze i mam to co chce czyli dwie zębatki .Jak nie spróbuje to się nie dowiem czy warto było.

Napisano

Kup sobie tą korbę i tyle w temacie bo robi się naprawdę bez sensu. Możesz liczyć tylko na sporą różnicę w sztywności. Nad czym tu się rozpisywać skoro chce się przejść na 2-blat a Deore jest najniżej z dostępnych w tym układzie?? 

Napisano

Tak jak na początku był wybór albo fc m610 albo m15 , chciałem poznać opinie.Na chwile obecna na 99% jestem zdecydowany na m615 ,mam tylko nadzieje ,że nie bedzie problemu z nową przerzutka i 8 rzędowym łańcuchem. Dowiem się jak zamontuje.Dzięki jeszcze raz za opinie wszystkim.

Napisano

 

 

Moim celem było by osiągnięcie z blatu 38 korzystanie z całej rozpiętości kasety i dlatego boję się czy przerzutka 3 biegowa mi to ograniczy.
 

 

Przy ośmiorzędowym napędzie korzystanie z całej kasety to słaby pomysł. 8 rzędowy łańcuch źle znosi przekosy. Kultura pracy 8 rzędowego napędu jest niewielka. Zużycie przy przekosach duże. Jeśli już, to weź 9 rz. łańcuch. W ogóle jeśli masz kasetę i łańcuch z większym przebiegiem, to wypadałoby je też wymienić.

 

Przerzutka 3 biegowa może powodować ocieranie na skrajnych przełożeniach. Sam mam w jednym rowerze 2x9 z przerzutką 3rz. Problem rozwiązują gripshifty. Lewa manetka jest nieindeksowana. Dodatkowy klik ponad bieg drugi pozwala korzystać z dwóch najtwardszych biegów bez ocierania łańcucha.

Napisano

Mam m615, przerzutkę przód Altus pod 3 rzędy, tył 9 rzędów i jest prawie zawsze OK. Przerzutkę mam ustawioną wysoko i czasami zrzucenie łańcucha bez kręcenia korbą skutkuje jego krótkim zakleszczeniem. Trzeba wtedy wrócić na wyższe i jeszcze raz zejść. Ale to dlatego, że nie chciało mi się przerzutki ustawić niżej po demontażu korby 3-rzędowej. U córeczki mój magik ustawił taką samą przerzutkę idealnie nad korbą i pracuje też idealnie z łańcuchem 10-rzędowym.

Ten sam magik zalecał mi również planowanie mufy i faktycznie trochę farby udało mu się z moich rowerów zdrapać. Nie było idealnie.

A na sztywnej osi jeździ się fajnie, rower wydaje się lżejszy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...