seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Witam moje pytanie jest takie posiadam teraz 8 rzędów i zastanawiam się nad wymiana całego napędu tylko czy lepiej 9 lub 10 rzędów ? oczywiście myślę nad firmą deore xt wszystkie części mocno cenowo będą się różniły od siebie 9 i 10 jeśli chodzi o cały osprzęt ? I co bardziej mi się przyda jeżdżę do pracy zazwyczaj asfalt mróz śnieg deszcz i w trasy tez zazwyczaj po drogach ale i lasy tez się zdarzają
michalj2 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Dziwne jest to ze deore XT 10 jest tanszy w zakupie od 9 Natomiast ja swojej 9 nie wyminie bo kasety i lancuch sa wyraznie tansze niz 10, akurat jesli chodzi o te elementy.
Marcin9 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 firmą deore xt w To nie firma tylko grupa osprzętu firmy Shimano Budżet?
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 I co bardziej mi się przyda jeżdżę do pracy zazwyczaj asfalt mróz śnieg deszcz i w trasy tez zazwyczaj po drogach ale i lasy tez się zdarzają I to jest zdanie klucz Jak nowe to już nie ma sensu pchania się w 9s, te 20zł przy wymianie kasety to nie pieniądze. Zwykły osprzęt klasy Deore 10s w zupełności by ci wystarczył (Korba, przerzutki, kaseta, łańcuch). Pokusić się możesz jedynie na manetki klasy XT, szkoda kasy jeśli się nie ścigasz. Nie piszesz o jakichś jazdach po górach więc zakładam, że teren raczej płaskawy i młynki napędu MTB też nie będą ci potrzebne. Rozważ wobec tego kasetę 11-32 z jakąś korbą np. 40/28 lub 38/26. Większość czasu pojedziesz na blacie więc powinno być chyba OK, nie wiem czy nawet blat 38 nie byłby lepszą opcją, pozwalającą równo korzystać z całej kasety.
Mod Team sznib Napisano 23 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2015 A ja bym sugerował 9kę ( a gdyby nie brak sensownych manetek na 8 to zostanie przy ósemce by było ok, zwłaszcza finansowo) zwłaszcza do takich celów. dlaczego? "Na co chciał bym uczulić. To dość ważne. Przy napędzie 8 rzędowym, linka w tą czy w tamtą, pancerze 20 letnie ale działa. Tutaj już nie. tutaj ruchy wózka są tak niewielkie, ze musicie dbać o czystość napędu, wymieniać linki i pancerze dość często. To wymóg by to działało tak jak powinno." No chyba że lubisz dużo dłubać przy rowerze.
modrzew Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Do czego przyda się XT podczas kulania się do pracy po ulicach? Z drugiej strony kto bogatemu zabroni
Looser Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 czyli mowisz ze chcesz wydac okolo ~1500pln na naped xt zeby nim dojezdzac zima po pas w sniegu, soli drogowej, blocie przymarzajacym - ogolnie do zwyklego ciorania?? zdajesz sobie sprawe ze bedziesz sie musial sporo nameczyc aby utrzymac naped w odpowiednim stanie? korbą np. 40/28 lub 38/26 skoro jezdzi po asfaltach i czasem po sciezkach to nie wiem czy 2blat jest dobra opcja? to bedzie ograniczajace na asflacie, 3 blat, nawet bym oscylowal do 48...
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 nie pociągnie na góralu (nawet w 26") przełożenia 48:11, nie ma szans. Musiał by mieć niezłe, długie zjazdy by to ukręcić. Zwróć uwagę, że to rower nie do sportu/treningu, a zwykłej jazdy do pracy. Pytający nie będzie rozkręcał się do +50km/h, a jadąc przez miasto góralem dużo ponad 30km/h też nie wyciągnie. Po kiego wobec tego tak twardy blat? 40 to moim zdaniem maks czego mu potrzeba, by równo oblatywać całą kasetę, a jeśli w lesie się zdarzy podjazd to jest w odwodzie 26 czy 28 zębów. Musiał by się wypowiedzieć na temat dotychczasowych przełożeń, czego najczęściej używa, a czego wcale. Ja to bym się zastanowił jeszcze nad inna opcją, czy nie lepsze wobec tego byłoby 9s, w którym jest górska kaseta 11-28? Na asfaltach i w płaskich terenach ciasne stopniowanie to ogromna wygoda. Można by to połączyć np. z korbą 40/30/22 lub tą co mówiłem 40/28. Super sprawa do codziennej i rekreacyjne jazdy. czyli mowisz ze chcesz wydac okolo ~1500pln na naped xt zeby nim dojezdzac zima po pas w sniegu, soli drogowej, blocie przymarzajacym - ogolnie do zwyklego ciorania?? zdajesz sobie sprawe ze bedziesz sie musial sporo nameczyc aby utrzymac naped w odpowiednim stanie? No włacha, o tym mówię, szkoda kasy na XT, Deore to maks potrzeb.
modrzew Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 A mało to takich magików co koniecznie chcą górala, a potem kombinują wąskie oponki i trekingowe korby? Jak trekingową kozę da się pociągnąć na 48/11 to i pseudo-górala się da.
seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 A wiedz myślałem że xt to jakościowo długo mi wytrzyma do pracy w jedną stronę mam 10 km dużo górek koła mam 29 to tez łatwo nie rozpędzić rower ciężki bo torby z tyłu posiadam a dokupie jeszcze na przód na długie trasy a jeżdżę zazwyczaj sprzodu na 2 lub 3 a tylna 4 lub 5 wiecie nie znam się tak na tym
seczuan Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 za te 1500zł kup sobie lepiej lazaro na pełnym alivio 3x9 i zacznij dbać o to co masz a później pomyśl nad wyższymi grupami i cross lepiej się sprawdzi niż to co posiadasz obecnieza 1500zł masz cały rower a nie tylko napęd klasy xt który zarżniesz po 3 miesiącach bo nie będziesz o niego dbał
modrzew Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Wysokie i drogie grupy osprzętu nie są trwałe, a na pewno nie jest to w nich priorytet. Na pewno więcej wytrzymają grupowo niższe, cięższe i nieco bardziej toporne części, poza takimi detalami jak np. hamulce czy manetki. Ktoś Ci głupot naopowiadał z tą trwałością xt, a już na pewno w rowerze do mało wymagającego jeśli chodzi o trasę ale całorocznego ciorania niezależnie od pogody. Tutaj im prościej tym lepiej, a i jak coś taniego padnie to bez żalu wymieniasz.
seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 To co polecacie zwykle deore jedynie w manetki więcej wyłożyć?
modrzew Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Jaki masz na to budżet tak w ogóle? Co to za rower? Jak to ma być całoroczny bułkowóz, to łatać po taniości to co siądzie zamiast fanaberii z xt...
seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 Mogę wydać tak do 1500 a rower to solution 29 wpisz w Google
vpablov Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 To co polecacie zwykle deore jedynie w manetki więcej wyłożyć? Do zwykłej, czytaj nie sportowej jazdy, manetki deore również wystarczą.
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Tak, zwykłe Deore ci wystarczy. Tak jak napisałem wyżej, chcesz lepszą kulturę pracy to ewentualnie zastanów się nad manetkami XT, ale i to dyskusyjny temat. jeżdżę zazwyczaj sprzodu na 2 lub 3 a tylna 4 lub 5 To świadczy wyraźnie o tym, iż zajeżdżasz tylko środkowe przełożenia, tak właśnie myślałem i nie spodziewałem się czegoś innego. Także podsumowując. Teraz masz prawdopodobnie korbę 44/32/22 i kasetę 11-32. By lepiej wykorzystać całą rozpiętość kasety i korby, proponuję ci taką konfigurację: - korba Deore 10s, 38/26 lub 40/28 - kaseta MTB 9s 11-28, może być nawet Alivio, szkoda kasy na droższą - przednia przerzutka Deore systemu 2x10 - tylna przerzutka Deore 9s (chłopaki podpowiedzą czy średni czy długi wózek) - manetki chyba obie mogą być Deore od 9s lub jak chcesz to właśnie XT Powstanie typowy mieszczuch ze średnimi przełożeniami, które używasz, a i w lesie fajnie się sprawdzi. Po taniości, ale dobrze i co najważniejsze, to przełożenia tak dobrane, byś wykorzystywał je w całości nie zajeżdżając tylko 3 koronek kasety. Zapytasz z pewnością, czemu taki miks 9 i 10. Bo w 10s nie ma ciaśniejszych kaset MTB niż 11-32, a w 9s nie ma korb dwublatowych, a ty nie używasz malutkiej zębatki korby. Więc bezsensowne staje się kupno części, z których się nie korzysta. Zadam jeszcze jedno pytanie, czemu chcesz wymieniać cały napęd? Do takiej jazdy wcale nic lepszego nie potrzeba. Jeśli nie odpowiadają ci przełożenia to podmień sobie tylko kasetę na 11-28 i śmigaj dalej. Tobie prawdopodobnie nawet kaseta szosowa by wystarczyła np. 12-25 i nie trzeba by wymieniać tylu części.
seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 tutaj sprostuje czasem uzywam z przodu najmniejszej ale to pod mega gorke jakąś
przmor Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Za 1500zl mozna drugi rower kupic np. szosowy i uzbroic go w blotniki, bagaznik itp. Na asfalcie sprawdzi sie duzo lepiej niz jakikolwiek mtb czy cross. Pytanie co to za droga ta do pracy? Asfalt? Jesli asfalt to dobrej jakosci czy dziurawy?
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 mega górkę, wrzucasz 1 z przodu i 1 z tyłu?
seba1121 Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 Za 1500zl mozna drugi rower kupic np. szosowy i uzbroic go w blotniki, bagaznik itp. Na asfalcie sprawdzi sie duzo lepiej niz jakikolwiek mtb czy cross. Pytanie co to za droga ta do pracy? Asfalt? Jesli asfalt to dobrej jakosci czy dziurawy? powiem tak ze czasem ladny asfalt ale i dziury tez sa i ostre kamienie bo obok sa betoniarnia i żwirownia dla tego kupilem opony antyprzebiciowe bo co chwile kapec byl jak pod mega góre to jedynka sprzodu a z tyłu piatka tych korb na allegro jest za duzo http://allegro.pl/mechanizmy-korbowe-i-czesci-mechanizmy-korbowe-251529?id=251529&order=qd&string=DEORE&search_scope=category-16416&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-mcf-dyn-v2-spo-1-3-1218&a_enum[127977][3]=3
Arni220 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Kupno drugiego roweru było by chore, nie przesadzajmy. Masz dobry rower (skoro już go masz) tylko ktoś ci nawciskał głupot, że jak pewnie kupisz osprzęt XT to pojedziesz znacznie szybciej lub lżej będzie się korbą kręciło. Wymiana tylko dla samej wymiany, kolejny który chce wpaść w matnię marketingu jak pod mega góre to jedynka sprzodu a z tyłu piatka Jest to przełożenie 22:18 czyli żadne góry. Spokojnie korba 38/26 z kasetą 11-28 jest dla ciebie, a i nawet będziesz miał jeszcze zapas jakby te górki nagle urosły
modrzew Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Abstrahując od sensowności jeżdżenia tym czymś po ulicy, to czy do tej pory jakiś element napędu uległ zużyciu czy ta wymiana to taka fanaberia z przypływu gotówki?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.