grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Witam, może to głupie ale zapytam, staram się jeździć w ternie no ale wiadomo, że trzeba do niego często dojechać asfaltem. Jeżeli jest to 5km to ok ale co jak jest tego sporo więcej, a sam cel wyprawy np. jakas góra to tylko 5km z całej trasy. Chodzi mi o ciśnienie, wiadomo (tak mi się wydaje), że w terenie opon mniej napompowana jest lepsza a na asfalcie dobrze jest jak jest większe ciśnienie. Na moje oponie napisaen jes 65psi czyli prawie 4 bary, w innym wątku napisano mi, że ma w teren pompować przód 2bary a tył 2.5 a na asfalt? Jak to robicie, spuszczcie powietrze przed "ternem" a potem pompujecie koło na asfalt? Macie ręczną pompkę z miernikiem ze sobą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Jak masz ochotę dymaj oponki przed każdym asfaltem Wątpię by ktoś się w to chciał bawić. Napompuj pod teren, przejedź trasę asfaltem, potem dopompyj i przejedź kolejny raz, zobacz jak to się sprawdza. Bomoże masz opony o mieszance i profilu, które będą powodowały tak czy inaczej wysokie opory i zmianą ciśnienia nic nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolg Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Nie jestem krosiarzem i pewnie dla wielu będzie to niedopuszczalne, ale: - opony pompuję na oko, a konkretnie "na palec" i "na tyłek". Macam, żeby stwierdzić mniej więcej twardość, a potem podczas jazdy wyczuwam czy jest ok. Jak jest miękko i amortyzuje, ale nie dobija (za często ) to jest ok. - mając pompkę można spokojnie w 3 minuty dopompować, a mając zawór samochodowy można skorzystać z pierwszej lepszej stacji benzynowej z kompresorem (polecam). - czy dopasowywać ciśnienie do trasy? Kwestia indywidualnych potrzeb i motywacji. Da się przejechać długi odcinek asfaltowy na kapciach (wbrew pozorom nie będzie tragedii), jak również da się przejechać w terenie na twardej oponie. W związku z tym zwykle mam ciśnienie w miarę uniwersalne, czasem na wyprawach dodmuchuję przed dłuższym asfaltem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Ja to olewam, interesuje mnie jazda terenowa i nie babrzę się z pompowaniem i spuszczaniem bo trzeba asfaltem dojechać. Trudno się mówi, a może to być dobra rozgrzewa przed właściwą jazdą. Jak dla kogoś priorytetem jest wyciąganie wysokiej średniej na asfalcie to nie ma co się okłamywać tylko warto się przerzucić na szosę I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne. Jasne, spokojnie rozumiem. Chodzi mi, że jestem "nowy" bardziej podoba mi się jazna terenowa niż asfaltem. Mieszkam gdzie mieszkam a busa do dowożenia rowerku nie mam. Poporstu pytam. Wiem, że wszystko trzeba wyczuć bo specyfikacji nie załatwia sprawy ale chyba daje jakieś wskazówki. Jak jest napisane od 2 do 4, to 2 teren a szosa 4? Opony mam Maxxis Crossmark, 27.5” x 2.1, 60TPI, Foldable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Nie, to tylko bezpieczny zakres ciśnień podany przez producenta. Co z tym zrobisz to już Twoja sprawa. Najlepiej pomyśleć chwilę i poeksperymentować zamiast oczekiwać gotowej recepty, której po prostu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Ja to olewam , pompuję tylko pod nawierzchnie które nie są asfaltem i tak najczęściej jeżdżę na 1.2 / 1.7 bar przy wadze 76kg i szerokich High Rollerach 2.40 .... Wycieczki 300km na tym także się zdarzały... ot co kto lubi a ty musisz wyczuć swoje idealnie ciśnienie przy którym nie będziesz dobijał opony do obręczy a przy tym będzie wygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 11 Czerwca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Jak to robicie, spuszczcie powietrze przed "ternem" a potem pompujecie koło na asfalt?Podejrzewam, że więcej energii stracisz na takie pompowanie niż przez jazdę po asfalcie z niskim ciśnieniem. Szkoda zachodu i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grubass Napisano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Oki dzieki bardzo za wskazówki, w takim razie eksperymenty czas zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 Rowniez na poczatku bilem w RK 2.2 ciesnienie 3.5Bar, ale po kilku jazdach stwierdzilem ze jest to kamien, wiec pomalu schodzilem z cisnienia az dotarlem do 1.5-1.7Bar. To cisnienie pozwala mi na komfortowa jazde w terenie, oraz bez problemowa jazde na asfalcie. Takze testy testy i jeszcze raz testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.