Skocz do zawartości

[klamkomanetki + przerzutki mtb] Klamkomanetki szosowe i ich kompatybilność


Agressiva

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Raczej w Stanach. Dzięki, choć cena nie zachęca. Taniej jest kupić całego baranka ;-)
 

Moje były sprowadzone z Anglii przez znajomego. 

Co do "taniej" i baranka, jeżeli w tej wymianie wchodzi też konieczność wymiany klamkomanetek, to "taniej" zaczyna przekształcać się w "drożej", patrz dla przykładu - moja sytuacja (rogi mają obecnie 3 lata).

 

Z ciekawości znalazłam Tiagrę, która również współpracuje w układzie 3x9.

http://www.baseg.pl/product-pol-29555-Klamkomanetki-Shimano-Tiagra-ST-4400-2-3x9-L-P.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale:

 

- nie wiem jaka jest średnica baranka, bo jeśli chodzi o sam chwyt, to można to potraktować "jak rogi" - czyli przełożyć wszystko z prostej kiery.

- używane klamkomanetki ultegry 2x9 z barankiem znalazłem za 300zł. Same rogi to 200zł także temat do przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie wiem jaka jest średnica baranka, bo jeśli chodzi o sam chwyt, to można to potraktować "jak rogi" - czyli przełożyć wszystko z prostej kiery.
 

Moim marzeniem było przerzucenie obecnych manetek i klamek mtb - ALIVIO na tradycyjnego szosowego barana. Nie ma szans, Obejmy do mocowań są za małe, średnica "rury" baranka jest większa niż kier mtb.

 

Same rogi to 200zł także temat do przemyślenia.

Ja kupując w GB dałam 90 zł z groszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim marzeniem było przerzucenie obecnych manetek i klamek mtb - ALIVIO na tradycyjnego szosowego barana. Nie ma szans, Obejmy do mocowań są za małe, średnica "rury" baranka jest większa niż kier mtb.

Zawsze można rozwiercić ten 1 mm na średnicy ale to i tak bez sensu. Lepiej kupić używane starsze 105 lub Ultegra (koszt około 150 zł) plus prawdziwy baranek (nowy już od 50 zł). Potrzebny będzie też krótszy mostek żeby skompensować wysunięcie baranka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mechaniczne zaciski MTB mają taki ciąg linki jak klamki od V-ek, więc albo będziesz potrzebował adaptera ciągu, albo zmiany zacisków na mechaniczne szosowe np. Tektro Lyra.

 

Czy to zacisk szosowy czy mtb? Nie mogę znaleźć tego modelu.

post-184650-0-14714900-1442824053_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zawsze można rozwiercić ten 1 mm na średnicy ale to i tak bez sensu. Lepiej kupić używane starsze 105 lub Ultegra (koszt około 150 zł) plus prawdziwy baranek (nowy już od 50 zł). Potrzebny będzie też krótszy mostek żeby skompensować wysunięcie baranka.

 

Pewnie, nie ma co się mocować. Lepiej zmienić układ w porządny sposób :) i raczej celuję w nówki, wiesz kwestia gwarancji i pewności że sprzęt nie zawiedzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ta jest identyczna we wszystkich korbach
 

Hm chyba nie do końca. Rozstaw blatów z zębami z przodu zależy od grubości łańcucha (przy wyborze zębatek jest parametr do jakiego typu napędu są przeznaczone, 7,8,9,10, czy 11 rzędowych).

Jednak biorąc pod uwagę fakt, że pozostaję przy układzie 3x9 łańcuch będzie ten sam.

 

Czekam jeszcze na info od Evans Cycles z UK. Mam nadzieję, że moje wątpliwości zostaną rozwiane :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw blatów z zębami z przodu zależy od grubości łańcucha

 

Pierwsze słyszę. Grubość zębatek jest od tego zależna tylko i wyłącznie (a i tak różnice są tak symboliczne, że praktycznie pomijalne). Gdyby było tak jak mówisz to nie dałoby się mieszać przednich manetek, a jak powszechnie wiadomo są kompatybilne zupełnie niezależnie od "rzędowości" napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi przednimi zmieniarkami, zastrzegę tylko, że te wywodzące się z MTB niekoniecznie zabanglają w szosowym rowerze. 
Ilość wybieranej linki wydaje się być w porządku, ale problem jest w ciągu linki - u mnie ponoć 'obuciągowa' Acera nie ogarnęła dobrze dolnego ciągu - z 3 biegów działały 2. 

Same korby się nie różnią rozstawem, są kompatybilne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Same korby się nie różnią rozstawem, są kompatybilne. 

No to super, dzięki za rozjaśnienie tematu! :) 
 

Mnie martwiła ilość zębów, 

przy rowerach na serii Sora, gdzie mamy korbę FC 3503, zestaw przednich tarcz wygląda tak: 50x39x30

U mnie obecnie jest tak: 48×36×26

 

Przerzutkę przednią Alivio najpewniej będę musiała wymienić, dowiedziałam się kilka chwil temu, 

ale Deore powinien hulać, znajomy w swoim CX ma Deore połączony z klamokomanetkami Tiagry.

Zresztą już wiem również, że seria Deore jest kompatybilna z wszystkimi k-manetkami Shimano STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Chciałbym dołączyć się do tematu. Posiadam rower hybrydowy z dosyć wiekowym już napędem Shimano Altus a10 przód i Shimano 400cx z tyły z korbą Shimano AltusA10 (50-40-30) w układzie 3x7. Chciałbym założyć kierownicę baranka z klamkomanetkami Tourney. Nie jestem pewien czy będzie to ze sobą grało. Przerzutka Altusa jest oznaczona jako hybrydowa ale czy to oznacza, że dogada się z klamkami szosowymi? Podobnie Z tylnią przerzutką 400cx, nie jest to sprzęt typowo mtb ale nie mam pewności czy dogada się z klamkomanetką. Może ktoś z doświadczonych forumowiczów coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.To dobra wiadomość chociaż to wertując między innymi te forum spotkałem opinie, że może być problem przede wszystkim z przednią przerzutką. Podobno do klamkomanetek STI zalecana jest typowo szosowa ze względu na ilość ciągniętej linki. Początkowo chciałem wrzucić do ramy starszą 105 Shimano ale skoro stare szpeje chodzą przyzwoicie to czemu ich jeszcze nie wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...