Skocz do zawartości
SpecTeam

[Amortyzator] RST Aerial Air

Rekomendowane odpowiedzi

SpecTeam

siemka czy mogę mojego aeriala air ( ma on 3 dni ) pompować jakąś pompką samochodową czy nie da rady ??

Edytowane przez Maniak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kns3k

Pewnie ze da. Jesli tylko koncowka podejdzie. Druga kwestia jest taka ze samochodowe pompki zbyt duzej sily nie mają i możesz nie nabic tyle powietrza ile bys potrzebowal. Kiedyś Epicona tak pompowalem zanim kupiłem pompke do amorka. Ale ani to praktyczne bylo. Ani dokładne.

Edytowane przez kns3k

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Czyli jednym słowem moge wiecej wypuścić niż napompować ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

A napompujesz 6-7 bar, a może i więcej pompką samochodową i nie wypuścisz powietrza przy zdejmowaniu węża? Tam komora jest bardzo mała i nawet mały ubytek powietrza to spadek ciśnienia do połowy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Jeszcze mam pytanie odnośnie foxa jednego modelu bo zwykle jeżdżę zjazdówką i chce jakąś opinie zdj mogę ci gdzies podesłać bo tutaj rozmiar jest za duzy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Może  mi ktoś wytłumaczyć do czego służy  regulacja tłumienia ?


lub jak piszą na innych stronach w opisie amorka naprężenie wstępne  ale na stronie producenta jest napisane, że  regulacja tłumienia

post-181984-0-63301300-1423338014_thumb.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Napisano (edytowane)

To to jest akurat pokrętło blokady skoku. Jak nazwa wskazuje blokuje skok :teehee: Używa się tego po to, żeby amortyzator nie pompował absorbując energię pedałowania, gdy jest niepotrzebny - na podjazdach i przy jeździe po gładkiej nawierzchni.

 

Pokrętło regulacji tłumienia powrotu jest zwykle montowane od spodu przy osi koła. Służy do regulacji "szybkości" z jaką amortyzator wraca do pierwotnego położeniu po ugięciu - albo wraca natychmiast, albo delikatnie się rozpręża.

 

A naprężenie (ugięcie) wstępne to jest jeszcze co innego i w powietrznym amortyzatorze reguluje się je ciśnieniem powietrza. To jest ugięcie jakie osiąga amortyzator pod ciężarem jeźdźca - do XC 10-15% skoku.

Edytowane przez seraph

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

No powietrze mam na lewej goleni a tą blokadę jak mówisz mam na prawej goleni oznaczoną TNL czyli  w tym amorku - zamknięty kartridż olejowy z regulacją tłumienia oraz możliwością blokady skoku. Tak piszę producent RST więc co dokładnie w tłumaczeniu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

Już Ci to przecież seraph napisał...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

 

modrzew on naspisał że jest montowane od spodu przy kole ale u mnie wynieka że jest to jedno pokrętło tak jak na zdj

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak nie masz pokrętła od spodu (tylko 2 śruby) to masz samą blokadę, bo do regulacji tłumienia powrotu jest inne pokrętło - w RST Aerial powinno być takie niebieskie na dole z prawej strony.

 

Widać RST regulacją tłumienia sobie blokadę skoku nazwał - w zasadzie ma to trochę sens, bo taka blokada na goleni tak jakby płynnie zwiększa twardość aż do blokady. Hydrauliczna blokada skoku w Suntour'ach też tak działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

to mówię tam jest kilka stopni jak widać na zdj ile skręcisz takie masz tłumienie a jak weźmiesz do końca to ci go zablokuje


A jak w zasadzie działa ta blokada jak go się skręca aż do tej blokady to to przypadkiem nie rysuje goleni ??? Czy jak to się blokuje


chodzi mi o to że jak stopniowo np do połowy skręcimy tą blokadę to ten amorek chodzi ciężej wiadomo to to nie rysuje lag górnych ? czy w jaki sposón on jest blokowany  od środka ? A co do tej regulacji niebieskie pokrętło to dlaczego tego nie mam ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

No tak to działa stopniowo ale na zablokowanym to końca to może lepiej nie jeździć, bo przy najechaniu na przeszkodę coś pęknie i blokada zniknie.

