Skocz do zawartości

[ciśnienie] Ciśnienie w terenie a na dojazdach. Jak to robicie?


grubass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

może to głupie ale zapytam, staram się jeździć w ternie no ale wiadomo, że trzeba do niego często dojechać asfaltem. Jeżeli jest to 5km to ok ale co jak jest tego sporo więcej, a sam cel wyprawy np. jakas góra to tylko 5km z całej trasy. 

 

Chodzi mi o ciśnienie, wiadomo (tak mi się wydaje), że w terenie opon mniej napompowana jest lepsza a na asfalcie dobrze jest jak jest większe ciśnienie. Na moje oponie napisaen jes 65psi czyli prawie 4 bary, w innym wątku napisano mi, że ma w teren pompować przód 2bary a tył 2.5 a na asfalt? 

 

Jak to robicie, spuszczcie powietrze przed "ternem" a potem pompujecie koło na asfalt? Macie ręczną pompkę z miernikiem ze sobą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ochotę dymaj oponki przed każdym asfaltem :) Wątpię by ktoś się w to chciał bawić.

Napompuj pod teren, przejedź trasę asfaltem, potem dopompyj i przejedź kolejny raz, zobacz jak to się sprawdza. Bomoże masz opony o mieszance i profilu, które będą powodowały tak czy inaczej wysokie opory i zmianą ciśnienia nic nie zrobisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem krosiarzem i pewnie dla wielu będzie to niedopuszczalne, ale:

 

- opony pompuję na oko, a konkretnie "na palec" i "na tyłek". Macam, żeby stwierdzić mniej więcej twardość, a potem podczas jazdy wyczuwam czy jest ok. Jak jest miękko i amortyzuje, ale nie dobija (za często :P ) to jest ok.

 

- mając pompkę można spokojnie w 3 minuty dopompować, a mając zawór samochodowy można skorzystać z pierwszej lepszej stacji benzynowej z kompresorem (polecam).

 

- czy dopasowywać ciśnienie do trasy? Kwestia  indywidualnych potrzeb i motywacji. Da się przejechać długi odcinek asfaltowy na kapciach (wbrew pozorom nie będzie tragedii), jak również da się przejechać w terenie na twardej oponie. W związku z tym zwykle mam ciśnienie w miarę uniwersalne, czasem na wyprawach dodmuchuję przed dłuższym asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to olewam, interesuje mnie jazda terenowa i nie babrzę się z pompowaniem i spuszczaniem bo trzeba asfaltem dojechać. Trudno się mówi, a może to być dobra rozgrzewa przed właściwą jazdą. Jak dla kogoś priorytetem jest wyciąganie wysokiej średniej na asfalcie to nie ma co się okłamywać tylko warto się przerzucić na szosę ;)

 

I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie traktuj tak dosłownie "bo mi ktoś napisał że 2 bary", a na oponie masz podany zakres ciśnień, z którego przeczytałeś tylko to górne. 

 

 

Jasne, spokojnie rozumiem. Chodzi mi, że jestem "nowy" bardziej podoba mi się jazna terenowa niż asfaltem. Mieszkam gdzie mieszkam a busa do dowożenia rowerku nie mam. Poporstu pytam. Wiem, że wszystko trzeba wyczuć bo specyfikacji nie załatwia sprawy ale chyba daje jakieś wskazówki. Jak jest napisane od 2 do 4, to 2 teren a szosa 4? 

 

Opony mam Maxxis Crossmark, 27.5” x 2.1, 60TPI, Foldable 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to olewam , pompuję tylko pod nawierzchnie które nie są asfaltem i tak najczęściej jeżdżę na 1.2 / 1.7 bar przy wadze 76kg i szerokich High Rollerach 2.40 .... Wycieczki 300km na tym także się zdarzały... ot co kto lubi a ty musisz wyczuć swoje idealnie ciśnienie przy którym nie będziesz dobijał opony do obręczy a przy tym będzie wygodnie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez na poczatku bilem w RK 2.2 ciesnienie 3.5Bar, ale po kilku jazdach stwierdzilem ze jest to kamien, wiec pomalu schodzilem z cisnienia az dotarlem do 1.5-1.7Bar.

 

To cisnienie pozwala mi na komfortowa jazde w terenie, oraz bez problemowa jazde na asfalcie.

 

 

 

Takze testy testy i jeszcze raz testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...