Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Recon Zablokowany - regulacja nie dziala


Bartek222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem używany rowerek z amortyzatorem Rock shox Recon 100mm SL  (Cube LTD Team)

Jednakże amortyzator jest ciągle zablokowany, nawet odkręciłem linke od blokady aby sprawdzić czy to coś da, ale niestety ugina sie na max 2-3cm (oczywiście po całkowicie spuszczonym powietrzu)

Czy ktoś może doradzić ile taka naprawa może kosztować, oraz jak ją przeprowadzić. Mam nadzieje że podołam, jednakże chciałbym usłyszeć pare słów od kogoś kto przechodził podobny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czasem blokada tam nie dziala tak, ze linka ma wlasnie ja naciagnac i wtedy jest odblokowany. Zakladajac, ze tak jest to moze miales luzno linke i nie odblokowalo go z manetki, a odkrecajac tym bardziej jest zablokowany. Istnieje tez mozliwosc, ze poszedl oring z komory z tlumikiem i olej sie zlal na dol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź, a jakie są orientacyjne koszta naprawy ?

Nie wiem czy podjąć się samemu tego, może jest gdzię na forum jakiś manual,  oraz gdzie można dostać taki oring, na allegro są tylko uszczelki górne.

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004444_rev_b_sektor_recon_xc32.pdf Czy ten oring na 11 stronie to ten o którym mowa :) ?

 

Sory Panowie za tyle pytań ale jeszcze nigdy nie miałem do czynienia z naprawą powietrznego amorka.

znalazłem również coś takiego:

http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/tm_my102.pdf#page=19&zoom=auto  25 strona   tyczy się motion control w Reconie, prosiłbym tylko o informacje o który oring chodzi, i czy cała operacja polega tylko na wymianie oringu i wylaniu starego oleju oraz zalaniu nowym ?

Edytowane przez Bartek222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(kolejne pytanie czy może być zwykły silnikowy

 

Nie , nie może być . Musi być taki do amortyzatorów .

 

 

 

macie Panowie jakieś źródła gdzie można te oringi znaleźć do tłumika

 

Sklep z uszczelkami , uszczelnieniami techniczymi . Wyjmujesz rzeczony oring , idziesz z nim do rzeczonego sklepu i dostajesz taki  sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po pierwsze to recon wiec ma TK. Po drugie w nowych widelcach RSa nie wiedzieć czemu zaczęli robić na odwrót, i manetka jest potrzebna do odblokowania nie do zablokowania.

 

przekręć ręką pełny zakres pokrętła. Jak nie pomaga padła blokada TK. bodajże mam nawet ze 2 takie blokady ale nie wiem czy by pasowały gwintem.

 

Sama naprawa może być kłopotliwa bo to plastikowe badziewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Zatem pozostaje mi zakup oleju 5w (kolejne pytanie czy może być zwykły silnikowy ?)

(...)

 

A kto Ci zabroni wlać? :) Do nowego amortyzatora może bym nie wlewał, ale moje dwa mają  6 lat (SID) i 8 lat (Reba) i chodzą na mobilu 1 5W40 (wlanym do tłumika) że hej :) SID pracuje tak trzy lata, Reba 6 lat. Nic się nie dzieje bo dziać nie może, olej silnikowy również musi być odporny na wysokie temp. pracy, tak samo zawiera dodatki ograniczające pienienie itd. jedyny problem jest taki, że niekoniecznie tłumik będzie działał tak samo, zależy jak trafisz z lepkością. Niemniej działał będzie, blokada pracuje prawidłowo, flood gate również, regulacja tłumienia tak samo.

Do smarowania ślizgów wlewam olej przekładniowy i też pięknie to działa, choć bywa, że przy niższych temperaturach w okolicy +5 amor robi się strasznie tępy, w końcu olej ten przeznaczony jest do pracy w temp. bliżej 100 stopni niż 5-ciu. Zresztą i tak nie mam z tym problemu, bo zimą używam stalowego sztywnego widelca, szkoda amora wystawiać na działanie słonej wody.

 

Edytowane przez Kolmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się podłączę pod temat, bo też dotyczy tłumika. Czy zbyt mała ilość oleju może powodować to, że przy zablokowanym amorku ugina się więcej niż 1cm i uderzenie nie musi być wcale takie mocne, żeby zadziałała ta ochrona przed uszkodzeniem? Tłumik motion  control bez regulacji floodgate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie subiektywne wrazenie, ze wplywa, wiekszy ruch jalowy zanim nastepuje blokada, wiec wrazenie mniejszej sily do jej przelamania. Natomiast juz 0.5cm roznicy w poziomie lustra oleju przy Rebie 100mm daje odczuwalna roznice w blokadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...