Skocz do zawartości

[buty rowerowe] wybór spośród trzech modeli


Marden

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam zamiar w tym sezonie kupić buty rowerowe z prawdziwego zdarzenia. Buty mają umożliwiać lepszą jazdę, ale także być wygodne (na ile to możliwe) przy chodzeniu. Będę je stosował w platformowych pedałach, latem, ścieżki rowerowe, trochę leśne trasy, ale ubite. To wybrałem, ale za bardzo się nie znam, więc bardzo proszę o oceny, a może własne sugestie. Dziękuję z góry za pomoc

 

1. http://www.cube.eu/en/equipment/shoes/am-series/product/cube-shoes-all-mountain-blacknwhitengreynblue/

 

2. http://www.shimano-lifestylegear.com/gl/fw/products/tour/001sh_mt44.php?pSccontentsPro

 

3. http://www.shimano-lifestylegear.com/gl/fw/products/tour/011sh_ct71.php?pSccontentsPro

Napisano

Cześć,

z powyższych modeli mogę wypowiedzieć się tylko o Shimano. Myślę, że do podanych przez Ciebie zastosowań dobry będzie każdy z powyższych butów, dodam pod rozwagę jeszcze jeden model SH-MT54

Buty SH-MT-44 to model bardziej turystyczny, mają nieco twardszą podeszwę niż seria CT. Są umiarkowanie wentylowane  i szybko się je wiąże. Porównując do "zwykłych" butów MT44 przypominają niskie buty trekingowe.

SH CT71 to z kolei odpowiednik "cywilnych" adidasów. Są to buty w zamyśle stworzone do miejskiego systemu SPD czyli CLICK`R. Buty mają więc umożliwiać codzienne użytkowanie w mieście, mają najmiększą podeszwę z wszystkich modeli Shimano. Są elastyczne jak na standardy butów SPD, bardzo wygodne w środku i dosyć dobrze wentylowane.

Zaproponowałem  SH-MT54 ponieważ łączy on najlepsze z obu modeli. Ma tak miękką podeszwę jak seria CT, ale na wyższym obcasie i z wyraźniejszym bieżnikiem od Vibram. MT54 ma już profilowaną i usztywnianą piętę co poprawia trzymanie stopy podczas pedałowania.

Napisano

Może te pytania wydają się prozaiczne, ale w tym roku chciałbym mieć rzeczywiście buty na rower, a nie jakieś trampki.

Napisano

Buty na rower turystyczne różnią się od zwykłych butów tylko możliwością zamocowania bloków do pedałów zatrzaskowych.

Napisałeś, że korzystasz z platform, więc takie obuwie nic Ci nie da poza tym, że zapłacisz za nazwę „rowerowe”.

Napisano

Po opisie w pierwszym poście nie podejrzewam, że chodzi o platformy z pinami i buty do nich dające dobra przyczepność na zjazdach ;) Także nie ma co linkować blogu o ędóro i wspominać o cenach np. Five-tenów.

Napisano

Tyle, że platformy do "ęduro czy innego DH" znacznie różnią się od platform do jazdy rekreacyjnej. Druga opcja nie wymaga specjalnych butów. Ba, cała idea tych pedałów opiera się właśnie na tej uniwersalności. 

 

Jeśli sądzisz, że zakup butów rowerowych raz że tego typu, dwa do jazdy na platformach, zwiększy jakość jazdy, możesz się rozczarować. Szczególnie, że to kwestia tych 300 - 400zł. Na Twoim miejscu przymierzyłbym takie buty, w końcu czemu by nie. Przymierzyłbym też niskie buty trekkingowe i porównał te dwie opcje.

Napisano

Nie rozumiem dlaczego ktoś pisze ,że w tego typu butach nie jeździ się lepiej niż w "cywilnych" butach.

Sam kręcę turystycznie wiele kilometrów i od zeszłego sezonu w butach SH-MT-44  .

W moim odczuciu jeździ się lepiej i to znacznie poza tym do turystyki rowerowej uważam je za całkiem spoko.

Wygodne butki z ciekawym wyglądem nie co uprzyjemniające jazdę :)

Kiedy sam rozpatrywałem zakup tych butów również mi je odradzano i uważam ,że błędnie gdyż spełniają właśnie moje oczekiwania.

Nie każdy jeździ na szosie z parciem na prędkość. Niektórym wystarczy żeby trochę lżej było i jest ;) 

Napisano

W jaki niby sposób masz "trochę lżej" jak to są zwykłe buty jak każde inne? :) Może wcześniej miałeś jakieś ciężkie buciory trekingowe i te "rowerowe" mają po prostu mniejszą masę i noga "odpoczywa", albo po prostu trafiłeś wygodniejsze/lepiej dopasowane? Cała ta idea "rowerowych butów turystycznych" opiera się na tym, że mają pod zaślepką w podeszwie miejsce na umocowanie bloku.

