Skocz do zawartości

[11644g] Corratec SuperBow Team by timex550


timex550

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania swój pierwszy (w miarę) lekki rower, który składałem od jakiegoś czasu. Od razu powiem, że jestem zaskoczony tą wagą, bo spodziewałem się, że będzie nieco cięższy. Nie starałem się zejść z wagą za wszelką cenę, bardziej skupiając się dobraniem niezawodnych części.

 

A tutaj rozpiska:

Bar plugs: (Korki do kierownicy)    ESI - 6g
Bottom bracket: (Suport)    Accent BB-EX1 - 102g
Brakes: (Hamulce)    Avid BB7 - 403g
Brake adapters: (Adaptery hamulcowe)    Shimano PM 160 - 50g
Brake levers: (Klamki hamulcowe)    Shimano Deore LX BL-M571 - 182g
Cables: (Pancerze i linki)    Shimano/Accent/Clarcks - 160g
Cassette: (Kaseta)    Shimano CS-HG300-9 - 326g
Chain: (łanńuch)    Shimano CN-HG53 - 291g
Crankset: (Korby)    Shimano Deore XT FC-M770 - 743g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia)    Shimano Deore XT FD-M771 - 162g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)    Shimano Deore XT RD-M772 - 228g
Fork: (Widelec)    Rock Shox Reba Race Dual Air - 1660g
Frame: (Rama)    Corratec SuperBow Team - 2100g
Grips: (Gripy)    ESI Chunky - 58g
Handlebar: (Kierownica)    Author ACO-HB Respect14 - 268g
Headset: (Stery)    Accent HSI-S01 - 136g
Pedals: (Pedały)    Shimano PD-M520 - 377g
Rotors: (Tarcze)    Avidg2CS 160mm - 255g
Seat: (Siodło)    Selle Italia X1 Special Edition - 296g
Seatpost: (Sztyca)    BBB SkyScraper BSP-20 - 307g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)    Accent Light - 28g
Shifters: (Manetki)    Shimano Deore XT SL-M770 - 271g
Skewers: (Zaciski koł)    Accent Bolt - 70g
Spacers: (Podkładki pod mostek)    BBB Ultraspace - 10g
Stem: (Mostek)    Accent AS-ST05 - 160g
Tire (Front): (Opona przednia)    Maxxis Larsen - 452g
Tire (Rear): (Opona tylna)    Maxxis Larsen - 452g
Tubes: (Dętki)    Maxxis Ultralight - 270g
Wheel Front: (Koło przednie)    custom custom - 804g
-Hub: (Piasta)    DT Swiss 370 - 195g
-Rim: (Obręcz)    Accent Rockrider - 405g
-Spokes: (Szprychy)    Sapim Race - 182g
-Nipples: (Nyple)    Sapim Polyax - 12g
-Rim tape: (Opaska)    10g
Wheel Rear: (Koło tylne)    custom custom - 1017g
-Hub: (Piasta)    DT Swiss 370 - 408g
-Rim: (Obręcz)    Accent Rockrider - 405g
-Spokes: (Szprychy)    Sapim Race - 182g
-Nipples: (Nyple)    Sapim Polyax - 12g
-Rim tape: (Opaska)    10g
Summary : (razem)    11644g

 

Zdjęcia z całego procesu składania Corrateca i więcej fotek roweru tutaj - http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/3460-corratec-superbow-team-skladanie/

A tu pokazowa fotka fotka:

gallery_146866_3460_1805364.jpg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Corratec miał pierwszy dłuższy test. 52km (licznik jeszcze nie zamontowany, ale odczytałem od kolegi) w mieszanym terenie, z czego ok. 20-25km cały czas w błocie. Wnioski jakie mi się nasunęły po przesiadce z poprzedniego roweru:
- da się przyspieszać!

- waga kół ma naprawdę odczuwalny wpływ na "lekkość" jazdy

- zewnętrzne łożyska suportu to istne cudo (czyt. "masełko") ;)

- nie mam już ochoty wracać do pedałów platformowych

- manetki wyższej klasy pozwoliły przerzutkom w pełni rozwinąć skrzydła

- oponki Larsen TT nawet w wersji 1.9 dają radę w błocie, ale są zdecydowanie mniej stabilne niż (szersze) Racing Ralphy (kolega no nich śmigał)

- wąskie i twardsze siodło pasuje moim 4 literom w wiele bardziej

No i najważniejsze - zdecydowałem się na zakup hydrauliki. Wybór padł na XT BR-M785, bo są teraz w sporych promocjach. Ok 540zł za parę z metalicznymi kolcami (nówki).

