Skocz do zawartości

[Napęd] Niemożność wyregulowania napędu, ocena zużycia.


JachuWojtan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

ostatnio zakupiłem sobie nowy rowerek MTB XC, lecz jeszcze nie zdążyłem się nim nacieszyć. Od początku było z nim trochę roboty. Ostatnio miałem więcej wolnego czasu, więc postanowiłem skończyć w końcu naprawę napędu. Początkowo problem był z przednią przerzutką, już myślałem, że nie do odratowania, lecz ściągnąłem sprężynkę, wyczyściłem - działa. Podczas jazd próbnych zauważyłem też problem z tylnią przerzutką. Gdy na manetce włączamy biegi (2,3, troszkę 4) łańcuch "faluje" po koronkach z tyłu. Przeskakuje z jednego na drugi, przeskoki są bardzo regularne, zawsze w tym samym miejscu łańcuch przeskakuje na wyższy bieg. Myślałem, że to wina naciągu linki, lub samych linek. 

Aktualnie napęd jest po wymianie linek, pancerzy, serwisu manetek i przerzutek obu.

 

Dziś poskładałem wszystko do kupy i próbowałem wyregulować i nic nie wyszło .. Przód jeszcze w miarę chodzi (problem jest, że przy najbardziej zawężonych wychyłach, śruby regulacyjne dokręcone na max, zdarza się, że łańcuch wypada poza tarcze) ale tył to masakra. Łańcuch dobrze idzie w górę i spada, lecz na biegach 2-4 występuje to przeskakiwanie między biegami. Przerzutki są raczej proste. Jutro postaram się zmierzyć zużycie łańcucha. Sprzedający dał mi podczas sprzedaży trzy łańcuchy (Shimano XT / ULTEGRA CN-HG91) i doradzał zmienianie co 3 miesiące, więc raczej dbał o napęd. 

 

Poniżej daje linki do fotek kasety, proszę o opinie jej stanu:

http://www.fotosik.pl/u/jasica-wojtan/album/2306474

Ząbki kasety czarne, bo smar się trochę zabrudził  :icon_confused:

 

Specyfikacja:

Przerzutka przód:    Deore LX

Przerzutka tył:    Shimano SLX RD-M662 GS (krótki wózek)

Korba:    Shimano DEORE FC-M590 175 mm 44-32-22T Hollowtech II

Suport:    Shimano SM-BB51

Kaseta:    Shimano CS-HG51 8 rzędowa 11-30

Łańcuch:    Shimano XT / ULTEGRA CN-HG91

Manetki:    Shimano Alivio SL-M410 

 

Proszę o jakieś porady, bo chcę wkońcu potestować Treka na górkach, a tu nie ma jak!  :verymad:

Pozdrawiam

 

Napisano

 

 

kaseta jeszcze nie wygląda najgorzej, ale jest trochę zużyta, może masz hak przerzutki skrzywiony?  ps. od oceny napędu jest specjalny temat
 

 

Wiem, ale nie chciałem robić dwóch tematów, to podpiąłem pod ten. 

Hak prościutki- sprawdzałem.  

 

Napisano

Zużycie kasety nie ma wpływu na sprawność zmiany biegów,jak łańcuch nie przelatuje przez zęby to jest git.Ja cisnę do końca,potem na złom.

Jeden koszt,oczywiście jeździe się na wszystkich biegach,rusza z jedynki lub dwójki,wtedy parę tysięcy zrobisz bez zmartwień.

Co do ustawień,zacznij od śrubek na przerzutce H i L ,to blokady,zejścia i wejścia,ale najlepiej puść sobie jakiś film o tym,jest tego pełno,obejrzyj kilka,każdy inaczej tłumaczy,kiedyś taki widziałem,bardzo konkretny i ciężko nie zrozumieć.I musi działać.Też miałem taki przypadek,ale co zrobiłem że się tego pozbyłem to nie pamiętam.Jest też inna możliwość,kaseta od nie wiadomo jakiego producenta,niedbalstwo podczas produkcji,w podrzędnych firmach to nagminne,i index do bani.    

  • Mod Team
Napisano

A linka do przerzutki założona porwanie ? Śruba B odpowiednio ustawiona ? Hak proty ? Luzów brak? Ostatecznie, czy manetki są spawane ?

  • Mod Team
Napisano

 

 

czy manetki są spawane


spawane??? :D :D :D
ten ledwo z samolotu wylazł na obczyźnie i już na forum babole porady robi :)
Napisano

 

 

linka do przerzutki założona porwanie ? Śruba B odpowiednio ustawiona ? Hak proty ? Luzów brak? Ostatecznie, czy manetki są spawane ?
 

 

Niestety, wszystko poprawnie. Dużo już przerzutek regulowałem, ale dopiero ta sprawia mi takie problemy  :icon_confused:

Manetka spawana  :laugh:

Zmierzę dzisiaj naciąg łańcucha i spróbuje coś znowu podregulować.  

  • Mod Team
Napisano

 

 

narowisty model slx'a

Przy 9rz. zdarzało się ale przy 8rz. nie miałem takiego egzemplarza. Może to kwestia ilości macanych przerzutek - grzebacz amator to ja.

Napisano
Masz "fajną" przerzutke, czyli narowisty model slx'a. Niektóre nie poddają się regulacji.

 

Mój się w końcu poddał regulacji ;)

Po zerowym przeglądzie przerzutek (czyli wykręcenie ich z roweru, rozebranie, przeczyszczenie mechanizmu, złożenie, skręcenie, itd.), chyba już 4 z kolei takim zerowym przeglądzie, przerzutki nagle zaczęły perfekcyjnie działać. Nie pytajcie jak i dlaczego, bo nie mam pojęcia, ale po x-setnej regulacji, nagle zaczęły działać, pewnie wcześniej coś przegapiałem. Jestem teraz po 30km trasie (50% szosa, 50% ciężki leśny podjazd + kamienie, korzenie) i biegi wchodzą jak w masło, a przerzutki przełączają bardzo szybko. 

Dziękuje za wszystkie porady.  :thumbsup:

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...