Napisano

 

 

Tyle, że platformy do "ęduro czy innego DH" znacznie różnią się od platform do jazdy rekreacyjnej. Druga opcja nie wymaga specjalnych butów
Jazda na rowerze nie wymaga specjalnych butów, ale znacznie lepiej jeździ się w butach z twardą podeszwą jak i w spd. Są zwolennicy minimalizmu i jazdy w klapkach a i tacy co chcą mieć nieco lepiej, efektywniej i bezpieczniej- dla nich w butach utwardzono podeszwę i wymyślono SPD.  
Napisano

W jaki niby sposób masz "trochę lżej" jak to są zwykłe buty jak każde inne? :) Może wcześniej miałeś jakieś ciężkie buciory trekingowe i te "rowerowe" mają po prostu mniejszą masę i noga "odpoczywa", albo po prostu trafiłeś wygodniejsze/lepiej dopasowane? Cała ta idea "rowerowych butów turystycznych" opiera się na tym, że mają pod zaślepką w podeszwie miejsce na umocowanie bloku.

Lżej jest kręcić kiedy but jest wpięty to chyba oczywiste kiedy dwugłowy pomaga :)

Kolejnym niewątpliwie plusem jest to ,że stopa się nie omyka i nie spada z pedału. 

Jeździłem w różnych butach na platformach , zazwyczaj w lekkich do biegania bo wygodne.

Napisano

A widzisz gdzieś w pierwszym poście coś o wpinaniu? Bez tego takie turystyczne buty na rower nie różnią się od innych o podobnym zastosowaniu. I o tym cały czas mowa.

Napisano

To raczej oczywiste było dla mnie ;) bez wpinania to zakup jest całkowicie bez sensu bo te butki tak wygodne jak do biegania to niestety nie są :)

Co do samych niskich butów trekingowych to na co dzień chodzę w butach swift-r i to są wygodne buty.

Napisano

Na pewno taka dobra do tego co wymienione w pierwszym poście? Już widzę minę autora tematu jak zobaczy „trampki” za 3 stówy po tym co napisał ;) Czy wystarczy, że ktoś napisze „platformy” i zaraz forumowicze ubiorą go w five-teny i ochraniacze?

Napisano

Nie zarejestrowałem, że @Marden w treści posta napisał o platformach, zboczenie zawodowe ;) Muszę zgodzić się z przedmówcami, kupno butów rowerowych z systemem SPD do zwykłych lub platformowych pedałów prawie nic nie daje jeśli chodzi o wydajność pedałowania. Ewentualnie można liczyć na nieco wyższy komfort pedałowania z powodu sztywnej podeszwy. Zalety dedykowanych butów rowerowych odczuwalne są tylko jeśli korzystamy z całego systemu czyli butów i pedałów SPD. Idea systemu jest taka, żeby kolarz mógł "przypiąć" się do pedałów na sztywno, tak aby możliwe było jednoczesne pchanie i ciągnięcie korby w rowerze. Ponadto zaawansowani rowerzyści mogą lepiej panować nad rowerem w czasie manewrów odpowiednio balansując ciałem i mając pewność, że noga nie spadnie z pedałów. System SPD "robi" to samo co dawniej pedały z noskami, ale jest dużo bezpieczniejszy w użytkowaniu ponieważ w razie zagrożenia pozwala się błyskawicznie wypiąć z pedałów.

Wielu rowerzystów boi się spróbować SPD ponieważ uważają, że nie dadzą rady się wypiąć gdy zajdzie nagła potrzeba. Tymczasem jest to kwestia wyrobienia w sobie nawyku, takiego samego jak redukcja biegu przed wzniesieniem albo chwilowe zmniejszenie siły nacisku na pedały przy zmianie przełożenia. Niektórym nauka wpinania i wypinania zajmuje 10 minut innym tydzień, ale każdy jest w stanie to opanować. Potem już nie chce się wracać do zwykłych pedałów. 

Dla tych, którzy chcą mieć możliwość korzystania z roweru w obuwiu dedykowanym i "cywilnym" produkowane są pedały dwustronne, z jednej strony zwykła platforma, z drugiej mechanizm wpinający. Jeden z najpopularniejszych modeli tego typu to Shimano PD-A530.  Zdecydowanie warto spróbować.

 

Napisano

Więc widzisz, na takie pedały używa się typowo właśnie „jakichś trampek”, a konkretnie np. linkowanych five-tenów, poprzez Shimano am41, po tańsze opcje rodem że skejtshopu (buty na deskę) czy np. Slack Cruiserów Adidasa.

Idea jest taka, że podeszwa musi być płaska, ew. że żłobieniami, i być z odpowiedniej mieszanki gumy żeby piny dobrze się w to wbijały jednocześnie nie uszkadzając za bardzo. Kombinacja raczej do cięższych odmian kolarstwa, nie podnosi efektywności pedałowania bo but i pedał nie są połączone mechanicznie oraz but ma raczej miękką podeszwę, ale nie jest to priorytetem przy jeździe grawitacyjnej, choć i tam wielu używa SPD.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...