Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour RAIDON


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do was jesli posiadam taki kartridz w amorku

 

http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-do-amortyzatorow-raidon-lor-xcr-lor/565

 

czy mozna go wymienić na jakiś inny np taki

 

http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-lor/286

 

i czy zmieni sie praca amorka ??

 

Edytowane przez fakirek84
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można go wymienić. Ty masz wersję RL-R a nie LO-R. Gwinty korków pasują. Oczywiście że praca jest lepsza w Epiconach Jeśli planujesz wymieniać to od razu pomyśl o kartridżu z Epicona wersji RL-RC. Niestety pod oś 9mm juz w Epixonach z 2016 montują takie same kartridże co w raidonach. Wysokiej półki są dopiero kartridże w amorkach pod oś 15mm, lecz także cena amorka sporo się podnosi. Sporo wymieniam klientom te kartridże z wyższej półki amorków, szczególnie ze względu że są rozbieralne i można sobie olej w nim wymienić

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Mam pytanie czyli jak bym wymienił sobie na taki kartridze to bedzie pasowało wszystko i bedzie lepiej chodził ...tego co kupiłem u Ciebie wszystko ładnie chodzi blokada

działa tak jak powinna

 

Ps Pytam z Ciekawosci

 

"http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-lor/286

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten co w linku podałeś jest na pewno lepszy od tego co ty masz lecz on jest z blokadą na goleni a nie na kierownicy

żebyś się nie pogubił to masz tu link gdzie są dokładnie opisane Skróty modeli danych amortyzatorów  http://activia.sgl.pl/oznaczenia_amortyzatorow.php

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kartridże cały czas mam. Bardziej polecał bym ci zainwestować w ten lepszy. Raidon z 2016 jest taki sam jak Epixon. Jedynie Epixon ma lepszy kartridż lecz kartridż wersji RL-RC występuje już tylko w tych najwyższych modelach epixonow co są pod os 15mm przez to jak wsadzisz sobie kartridż wersji RL-RC to będziesz miał już wtedy bajerancki amorek

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale przecież ja mam gore z Raidona 2016 czyli z tego co piszesz to powinien byc lepszy a doł mam z 2015 roku kurde bo juz sie po mału zakreciłem :icon_confused:

 

to co w końcu musiał bym wymienić zebym miał wtedy ten "Bajerancki amorek"


A Ty co bys wybrał jak bys miał modernizować ...???

 

a np za miesiac bedziesz miał jeszcze te kartridze ??

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kartridże mam cały czas. W Raidonach są zawsze nierozbieralne kartridże. Już nawet na 2016 w Epixonach pod os 9mm też są nierozbieralne kartridże. Dopiero w wersjach TR są te lepsze, przez to są takie drogie

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 10 miesięcy temu...

Przepraszam, że "odkopuję" ale mam pytanie odnośnie Raidona. Posiadam wersję z 2014 r. (aluminiowe golenie górne, blokada manetką na kierownicy, cartridge w prawej goleni + sprężyna powietrzna w lewej). Jak zauważyłem wideł da się mocno poprawić stosując odpowiednie smarowanie. Brunox deo gwarantuje fajną pracę ale i szybkie "zacieranie" uszczelniaczy. Działa do momentu zapylenia, potem mocno muli czułość, ciągnie brud i upycha go między wargami uszczelniaczy. Jako, że śmigam na moto to przetestowałem drogi ale rewelacyjny smar do zawieszeń motocyklowych i doznałem szoku. Amor po wyczyszczeniu uszczelniaczy i zaaplikowaniu smaru wybiera jak rasowe Fox-y. Stał się czuły na najmniejsze kamyczki a uszczelniacze nie przejawiają oznak wycierania się (czarne smugi na goleniach) ogólnie coś pięknego. Śmigam tak już 2 rok. Tu pojawia się moje pytanie gdyż zapragnąłem więcej skoku. Czy ze standardowych 100 mm skoku da się uzyskać 120 mm zamieniając ponoć jakieś tulejki? Znalazłem na YT film sygnowany Suntorem lecz dotyczy on Epicon-a.  Byłem już w 3 serwisach, niestety nie mają pojęcia czy faktycznie Raidon oferuje opcję zmiany skoku a chciałbym to zlecić przy serwisie amora.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

screwer a mógłbyś napisać jaki to smar stosujesz od motocykli do amortyzatorów i gdzie go można kupić? Byłbym zainteresowany, bo w moim Raidonie dokładnie tak samo brunox też powoduje po jakimś czasie mulenie amora.

