Skocz do zawartości

[Amortyzator] RST Aerial Air


SpecTeam

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie ze da. Jesli tylko koncowka podejdzie. Druga kwestia jest taka ze samochodowe pompki zbyt duzej sily nie mają i możesz nie nabic tyle powietrza ile bys potrzebowal. Kiedyś Epicona tak pompowalem zanim kupiłem pompke do amorka. Ale ani to praktyczne bylo. Ani dokładne.

Edytowane przez kns3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To to jest akurat pokrętło blokady skoku. Jak nazwa wskazuje blokuje skok :teehee: Używa się tego po to, żeby amortyzator nie pompował absorbując energię pedałowania, gdy jest niepotrzebny - na podjazdach i przy jeździe po gładkiej nawierzchni.

 

Pokrętło regulacji tłumienia powrotu jest zwykle montowane od spodu przy osi koła. Służy do regulacji "szybkości" z jaką amortyzator wraca do pierwotnego położeniu po ugięciu - albo wraca natychmiast, albo delikatnie się rozpręża.

 

A naprężenie (ugięcie) wstępne to jest jeszcze co innego i w powietrznym amortyzatorze reguluje się je ciśnieniem powietrza. To jest ugięcie jakie osiąga amortyzator pod ciężarem jeźdźca - do XC 10-15% skoku.

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powietrze mam na lewej goleni a tą blokadę jak mówisz mam na prawej goleni oznaczoną TNL czyli  w tym amorku - zamknięty kartridż olejowy z regulacją tłumienia oraz możliwością blokady skoku. Tak piszę producent RST więc co dokładnie w tłumaczeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz pokrętła od spodu (tylko 2 śruby) to masz samą blokadę, bo do regulacji tłumienia powrotu jest inne pokrętło - w RST Aerial powinno być takie niebieskie na dole z prawej strony.

 

Widać RST regulacją tłumienia sobie blokadę skoku nazwał - w zasadzie ma to trochę sens, bo taka blokada na goleni tak jakby płynnie zwiększa twardość aż do blokady. Hydrauliczna blokada skoku w Suntour'ach też tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mówię tam jest kilka stopni jak widać na zdj ile skręcisz takie masz tłumienie a jak weźmiesz do końca to ci go zablokuje


A jak w zasadzie działa ta blokada jak go się skręca aż do tej blokady to to przypadkiem nie rysuje goleni ??? Czy jak to się blokuje


chodzi mi o to że jak stopniowo np do połowy skręcimy tą blokadę to ten amorek chodzi ciężej wiadomo to to nie rysuje lag górnych ? czy w jaki sposón on jest blokowany  od środka ? A co do tej regulacji niebieskie pokrętło to dlaczego tego nie mam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to działa stopniowo ale na zablokowanym to końca to może lepiej nie jeździć, bo przy najechaniu na przeszkodę coś pęknie i blokada zniknie.

A jak to rysuje przecież to nie jest żaden klin, albo rozpórka? Tłumik hydrauliczny działa tak, że tłok ze szczeliną pracuje w oleju i w zależności od wielkości tej szczeliny mamy stopień tłumienia - brak szczeliny to blokada. Wniosek taki, że to pokrętło reguluje wielkość tej szczeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam z 1 cm twardego skoku na zablokowanym + ten automat co się odblokuje jak zbraknie tego 1 cm


powiedz mi jeszcze jedno jak nie lubie bardzo miękkiego amora i do aeriala do wagi 75 - 90 kg jest 80 - 100 PSI a do 90 - 105 jest 100 - 120 PSI to jak ważę 84 kg i nie lubię za miękkich to ile mam sobie wziąć do pompować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pompkę to na początek nabij 100 i zobaczysz - jak lubisz twardo to ugięcie wstępne 10% = 10 mm. To jest tak samo jak z ciśnieniem w oponach, ustawieniem siodła i kierownicy - są tylko ogólne wytyczne, ale główną uwagę trzeba zwracać na osobiste preferencje.

 

Jakbyś nie miał pompki własnej to i tak okolice 100 powinno być optymalnie, ale bez próbnej jazdy najlepiej terenowej się nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie pytanie taka odpowiedź. Nie istnieje na ziemi substancja, który się nie wyciera podczas pracy (diament ma do tego blisko). Amortyzatory się zużywają i cudów ni ma - jedyne co można zrobić to regularnie jest serwisować, żeby nigdy nie pracowały zasyfione, ani tym bardziej na sucho. To znacznie przedłuży ich żywot, ale też nie na wieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

Szybkie pytanko odnośnie Aerial Air w wersji 27.5. Przed okresem zimowym, ciśnienie jakie było zadane wynosiło 70psi. Po upływie 5 miesięcy, jak ściągnąłem rower z wieszaka, ciśnienie na manometrze wynosiło 50PSI, czy spadek ciśnienia o 20psi przez 5 miesięcy, jest zdrowym zachowaniem ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...