A jak to rysuje przecież to nie jest żaden klin, albo rozpórka? Tłumik hydrauliczny działa tak, że tłok ze szczeliną pracuje w oleju i w zależności od wielkości tej szczeliny mamy stopień tłumienia - brak szczeliny to blokada. Wniosek taki, że to pokrętło reguluje wielkość tej szczeliny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Ja mam w tym RST automat że jak na jadę na większą przeszkodę to sie automatycznie odblokuje i później automatycznie zblokuje mam też Fox'a Float'a i działanie ma identyczne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

No to masz z głowy. Ja jak jeszcze miałem XCR'a to jak wjechałem na przeszkodę z blokadą to się tłukło. Teraz mam RS z manetką to nawet po zablokowaniu zostaje jakiś 1 cm bardzo twardego skoku - co firma to patent i udziwniają tylko nazwy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Ja też mam z 1 cm twardego skoku na zablokowanym + ten automat co się odblokuje jak zbraknie tego 1 cm


powiedz mi jeszcze jedno jak nie lubie bardzo miękkiego amora i do aeriala do wagi 75 - 90 kg jest 80 - 100 PSI a do 90 - 105 jest 100 - 120 PSI to jak ważę 84 kg i nie lubię za miękkich to ile mam sobie wziąć do pompować ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jak masz pompkę to na początek nabij 100 i zobaczysz - jak lubisz twardo to ugięcie wstępne 10% = 10 mm. To jest tak samo jak z ciśnieniem w oponach, ustawieniem siodła i kierownicy - są tylko ogólne wytyczne, ale główną uwagę trzeba zwracać na osobiste preferencje.

 

Jakbyś nie miał pompki własnej to i tak okolice 100 powinno być optymalnie, ale bez próbnej jazdy najlepiej terenowej się nie dowiesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Muszę kupić pompkę a jak na razie zajadę do sklepu po koleżeńsku mi na pompują na 100 PSI

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Chłopaki a wiecie jak może zabezmieczyć ten amork przed ścieraniem lub obdzieraniem lag itp ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Nie no pytam poważnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Jakie pytanie taka odpowiedź. Nie istnieje na ziemi substancja, który się nie wyciera podczas pracy (diament ma do tego blisko). Amortyzatory się zużywają i cudów ni ma - jedyne co można zrobić to regularnie jest serwisować, żeby nigdy nie pracowały zasyfione, ani tym bardziej na sucho. To znacznie przedłuży ich żywot, ale też nie na wieczność.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SpecTeam

Stało by się coś jak na wosuje lagi ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcin1378

Witam

Mam pytanie odnośnie serwisu tego amortyzatora, czy można go zalać olejem czy tylko smarujemy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheGie

Szybkie pytanko odnośnie Aerial Air w wersji 27.5. Przed okresem zimowym, ciśnienie jakie było zadane wynosiło 70psi. Po upływie 5 miesięcy, jak ściągnąłem rower z wieszaka, ciśnienie na manometrze wynosiło 50PSI, czy spadek ciśnienia o 20psi przez 5 miesięcy, jest zdrowym zachowaniem ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • SpecTeam
      Przez SpecTeam
      siemanko posiadam amorek RST Aerial Air kupiony w tym roku ok. 3 tyg temu nowy ( nowa wersja ) długość górnych lagów po zmierzeniu tak jak przyszedł wynosi  120 mm czy jest możliwość zmiany skoku  na 130 - 135 mm ? I co to spowoduje  ? Czy amorek nie straci szybko właściwości, czy  jego praca się nie po gorszy, czy się nie złamie przy jakiś skokach , czy grozi to poważnym uszkodzeniem lag bądź tłumika itd ? Pomocy ponieważ zmianę skoku chcę wykonać jak najszybciej
    • SpecTeam
      Przez SpecTeam
      siema dzisiaj znalazłem specyfikację mojego drugiego amorka jakim jest RST Aerial Air oto link : http://www.rst.com.tw/en/ProductInfo.aspx?PID=25 . I piszę do was z pytaniem czy tam gdzie jest travel : 80/100/120 to znaczy, że amorem ma możliwość zmiany  skoku ???
    • SpecTeam
      Przez SpecTeam
      siemka chłopaki wczoraj kupiłem RST Aerial air i odrazu prysnąłem go Brunoxem mimo iż to dobry preparat może ktoś z was wie dalczego robią mi się lekkie rysy wzdłóż lag. Powiem jeszcze, że amorek jest powietrzny i kolor lag jest jakby złotawy
      Pzdr

      Podkreślam, że rysy widoczne z odległości 5 cm
    • DHiMy
      Przez DHiMy
      Witam,
      Mam problem powiedzcie mi coś o tym RST + / - i  czy warto podkreślę, żę amorek z 2014r. i koszt 750zł proszę też propozycję innych amorków do 750 zł skok min 100 mm z możliwością powiększenia na 120 mm lub odrazu jakiś 120 up amor ma być typu Air z lagami magnesium czyli taki złotawy kolorek proszę o pomoc i propozycję dzięki.
      PS: Pod koło 29''.
       
      Pzdr
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.