Skocz do zawartości

[Siodło] WTB PURE, Rocket, Volt vs Flite Classic


acid1234

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Kilka siodełek już miałem, ale nigdy marki WTB.

Najmilej wspominam Fizik Nisene Sport.

Selle Italia odstawiam na razie bo miałem już kilka i każde średnie.

 

Obecnien mam Selle Italia Flite Classic i chyba się starzeje bo wydaje mi się trochę za twarde(według danych 139mm szerokości, ale boki(profil) pod kątem ścięte(nachylone) - codaje mniejszą powierzchnie podparcia).

 

Myślę o modelach WTB:

 

- Volt Comp ( 2014 )szerokosć 135mm - bardzo mi się podoba i cenowo rewelacja, waga około 300g

- Rocket Comp   130mm i 142mm(Szerokosć)

- Rocket Race 130mm i 142mm  -   zaletą jest waga 262g, wada cena 140zł

- Pure V, Pure  -  najszersze 145mm i najcięższe 346g 

Nigdy na takiej kanapie nie jeździłem :)

 

Jeżdzę bez "pampersa" tarsy około 60-80km cześciej 30-40km.

 

Czy wystarczy WTB Volt Comp 2014 - cena 1/3 niższa od pozostałych?

Jak wypada w stosunku do Flite Classic pod względem twardości i komfortu?

A może jadnak dopłacić do klasyka i Rocket Comp lub Race?

 

 

Jez14

 

 

Napisano

Jaka nic nie wyszło takie zdanie....Pomimo roznych siodel zostalem przy Pure i z czegokolwiek bym nie wrocil, to komfort przez pierwsze minuty jest miazdzacy. Niestety przy dlugich dystansach masakruje mi krocze, szeroki nosek ogniata wewnetrzna czesc krocza, ale to musi byc takie syte 100+.

Napisano

Czyli w stosunku do Flite to przepaść.

Tylko obawiam się, żebym po 40km w upale nie przykleił się do niego(odparzenia).

Nie ma efektu jak zapadanie(nie jest aż tak miękkie)?

A jaki model miałeś - rok produkcji?

 

Napisano

WTB Pure V - ma juz z 4 lata, czasem jezdze na Specialized Henge, ale jest znaaaacznie twardsze. Waga to setka, wzrost 190cm, 30-50km bez zadnego problemu, jezdze zawsze z wkladka. Po przejsciu z Henge wpadam w Pure jak w fotel...Zaznaczam, ze jakbym mial robic 120-150 asfalt czy wiecej to chyba, chyba bralbym Henge, choc musze to wyprobowac. Dluzsze dystanse robilem w gorachna Pure i tam nie bylo problemu z tego wzgledu , ze przy tripie dobowym bylo duzo chodzenia, wiec i doopa wytrzymywala. Asfalt, to asfalt, siedzisz i krecisz. Przerabialem kiedy z SI -" flite" - jakies podstawowe, ultra szyko pozegnalem, "yutaak" - calkiem niezle, "shivera" - wydawalo sie super, ale przejscie w pure - jak w fotel....

Jezeli bierzesz pod uwage ciezka jazde w gorach, strome zjazdy, tylek za siodlo, to pure dosc istotnie utrudnia te manewry ze wzgledu na szerokosc.

Napisano

@acid - dobieranie siodła na podstawie odczuć innych jest jak wróżenie z fusów.  Prościej od razu zamówić te, które na oko wygląda nieźle i liczyć, że tym razem się uda :)

 

Ale żeby się nie udzielać na pusto - z WTB miałem jakąś wyższą serię Silverado, bardzo przeciętna wygoda i beznadziejna trwałość.  Teraz mam Volt - komfort jest lepszy, ale rewelacji dalej nie ma, zaczyna już strzelać przy siadaniu, a używane jest może z jeden sezon.

 

Ale nie zniechęcam, może twój tyłek akurat się z nimi polubi.

 

 

Napisano

Dziękuję Koledzy za wszelkie informacje.

Wiem, że siodło to sprawa indywidualna bo przerobiłem już kilka i Flite jest "sportowo" wygodne :).

 

Dokonam pomiaru kości kulszowych i zobaczymy. Może faktycznie szersze będzie lepsze. Mam nadzieje, że tektura się nada.

 

Mam tylko wątpliwości co do trwałości siodełek WTB jak mam mi skrzypieć lub coś z prętami się dziać(Luzy) to mam wątpliwości ???

Miałem kilka siodełek i jedynie w firmowym Scott miało problem z tym, że jeden pręt ruszał się przy mocowaniu, przez co siodełko było krzywe (w lewo).

Moja waga to 75kg, nie skacze na siedząco :), przeważnie normalna jazda jazda turystyczna.

