Skocz do zawartości

[ Korba] Likwidacja luzu na osi korby


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam korbę z osią zintegrowaną, jednak na łączeniu ośki i korby powstał luz. Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł jak go zniwelować? Mi przyszło do głowy żeby wsadzić cienki oring między korbę a suport, chociaż nie wiem czy zda to egzamin

 

Przejechałem na niej dopiero jakieś 300km a nie wiem co będzie z reklamacją.

Napisano

Prawdopodobnie jest tam łączenie na wielowypust który został fabrycznie zaciśnięty tak, aby połączenie było ustalone i nieruchome pod obciążeniem. Niedokładne zaciśnięcie = chybotanie ramienia korby a w skrajnych wypadkach odpadnięcie ramienia. Jest to wada fabryczna którą trzeba reklamować.

Napisano

Dokładnie. Po 300 km nie ma prawa wystąpić jakiś luz. Prawdopodobnie jakaś wada fabryczna i wymienią cała korbę. Po to jest gwarancja żeby nie kombinować. A jak zaczniesz kombinować a potem oddasz na gware a sklep to zobaczy to wtedy lipa. Póki jest gwarancja to korzystaj :)

Napisano

Kontaktowałem się już z dystrybutorem, niestety nie posiadam paragonu, mam odesłać wadliwą część i jeżeli problem jest ewidentny wyślą nową.

Trzymajcie kciuki!

Napisano

Raczej to tzw. choroby wieku dzieciecego:). Dziwna ta Twoja korba, ja to kiedys sam na sile probowalem ruszyc ale sie poddalem tak zakleszczone bylo.

Szkoda ze nie zrobiles zdjecia wadliwego elementu.

Napisano

Witam,

 

Mam korbę z osią zintegrowaną, jednak na łączeniu ośki i korby powstał luz. Czy ma ktoś z Was jakiś pomysł jak go zniwelować? Mi przyszło do głowy żeby wsadzić cienki oring między korbę a suport, chociaż nie wiem czy zda to egzamin

 

Przejechałem na niej dopiero jakieś 300km a nie wiem co będzie z reklamacją.

 

Tak naprawdę to piszesz bardzo pokrętnie, to jest luz poprzeczny ? :

żeby wsadzić cienki oring między korbę a suport

 

 

 

Czy luz w miejscu gdzie oś jest wciśnięta do ramion korby i oś porusza się w mocowaniu ?

Napisano

DURO DJ-D

 

A więc:

 

"---------------

"

"

"

"

"

 

Znaczki " oznaczają ramie korby a - oś

 

Łapiąc za korbę i ruszając osią w górę i doł ( czyli godzina 12 i 6) w takim położeniu jak na rysunku występuje luz.

 

Po co oring lub podkładka? Gdy nie uda się nic wywalczyć z dystrubutorem spróbuję to wsadzić na oś, pomiędzy korbę a suport. Po drugiej stronie jest śruba kontrująca więc może wszystko się delikatnie usztywni ( chociaż szczerze w to wątpie)

Napisano

Szczerze to watpie ze Ci cos moze usztywnic jak masz luzy przy styku wielowpustu i korby. Srubą kontrujacą to mozesz jedynie podciagnac jak masz luzy pomiedzy osia a lozyskami (ale to takie oszukiwane samego siebie lozyska zaraz padaja).

 

Na Twoim miejscu zrobil bym zdjecie lub nakrecil film bo sie robi zjawiskowo :).

Napisano

Korba wysłana wczoraj, na razie nie będę mówił gdzie kupiona ( chociaż jak ktoś kupował coś Suntour'a z oficjalnego źródła to się pewnie domyśla). Zobaczymy, moim błędem jest to że zginął mi paragon, z drugiej strony jest to ewidentna wada produktu i liczę na pozytywne załatwienie sprawy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...