Edytowane przez sssmok
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to, że górna warga uszczelki po wyschnięciu brunoxa nie ma poślizgu i przyciera o górną lagę. A ten normalny smar do amortyzatorów rowerowych nie za bardzo się na gumie utrzymuje. I efekt jest taki, że warga uszczelki hamuje pracę amora zamiast tylko i wyłącznie zbierać kurz i inne paprochy. A pryskanie brunoxem nie tylko szkodzi na wymywanie smaru, ale zawsze jakiś nadmiar poleci na tarcze i klocki i po jakimś czasie tarcza się pięknie błyszczy ale za to gorzej z hamowaniem. Przynajmniej u mnie tak było, jak pierwszy raz go używałem nie wiedząc jeszcze co i jak :)

Edytowane przez sssmok
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używam smaru do uszczelniaczy firmy Ariete - Arisil, kupuję go w sklepach z częściami do motocykli, np. Olekmotocykle. Nie jest tani i dostępny głównie w saszetkach 1g w cenie ok. 7 zł. Jedna saszetka starcza mi na ok. 2 użycia. Arisilu używam na 2 sposoby - albo zdejmuję golenie dolne, czyszczę co trzeba i smar aplikuje na wargi uszczelniacza, albo ucinam róg saszetki i wtłaczam trochę smaru pod uszczelniacze. Polecam dla testu wypróbować, różnica jest kolosalna. +200% do czułości wybierania i płynności pracy amora. Jeśli chodzi o Brunox to zawsze używałem go zgodnie z zasadami, tj. nie pryskając na lagi. Szczerze mówiąc to nie widzę sensu w użyciu tego produktu. Aktualnie używam wyłącznie Arisilu i z pewnością tylko przy nim zostanę.


Oczywiście że się da zmienić. Wystarczy przebić na popychaczu nit na inny otwor

Dzięki za informację, jutro zabiorę się za zmianę skoku.

Edytowane przez screwer
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za Raidon? Nie jest zalany olejem?

 

Raidony fabrycznie nie są zalewane olejem i nie mają odpowiednich do tego uszczelek.. A zalanie prawej lagi może uszkodzić tłumik, który jest nierozbieralny.

 

Dzięki screwer, poszukam tego smaru, może uda mi się gdzieś znaleźć.

 

 

Edit:  Znalazłem dokładny odpowiednik tego smaru na Ebayu pod nazwą dow corning molykote 55 O-ring Silicone Grease Lubricant Lube

5.3 oz Tube.

Co ciekawe znalazłem informację, że ten smar jest stosowany przez NASA w przestrzeni kosmicznej do oringów, żeby nie zacierały się na elementach metalowych podczas pracy. Jak dla mnie to dostateczne potwierdzenie, żeby go zamówić pomimo dosyć wysokiej ceny razem z przesyłką.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Molykote-Dow-Corning-Silicone-55-O-Ring-Grease-Lubricant-Gasket-Long-Expiry-NEW-/251619085853?hash=item3a95aa8e1d:g:cVEAAOxy69JTEilG

Edytowane przez sssmok
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Raidony fabrycznie nie są zalewane olejem i nie mają odpowiednich do tego uszczelek.. A zalanie prawej lagi może uszkodzić tłumik, który jest nierozbieralny.

 

Masz rację, coś sobie ubzdurałem że AIR= Kąpiel olejowa 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto ci naopowiadał że nie można nalać oleju do goleni dolnych? oczywiście że można, czemu niby miałoby to uszkodzić tłumik? po 10ml na goleń i wszystko śmiga [emoji106]

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez dembovy
      Dzień dobry, mam do sprzedania wszystkie części oprócz korony  z amortyzatora suntour xcr 34 boost 29 (120 mm) ze zwykłą spreżyną . Może ktoś zainteresowany ?
      Wszystkie części są zupełnie nowe,nieużywane , pochodzą z nowego amora kupionego w dużej  promocji z którego potrzebowałem tylko górne lagi/koronę.
      Na sprzedaż:
      - Dolne lagi 34 mm boost 29 ( bez naklejek ),czarne
      - kartridż blokady skoku (blokada na goleni ) , pasuje też do innych modeli suntour jak xcm, raidon itd ( pracuje w zakresie od 80 do 140, zależy jak się go ustawi )
      - sprężyna amortyzatora łącznie z nakrętkami i całą resztą aby zamontować ją w amortyzatorze.
      -zacisk boost ( zamiennik  qlock )
      - uszczelki, gąbki i cała reszta jaka się tylko znajdzie w dolnych lagach.
      Części mogę sprzedać w całości lub pojedynczo, jeśli czegoś potrzebujecie piszcie śmiało.
      Zdjęcia w weekend, jak wrócę do domu.
       
      Michał
    • Przez Ninjago
      Witam,
       
      posiadam od 2 miesięcy amortyzator Suntour XCM V3 HLO SF-13. W zasadzie działa, ugina się (jak przystało na uginacz), blokada działa. Naszło mnie jednak dzisiaj żeby go rekreacyjnie rozkręcić. Dobrałem się w zasadzie do wszystkiego. Po wyjęciu kartridża hydraulicznego miałem jednak okazję się nim pobawić i poznać to ciekawe stworzenie. W położeniu najbardziej wyciągniętym i najbardziej wciśniętym chodzi ładnie i gładko. Jednak po środku, mniej więcej na takim ściśnięciu jakie występuje na luźno w stojącym rowerze, słychać nieprzyjemne dźwięki. Określam to jako chrzęszczenie, trzaski, chrobotanie. Odgłos, który przywodzi na myśl wytarte ślizgacze (jeśli tam są), zdarty metal i piach pośrodku. Oczywiście w niewielkim stopniu, ale jest to słyszalne podczas pracy amortyzatora.
      Cóż to takiego może być ? Ten typ tak ma ? Wadliwy tłumik ? Zniszczenie na skutek czegoś (nie oszczędzam tego amortyzatora...) ?
       
      Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...