 

 

  • Mod Team
Napisano

Również polecę Pure'a. Mam od wiosny 2010, wersję Comp i jest naprawdę ok. Nic nie skrzypi, nie ma luzów. nie wiem, może nowsze wersje są gorzej wykonane, co by mnie nie dziwiło. Jak chcesz lekko to masz wersję Pro za 2 stówki z wagą ~ 260g, lub race za ok. 140pln ważącą 300g z małym hakiem.

W sumie powoli myślę nad wymianą, bo mój Pure już swoje przejeździł, i tak się zastanawiam czy nie ryzykować i zostać przy Pure czy brać Volta. Tego drugiego wcześniej nie brałem pod uwagę, bo za wąskie ze swoimi 135mm, ale na ten rok wyszły wersje 142mm i 150mm i jest trochę zonk...

  • Mod Team
Napisano

Devo to już unikat, sklep z linka też go na stanie nie ma, a czy dystrybutor ma to jest pytanie. Wersja Pro oprócz klasycznie niższej wagi ma pokrycie ze skóry, nie z syntetyków, jak tańsze modele.

Napisano

To jeszcze pytanie odnośnie pokrycia model Comp a Race:

WTB PURE COMP - vinyl

WTB PURE RACE - mikrofibra

WTB PURE PRO- mikrofibra

 

Ma to jakieś znaczenie na zdjęciach różnicy nie widać.  Mikrofibra ...?

Napisano

Mam Compa, problemow z upalem nie ma. Dzis kopnalem sie z synem po wiosce na Specu, owszem zero natarcia na wnetrze ud, pod tym katem bije na leb WTB, ale twrdsze zdecydowanie.

Napisano

W sumie powoli myślę nad wymianą, bo mój Pure już swoje przejeździł, i tak się zastanawiam czy nie ryzykować i zostać przy Pure czy brać Volta

 

tylko jeśli zdecydujesz się na pozostanie przy PURE to będziesz miał podobny problem jak ja..... PURE V nie występuję już na rynku (sprawdziłem i nawet gdy jest jeszcze na stronie sklepu to po zapytaniu okazuje się, że to stary opis), a jego miejsce zajęło PURE z nowej kolekcji, które nie jest już tą samą kanapą..... kształt niby podobny, ale inne materiały, twardość itp. robią swoje na jego niekorzyść (jak dla mnie); skończyło się na tym, że kupiłem w ciemno, przetestowałem (zabezpieczając pręty) na krótkim dystansie i oddałem do sklepu

 

obecnie szukam alternatywy, ale sprawa wygląda kiepsko

 

  • Mod Team
Napisano

Nnno, cena z kosmosu. Kiedyś chyba było Devo comp w cenie poniżej 100pln, teraz jak już będzie w jakimś sklepie to leżaki magazynowe i tylko wyższe modele. Szkoda, bo fajne siodełko jest.

  • Mod Team
Napisano

Można jeszcze poszukać Deva, podobno wersja damska ale jak kupowałem to żadnej różnico nie widziałem. Oczywiście mowa o czarnych bo Deva bywała i w kwiatki.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Mam tylko wątpliwości co do trwałości siodełek WTB jak mam mi skrzypieć lub coś z prętami się dziać(Luzy) to mam wątpliwości ???

Mam od chyba 5-6 lat siodełko WTB Silverado Pro  ( było w HT, Fulu XC i Fulu AM).

Mimo długiego wysiadywania na nim nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy, nic się nie przeciera ( jeżdżone w obcisłym oraz w różnej maści szortach). Super komfort w porównaniu do siodełek Selle Italia i SKN. 

 

Ale każde poślady się inaczej układają.

 

  • Mod Team
Napisano

Trzeba jeszcze brać pod uwagę to że z roku na rok coraz gorszej jakości nam sprzęt serwują producenci. Ale może to (oby) wada pojedynczego egzemplarza.

Napisano

Dokonałem pomiarów rozstawu kości kulszowych i wyszło około 11,5cm(centra zagłębień).

Flite ma niby 139mm szerokości,  ale najszersza, płaska powierzchnia to około 12,5cm na tyle siodła.

Zauważyłem, że przesuwam się na tył siodełka i jest wygodniej, czyli chyba jednak szersze siodełko było by lepsze.

Ogólnie uważam, że jest to całkiem fajne siodło tylko delikatnie twardsze. Jeżdżę na nim od 4lat :).

 

Ok już coś mam na oku :) zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za opinie chyba zaryzykuje z firmą WTB.

 

Napisano

Panowie.

 

Takie moze glupie pytanie.

Zmierzylem tektura rozstaw kosci. Wyszlo 11cm pomiedzy srodkami sladow.

Padla tu teza iz powinno sie dodac 2,5 lub 3cm.

 

I teraz pytanie.

Dodac te cm do 11cm czy jednak powinienem zmierzyc zewnetrzny rozstaw kosci czyt sladow na tekturze?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...