Skocz do zawartości

[Zakup] Rower szosowy 8-9tys. PLN - pomoc w wyborze


Ottovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,


 


Tak jak w temacie - rozglądam się za nowym rowerem szosowym mniej więcej we wskazanym przedziale (oczywiście jak znajdzie się taniej to też biorę ;))


 


Rozmiar 57-58, pod 188cm wzrostu.


 


To co na razie rzuciło mi się w oko to:


FOCUS CAYO:


FOCUS CAYO LTD Ultegra Di2 - salonrowerowy.pl - dobre opinie w internecie, podobno nie idzie znaleźć roweru z ultegrą di2 w tej cenie


SPECIALIZED TARMAC:


Rower szosowy SPECIALIZED TARMAC SL4 COMP ULTEGRA 2015 / Triathlon - Profesjonalny sklep dla biegaczy i triathlonistów - buty treningowe/terenowe sklep, buty supinator/neutralne sklep, buty startowe do biegania, treningu, maratonu, buty męskie/damskie do - trochę droższy, na ultegrze, ale nie elektronicznej


TREK EMONDA: 


Szosowe - - - tu mam możliwość zejścia z ceny o 25% co daje 7.5k PLN - pytanie czy po takiej obniżce będzie to lepsza maszyna niż pierwszy wskazany Focus?


 


Z góry dziękuję bardziej doświadczonych kolarzy za pomoc w wyborze. Jeśli ktoś dostrzega jakąś lepszą opcję w podobnej cenie to również rozważę


 


Pozdrawiam,


T.


Napisano

Wejdź na stronę nieoceniam.pl gdzie jest mój temat o dura ace di2, zobaczysz jak to wyglada. DA miałem pęknięte w rękach dwie, ultegry przestałem liczyć po 10tej sztuce.

Co polecam? Jesli chcesz di2 to sensowniej jest kupić nowa wersje 2x11 i zacząć zbierać kasę na przednia przerzutkę, wychodzi taniej niż wymieniać obie bo system dostanie zawału w starszej wersji.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest rower na mechanicznej grupie Shimano 2x11.

Napisano

tobo, dzięki za komentarz. Szukałem ale nie znalazłem w internecie podobnych opinii do Twojej odnośnie di2. Popytam jeszcze, ale znając ludzi to gdyby było tak źle z tą grupą jak piszesz to internet byłby pełen od negatywnych opinii.

 

Czy dla amatora ważna jest ta 11 koronka? Wydaje mi się, że nie odczuję z niej większych korzyści będąc amatorem. Być może się mylę...

 

Jakieś konkretne propozycje rowerów w tym przedziale cenowym?

 

pozdr,t.

Napisano

To może emonda ale na alu ramie?
Na 2016 wychodzi emonda ALR 6 o ile dobrze pamiętam czyli najwyższy model. Rama jest aluminiowa ale w rozmiarze 56 ma wazyć 1050g. Czyli po zmianie koł na jakieś stożki carbonowe masz rower w wadze poniżej 7kg. Jest to rower na pełnej ultegrze mechanicznej 11 rzędowej. Kosztuje katalogowo 8 tysięcy, a skoro na emonde masz 25% rabatu (o ile oczywiście nie tylko na tamten konkretny model) to może to byłaby ciekawa propozycja. No chyba, że bardzo chcesz karbonową ramę, to wtedy ten rowerek odpada.

Napisano

Pracuje w serwisie przez ktory przewija sie wiele rowerow z di2 rocznie wymieniamy 10-20 przednich przerzutek ultegry. Mam tego złomu cała szufladę. Tyły dostają luzów na pantografie, sypia sie troche wolniej.

Jesli miałbym kupić rower z di2 to tylko w wersji 2x11 czyli nowsza, bo starsza w przypadku problemu oznacza konieczność wymiany rownież drugiej przerzutki co mnoży koszt razy dwa.

Czy dla amatora jest istotna jedna koronka więcej? To zależy.

Jesli ktoś używał wcześniej np kasety 11-25 i teraz tez bedzie używał to dostanie płynniej zestopniowana kasetę.

Nowe grupy obsługują kasety 11-32 bez wymiany przerzutki, maja tez możliwość wymiany tarcz korby na inny zestaw bez wymiany samych korb. Do tego manetki pracują lekko i precyzyjnie. Kultura pracy nawet Dura Ace w wersji2x10 wg mnie wymięka przy nowych grupach.

 

Kup Focusa z di2 ale jesli padnie z jakiegokolwiek powodu któryś komponent roweru i będziesz musiał go wymienić to nawet jesli oficjalnie komponenty z grupy 2x11 sa kompatybilne ze starsza generacja to zeby współpracowały musisz zrobić upgrade systemu który przy okazji go rozwali - najnowsze wersje software'u przy mieszanych komponentach blokują przerzutki. W takim przypadku pozostanie Ci upolowanie i zakup komponentów z serii 6700 a to moze być - jesli już nie jest - trudne.

Gdy di2 pojawiło sie w szosach byłem oczarowany. Chciałem najpierw kupić bo kultura pracy jest bardzo dobra - jak wszystko jest nowe.

Ostatnio serwisowalem rower z pierwsza wersja di2 dura ace, przerzutka przestała poprawnie działać. Problem w tym ze ta grupa nie jest kompatybilna z następca ani z komponentami ultegra a nowej sztuki DA tej generacji już nie można było dostać. Pozostaje wymiana całej grupy komponentów składowych, 5-6 tysięcy.

Najsłabszym elementem jest wózek przerzutki przedniej który prędzej czy pózniej pęka - tak jak w wersji mechanicznej pracującej z korba kompakt. Rocznie wymieniamy kilkaset przerzutek przednich tiagry, 105tki i ultegry. Wózek wersji mechanicznej jest praktycznie taki sam jak elektrycznej.

Napisano

tobo, dzięki za komentarz. Szukałem ale nie znalazłem w internecie podobnych opinii do Twojej odnośnie di2. Popytam jeszcze, ale znając ludzi to gdyby było tak źle z tą grupą jak piszesz to internet byłby pełen od negatywnych opinii.

 

Czy dla amatora ważna jest ta 11 koronka? Wydaje mi się, że nie odczuję z niej większych korzyści będąc amatorem. Być może się mylę...

 

Jakieś konkretne propozycje rowerów w tym przedziale cenowym?

 

pozdr,t.

Będąc amatorem możliwe, że nie odczujesz korzyści z Di2 ... za to możesz odczuć problemy ...

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witajcie

Dołączam się do tematu. Poszukuje również szosy w podobnej kasie, jedyna różnica taka że mnie interesuje mechaniczne przełożenie nie żadne DI2. Waga ok 88-90kg wzrost 186

Proszę o pomoc w wyborze roweru. Myślałem wybrać coś z Canyona lub Treka... Jakie jest wasze zdanie. Proszę o pomoc

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...