AlfaLupi Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 Witam,nowy rower z kołami 27,5, opony jak to u MTB. Chcę zmienić na slick lub semi-slick. Na drogi rowerowe (wyboiste niestety) oraz asfalt.Dane aktualnie zamontowanych opon (spisuję wszystko jak leci bo słabo się znam co jest ważne):Napisy na oponie:52-584 (650x52B) (27,5x2,10) K 1080-010 Kendamin 30 max 50 PSI2,0-3,5 BAR200-350 KPANapisy na obręczy:ETRTO 584x19 DIN ALLOY 650BDouble wall/MRYDE VB 19Czy średnica wewnętrzna którejś z poniższych opon będzie się zgadzać i da się zamienić?Oczywiście dętkę także należy wymienić?(Chyba taka szerokość 1,65 byłaby dla mnie lepsza niż 1,50, bo czasem są nierówne płytki na drogach rowerowych i szersza lepiej tłumi.)Schwalbe Marathon 27.5 x 1.65 650B GreenGuard Reflex Opona drutowahttp://rowertour.com/schwalbe-marathon-27-5-x-1-65-650b-greenguard-reflex-opona-drutowa.html Producent: Schwalbe Model: Marathon Rozmiar: 27,5x1,65 650B(44-584) Mieszanka gumy: Endurance Wykonanie: Performance Line, GreenGuard, drutowana, Ścianki boczne "Skin": Twin Ciśnienie robocze: Bar 3.5-6.0 , Psi 50-85 Oplot: 67 EPI Maksymalne obciążenie: 105 kg Waga katalogowa: 820 g Dodatkowo takie dane o niej znalazłam, może przydatne: rozmiar cale: 27.5x1.65 650x42Brozmiar ETRTO: 44-584 Schwalbe Marathon Plus 27.5 x 1.50 650B SG Opona drutowa Reflexhttp://rowertour.com/schwalbe-marathon-plus-27-5-x-1-50-650b-sg-opona-drutowa-reflex.html Producent: Schwalbe Model: Marathon Plus Rozmiar: 27.5x1.50 650x38B (ETRTO 40-584) Mieszanka gumy: Endurance Wykonanie: Performance Line, drutowana, SmartGuard, Reflex Ścianki boczne "Skin": Twin Ciśnienie robocze: Bar 4.0-6.5 , Psi 55-95 Oplot: 67 EPI Maksymalne obciążenie: 100 kg Waga katalogowa: 920 gJeżeli te co podałam nie pasują, to czy ktoś zna jakieś pasujące?Słaby wybór jest węższych gładkich opon do kół 27,5. Raz w sklepie rowerowym słyszałam rozmowę, że ktoś zamienił na opony od kół 28". Dziwne. Czy tak się da?
modrzew Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 28” to jest odpowiednik rozmiarowy 29” mtb, a nie 650b, także ktoś głupoty gadał. A co do tematu, to czyżbyś była kolejną osobą która kupiła rower MTB do jazdy wyłącznie po mieście, po asfalcie? Gdzie w tym sens i logika, bo DDR nierówne?
Alsew Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 A co do tematu, to czyżbyś była kolejną osobą która kupiła rower MTB do jazdy wyłącznie po mieście, po asfalcie? Gdzie w tym sens i logika, bo DDR nierówne? Co kraj to obyczaj... A u nas jedyny słuszny rower to mtb choćby na Detonator ach ;-) Czas się przyzwyczaić idzie wiosna to slickowcy wyciągną swoje górale z piwnicy :-)
cervandes Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 A tych znów boleć zaczyna, że ktoś śmie zakładać gładsze opony... Co wątek to te same śpiewki. Pisałem już, producentom każcie przestać produkować, utniecie hydrze łeb! Marathon Cross, Hurricane.
Alsew Napisano 4 Marca 2016 Napisano 4 Marca 2016 A tych znów boleć zaczyna Boleć to zaczyna jak człowiek widzi setny temat pod tytułem "Kupiłem gorala bo fajnie wygląda, tylko kiepsko jeździ po asfalcie"...Pomijajac fakt ze wystarczy poczytać trochę na forum a nie zakładać kolejny taki sam temat. Hurrican jest spoko ale występuje tylko w wersji 2.0 a kolega chce 1.6... które ważą odpowiednio ponad 800 i 900 gram ;-)
AlfaLupi Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 A to dlatego kupiłam MTB, bo mam 152 cm wzrostu. Kupiłam sobie damkę około 13 cali, małe to i poręczne. (Nota bene doradzono mi MTB ze zmianą opon ze względu na mój okazały wzrost - właśnie na tym forum. Rowery crossowe są dla mnie za duże. )Hurricane są podobne do Maxxis Wormdrive na których jeździłam kiedyś na kołach 26", miały szerokość 1,95, więc do dwójki nie było daleko, jeździło się dobrze.Marathon Cross jakby mają grubszy bieżnik, ale za to mają tylko 1,65 szerokości... Ciekawe na których jedzie się szybciej? Pewnie porównywalnie...Do Marathon Cross to już trzeba dętkę zmienić na węższą pewnie?Jest jeszcze w sprzedaży taka opona:Continental Double Fighter III 27.5x2.0z takim opisem: ETRTO 50-584Czy by się nadała? Hurricane jednak najładniejsze i niezbyt drogie. Pewnie za to mało odporne na odłamki szkła, które niestety walają się wszędzie...Dziękuję za porady i proszę jeszcze o jedną - na przyszłość - na jaki parametr mam zwracać uwagę przy zmianie opon, żeby dopasować wewnętrzną średnicę? Czy na to co napisane na oponie, u mnie to jest: 52-584 (650x52B)Czy na to co napisane na obręczy, u mnie to jest: ETRTO 584x19 ?
tobo Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Jeśli obręcz ma wewnątrz 19 mm to kupujesz opone szersza niż 19 mm, czyli w praktyce każda która chcesz. Jak zechcesz 2,5 cała też będą działać, może nie optymalnie ale będą.
radziuGD Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 średnica obręczy musi być równa średnicy osadzenia opony, inaczej nie będzie pasować. W twoim przypadku jest to 584mm zwane inaczej 650b
woojj Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Marathon Cross jakby mają grubszy bieżnik, ale za to mają tylko 1,65 szerokości... Ciekawe na których jedzie się szybciej? zwróć uwagę na masę opony... czym mniej tym lepiej ... szukaj bliżej 500 gram . Często jest tak że ludziska zakładają sliki 800 gramowe i zdziwieni że rower nie jedzie.
robertos102 Napisano 5 Marca 2016 Napisano 5 Marca 2016 Koledzy powyżej, nie ma co się napinać niepotrzebnie Imho,mimo wszystko poszukałbym czegoś uniwersalnego,na asfalt,szutry i lekki teren. Sliki bym sobie odpuścił. Poszedł bym w kierunku czegoś takiego jak mezcal,RK, itepe.... pozdr. R/
AlfaLupi Napisano 5 Marca 2016 Autor Napisano 5 Marca 2016 OK, bardzo Wam wszystkim dziękuję za porady, pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.