Skocz do zawartości

[amortyzator] XCM V3 za miękki po konserwacji


VtracK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Dzisiaj rozebrałem mojego XCM'a z blokadą dla konserwacji i nasmarowania i mam takie problemy:

- po nasmarowaniu i wyczyszczeniu goleni stał sie bardzo miekki ,waże tylko 55 kg a gdy przeniose ciężar na przód to wchodzi do połowy

- amora po ugięciu wydaje dziwny dzwięk (słychac sprężyne)

- po przykręceniu kierownicy ta ciężko się obraca, gdzy podniose przednie koło kiera wogóle się nie zkręca tylko stoi sztywno

- nie wiem po której stronie na samym dole goleni jest taki plastikowy "czop" po stronie ze sprężyną czy po stronie blokady

Prosze mi pomóc bo jeżdze tym rowerem codziennie do szkoły

Rower to kellys scarpe

 

Edytowane przez VtracK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skręciłeś ty za mocno ten grzybek - przez to zbyt mocno dociska ci na łozyska i je blokuje przez to ciężko ci obrócić kierownicę 

Sprężynę słychac ze względu tego że trze w środku o rure goleniową. Często dają po środku sprężyn taka osłonę termokurczliwą co tłumi ten hałas podczas pracy amorka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da mi ktos schemat czy cos w tym stylu jak ułożyć simeringi bo jak wyjąłem cały amor z główki ramy to mi sie wysypały (4 + łożysko) i jakoś je ułożyłem ale niewiem czy dobrze :/ a to że jest miękki to dobrze :D ale nie wiem czy to normalne bo jak czytałem to podobno pod moją wagą niewiele się uginają

Edytowane przez VtracK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie skręciłeś ty za mocno ten grzybek - przez to zbyt mocno dociska ci na łozyska i je blokuje przez to ciężko ci obrócić kierownicę  Sprężynę słychac ze względu tego że trze w środku o rure goleniową. Często dają po środku sprężyn taka osłonę termokurczliwą co tłumi ten hałas podczas pracy amorka

 

 Podepne się pod temat z pytaniem ^^ Chodzi o zwykłe termokurcze, po nałożeniu skurczyć je gorącym powietrzem i gotowe?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCM ma tłumienie? Stał się miększy bo pewnie wymieniłeś smar na nowy itd, zawsze tak jest. Niestety tańsze modele SR mają to do siebie że dość szybko łapią brud i praca trochę się pogarsza. Jednak to nie jest problem, ściąga sie koło, odkręca 2 śrubki, ściąga golenie i czyści. Jak się wie co się robi to taki szybki serwis to kwestia 20-30 minut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...