Pozdrower ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar częściej jeździć w błotku czy szerzej pojętym mieszanym terenie, to zaopatrz się może jednak w sensowne opony. Ja wiem, że takie wynalazki ładnie wyglądają na wadze i szybko się toczą, ale to gumy na konkretne warunki (sucho, twardo, płasko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@DEVILEK, Waga ramy jest realna. W galerii jest nawet fotka z ważenia. Racja - jest ciężka, ale jak na nią patrzę, to nie żałuję ani jednej wydanej na nią złotówki ;)

@@modrzew, Jak będę miał więcej czasu, żeby odwiedzać góry (czerwiec - wrzesień) to założę, konkretniejsze, szersze oponki. Na razie Larseny są ok, bo dużo jeżdżę po asfalcie i szutrach (codzienne poruszanie się po mieście i okolicach).

 

@@Piotrek383, Hamulce jak na BB7 przystało może i nie zaskakują modulacją (chociaż przy obecnych klamkach jest nawet całkiem dobrze), ale siła hamowania - konkret. Z racji na metaliczne klocki, w błocie i na mokrym kwiczą jak zarzynana świnia, aczkolwiek to jedyny minus. Nadrabiają za to bezproblemową i prostą jak budowa cepa obsługą, nawet w trasie. Jeździłem z nimi już sporo na poprzednim rowerze i jeszcze nigdy mnie nie zawiodły (w górach też były). Z tym, że wtedy pracowały z tarczami Shimano - przód 180 Ice Tech na pająku i tył 160. No ale chcąc nie chcąc kiedyś trzeba przesiąść się na hydraulikę (zwłaszcza, że Trek został chwilowo bez hampli). Wybór padł na BR-M785. Tylko nie wiem... czarne czy srebrne. Jak myślicie?

 

BTW. Zamawiamy z kolegą w/w hamulce w Cyklomani, żeby oszczędzić na wysyłce. Jeśli ktoś chce się dorzucić do zamówienia (najlepiej z Katowic i okolic), to do soboty jest czas :P

 

EDIT. Lada moment Corratec dostanie jeszcze licznik VDO M3 WR.

Edytowane przez timex550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@kolarzjedrek, Z rozpiski wychodzi 11644g, a przy ważeniu całego roweru na wadze podwieszanej pokazało 11,60kg. Nic na to nie poradzę, że wygląda na lżejszy ;) Z resztą waga większości części jest w galerii ze składania.

 

@@alagor96, W obecnej konfiguracji, za sam rower (nie licząc butów i bloków) wyszło mnie ok. 3300zł, ale (dla własnego zdrowia psychicznego) wolałem nie wiedzieć dokładnie. Poza tym, oprócz ramy, amora i korby) wszystko jest nowe. Jedynie hamulce przełożyłem z poprzedniego roweru, ale nowe niedługo będą w drodze. Btw. wzrok jeszcze masz dobry, bo w temacie o cenie nie pisałem. Orientacyjnie w "garażu" jest wpisane 3400 :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rynek części używanych pod 26 jest pełny naprawdę dobrego sprzętu w niezłych cenach, także składanie 26er'a jest na ten moment dość opłacalne. A do tego udało mi się złożyć grupę (no dobra, manetki, przerzutki i korbę :) ) XT pod "archaiczne" 3x9. Na przyszłość jeszcze widziałbym tam kasetę CS-M770 i pedały PD-M770 do kompletu ;)

Myślałem jeszcze nad hamplami M775, ale szybki research ukazał mi znaczną przewagę M785 i to na nie padł wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasete XTR/Dura Ace z małym przebiegiem można kupić w cenie nowej XT/Ultegra, a waga spadnie nawet o 100g (licząc mase rotacyjną kasety to daje jakieś 150 gram mniej). Lekkie koła to sama radość z jazdy. Chyba jednak lepiej opłaca się samemu złożyć rower, szczególnie jak wpadnie w oko coś lekkiego z domieszką tytanu w dobrej cenie i ma się dużo czasu na kompletowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obsesje ostatnio na punkcie lekkich kaset, tak mi się spodobały  :027:

 

Masa rotacyjna obręczy, opon, dętek razy dwa. Masa pedałów razy 1,5. Korby i kasety około 1,2-1,5 x masa. Tak by się przedstawiała realna masa tych rzeczy. Sorry, ale jak tu większość liczy masę powietrza w dętkach to musiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja. Uwzględniłem wagę nowych hamulców (klamki, przewody, śruby, zaciski) po skróceniu przewodów. Teraz waga w kategorii "Pancerze i linki" obejmuje tylko te do przerzutek i blokady Reby. Nie podaję wagi klamek osobno, bo nie miałem jak zważyć. Niestety nie mam fotek z ważenia hampli i licznika, bo telefon mi padł zanim dojechałem do sklepu :P

Sumarycznie, waga nieco spadła. Z 11644g na 11618g, czyli zysk wagowy na poziomie 26g.

