Skocz do zawartości

[korba] Deore FC-M591 do trekkinga

frigodaw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!
Przymierzam się do kompletnej wymiany napędu. Mam już wyszukane mniej więcej co i jak, jednak mam problem z korbą. Upatrzyłem sobie model Shimano Deore FC-M591. Obecnie jeżdżę na Shimano M131 48-38-28 (wrzucają ją namiętnie do trekkingów do 2k).
1. Mierzę 187cm i chciałbym się dowiedzieć czy lepiej wziąć wersję 170mm czy 175mm? Wydaje mi się, że do mojego wzrostu bardziej pasowałaby dłuższa korba.
2. Kolejna sprawa. Upatrzona przeze mnie korba ma rozkład ząbków 48-36-26, czyli o dwa mniej na najmniejszym i środkowym blacie. Czy różnica ta będzie odczuwalna? Jeżdżę głównie trekkingowo (95% asfalt) i przy zakupie roweru doradzano mi blaty 48-38-28 ząbków (ponoć mniej męczące przy spokojnej jeździe). Czy te dwa ząbki mniej coś zmienią?
3. Tą korbę idzie kupić z wkładem suportu. Nie znam się kompletnie w tej części sprzętu. Czy jest to element tej korby (takiej samej jakości, pasujący stricte do niej) czy też mogą wcisnąć jakiś szajs, który będzie trzeba wymienić? Tutaj przykładowy link: http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m591-175-48-36-26-9-sp-box-i5047401525.html
4. "Zintegrowana oś suportu". Czy to to samo co suport? Czy coś będę musiał jeszcze dokupić czy już wszystko będę miał?

5. Czy to co sprzedają u naszych południowych sąsiadów to to samo o co mi chodzi? http://www.kupkolo.cz/crossove-kliky-shimano-deore-fc-m590-48-36-26-175-mm_z92546/?search=%20Shimano%20Deore%20FC-M590

6. Tutaj mam cały upatrzony osprzęt. Jakie pancerze i linki brać? Z tej samej półki czy coś wyżej? Rower Merida Crossway 40-d 2013 rama 55cm.

kaseta Shimano CS HG50 9rz. Deore 11-32 lub 12-27
korba SHIMANO DEORE FC-M591 48/36/26
tylna przerzutka Shimano Deore RD-M591 SGS
przednia przerzutka Shimano Deore 9 rzęd FD-M591
łańcuch connex 900
manetki Shimano Deore SL-M590
Gość forestowy
Napisano

1. 170/175 w zależności co wygodniejsze. Jak było Ci wygodnie to weź taką samą.

2. nie