 

Bar plugs: (Korki do kierownicy)    ESI - 6g
Bottom bracket: (Suport)    Accent BB-EX1 - 102g
Brakes: (Hamulce)    Shimano Deore XT BR-M785 - 593g
Brake adapters: (Adaptery hamulcowe)    Shimano PM 160 - 50g
Brake levers: (Klamki hamulcowe)    Shimano Deore XT BL-M785
Cables: (Pancerze i linki)    Shimano/Accent/Clarcks - 160g
Cassette: (Kaseta)    Shimano CS-HG300-9 - 326g
Chain: (łanńuch)    Shimano CN-HG53 - 291g
Crankset: (Korby)    Shimano Deore XT FC-M770 - 743g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia)    Shimano Deore XT FD-M771 - 162g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)    Shimano Deore XT RD-M772 - 228g
Fork: (Widelec)    Rock Shox Reba Race Dual Air - 1660g
Frame: (Rama)    Corratec SuperBow Team - 2100g
Grips: (Gripy)    ESI Chunky - 58g
Handlebar: (Kierownica)    Author ACO-HB Respect14 - 268g
Headset: (Stery)    Accent HSI-S01 - 136g
Pedals: (Pedały)    Shimano PD-M520 - 377g
Rotors: (Tarcze)    Avid G2CS 160mm - 255g
Seat: (Siodło)    Selle Italia X1 Special Edition - 296g
Seatpost: (Sztyca)    BBB SkyScraper BSP-20 - 307g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)    Accent Light - 28g
Shifters: (Manetki)    Shimano Deore XT SL-M770 - 271g
Skewers: (Zaciski koł)    Accent Bolt - 70g
Spacers: (Podkładki pod mostek)    BBB Ultraspace - 10g
Stem: (Mostek)    Accent AS-ST05 - 160g
Tire (Front): (Opona przednia)    Maxxis Larsen - 452g
Tire (Rear): (Opona tylna)    Maxxis Larsen - 452g
Tubes: (Dętki)    Maxxis Ultralight - 270g

 

Wheel Front: (Koło przednie) - 804g
-Hub: (Piasta)    DT Swiss 370 - 195g
-Rim: (Obręcz)    Accent Rockrider - 405g
-Spokes: (Szprychy)    Sapim Race - 182g
-Nipples: (Nyple)    Sapim Polyax - 12g
-Rim tape: (Opaska)    10g

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1017g
-Hub: (Piasta)    DT Swiss 370 - 408g
-Rim: (Obręcz)    Accent Rockrider - 405g
-Spokes: (Szprychy)    Sapim Race - 182g
-Nipples: (Nyple)    Sapim Polyax - 12g
-Rim tape: (Opaska)    10g

 

-Bike computer: (Licznik)    VDO M3 WR - 62 g
Summary : (razem)    11618g

 

 

PS. Nowa fotka wkrótce.

Edytowane przez timex550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą - po złożeniu wszystkiego do kupy wrzucam fotki. BTW. trochę zabawy było ze ściąganiem i zakładaniem gripów, ale chłopaki z Mbike Katowice zawsze służą dobrą radą :)

W każdym razie, do rzeczy. TUTAJ więcej nowych fotek dla chętnych, a w poście lecą dwie pokazowe.

Pozdrower ;)

 

gallery_146866_3460_803676.jpg

 

gallery_146866_3460_1444566.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spoko rowerek, wygląda na przemyślany i na pewno przyjemnie się nim jeździ. Co do wagi to jest spoko choć jeszcze na przyszłość będzie co zrzucać :-)

Lekkie kółka dają naprawdę dużo, sam mama koła 1580g/2szt z lekkimi oponami i przyspieszenie zależy tylko od mojej kondycji, nie czuć tego oporu i masy.

Jedynie rama o wadzę ponad 2kg to średnia baza na lekki rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, mam pytanko w sprawie obręczy. Jak wygląda sprawa zakładania opon, dobrze wchodzą na rant, nie ma problemów z montażem? Próbowałeś zakładać szersze oponki np, 2,10 / 2,20 cala? Jak ze sztywnością kół? Mam 90 kg i szukam czegoś na podmianę za Salsa Delgado, bo ułożenie poprawnie opony na rancie zajmuje pół dnia metod prób i błędów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Adnnn, Z zakładaniem opon nie ma najmniejszego problemu. Nie próbowałem z drutowymi, ale zwijki wchodzą gładko (bez konieczności poprawiania). Nie próbowałem jeszcze zakładać szerszych opon, ale obecne Larseny TT mają dość duży balon (jak na oponki 1.9"), także nawet gumy 2.2 powinny układać się bez problemu (szerokość wew. obręczy - 18mm). Zwłaszcza, że obręcz nie jest specjalnie wysoka (18mm).

A co do sztywności - nie zauważyłem (ani tym bardziej nie poczułem) żadnych związanych z nią kłopotów. Obecnie ważę ~67kg i koła spokojnie dają radę w górach. Co prawda Accent nie podaje do tego modelu konkretnych danych, ale myślę, że Rockridery powinny dać radę nawet powyżej Twojej wagi. Osobiście polecam te obręcze, bo oferują dość niską wagę małym kosztem (najlżejsza obręcz 26" w swojej klasie cenowej) i sprawdzają się w warunkach tras XC. Dla mnie - BOMBA :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...