Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Amortyzator] RST Aerial Air

rst aerial rst aerial air rst pompowanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 27 styczeń 2015 - 20:58

siemka czy mogę mojego aeriala air ( ma on 3 dni ) pompować jakąś pompką samochodową czy nie da rady ??


Użytkownik Maniak edytował ten post 07 luty 2015 - 20:57

  • 0

Reklama

Reklama

#2 kns3k

kns3k

    Amator

  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wuwua
  • Imię:Sebastian

Napisano 27 styczeń 2015 - 21:02

Pewnie ze da. Jesli tylko koncowka podejdzie. Druga kwestia jest taka ze samochodowe pompki zbyt duzej sily nie mają i możesz nie nabic tyle powietrza ile bys potrzebowal. Kiedyś Epicona tak pompowalem zanim kupiłem pompke do amorka. Ale ani to praktyczne bylo. Ani dokładne.

Użytkownik kns3k edytował ten post 27 styczeń 2015 - 21:02

  • 0

#3 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 27 styczeń 2015 - 21:08

Czyli jednym słowem moge wiecej wypuścić niż napompować ?


  • 0

#4 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 27 styczeń 2015 - 21:11

A napompujesz 6-7 bar, a może i więcej pompką samochodową i nie wypuścisz powietrza przy zdejmowaniu węża? Tam komora jest bardzo mała i nawet mały ubytek powietrza to spadek ciśnienia do połowy...


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#5 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 27 styczeń 2015 - 21:12

Jeszcze mam pytanie odnośnie foxa jednego modelu bo zwykle jeżdżę zjazdówką i chce jakąś opinie zdj mogę ci gdzies podesłać bo tutaj rozmiar jest za duzy


  • 0

#6 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 20:49

Może  mi ktoś wytłumaczyć do czego służy  regulacja tłumienia ?


lub jak piszą na innych stronach w opisie amorka naprężenie wstępne  ale na stronie producenta jest napisane, że  regulacja tłumienia

Załączone pliki

  • Załączony plik  kjkjkl.png   91,03 KB   82 Ilość pobrań

  • 0

Reklama

Reklama

#7 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 20:50

To to jest akurat pokrętło blokady skoku. Jak nazwa wskazuje blokuje skok :teehee: Używa się tego po to, żeby amortyzator nie pompował absorbując energię pedałowania, gdy jest niepotrzebny - na podjazdach i przy jeździe po gładkiej nawierzchni.

 

Pokrętło regulacji tłumienia powrotu jest zwykle montowane od spodu przy osi koła. Służy do regulacji "szybkości" z jaką amortyzator wraca do pierwotnego położeniu po ugięciu - albo wraca natychmiast, albo delikatnie się rozpręża.

 

A naprężenie (ugięcie) wstępne to jest jeszcze co innego i w powietrznym amortyzatorze reguluje się je ciśnieniem powietrza. To jest ugięcie jakie osiąga amortyzator pod ciężarem jeźdźca - do XC 10-15% skoku.


Użytkownik seraph edytował ten post 07 luty 2015 - 20:52

  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#8 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 21:01

No powietrze mam na lewej goleni a tą blokadę jak mówisz mam na prawej goleni oznaczoną TNL czyli  w tym amorku - zamknięty kartridż olejowy z regulacją tłumienia oraz możliwością blokady skoku. Tak piszę producent RST więc co dokładnie w tłumaczeniu ?


  • 0

#9 modrzew

modrzew

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Varsovia
  • Imię:Kamil
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 21:05

Już Ci to przecież seraph napisał...
  • 0

#10 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 21:06

modrzew on naspisał że jest montowane od spodu przy kole ale u mnie wynieka że jest to jedno pokrętło tak jak na zdj
  • 0

#11 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 21:28

Jak nie masz pokrętła od spodu (tylko 2 śruby) to masz samą blokadę, bo do regulacji tłumienia powrotu jest inne pokrętło - w RST Aerial powinno być takie niebieskie na dole z prawej strony.

 

Widać RST regulacją tłumienia sobie blokadę skoku nazwał - w zasadzie ma to trochę sens, bo taka blokada na goleni tak jakby płynnie zwiększa twardość aż do blokady. Hydrauliczna blokada skoku w Suntour'ach też tak działa.


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#12 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 21:40

to mówię tam jest kilka stopni jak widać na zdj ile skręcisz takie masz tłumienie a jak weźmiesz do końca to ci go zablokuje


A jak w zasadzie działa ta blokada jak go się skręca aż do tej blokady to to przypadkiem nie rysuje goleni ??? Czy jak to się blokuje


chodzi mi o to że jak stopniowo np do połowy skręcimy tą blokadę to ten amorek chodzi ciężej wiadomo to to nie rysuje lag górnych ? czy w jaki sposón on jest blokowany  od środka ? A co do tej regulacji niebieskie pokrętło to dlaczego tego nie mam ?


  • 0

Reklama

Reklama

#13 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 21:43

No tak to działa stopniowo ale na zablokowanym to końca to może lepiej nie jeździć, bo przy najechaniu na przeszkodę coś pęknie i blokada zniknie.

A jak to rysuje przecież to nie jest żaden klin, albo rozpórka? Tłumik hydrauliczny działa tak, że tłok ze szczeliną pracuje w oleju i w zależności od wielkości tej szczeliny mamy stopień tłumienia - brak szczeliny to blokada. Wniosek taki, że to pokrętło reguluje wielkość tej szczeliny.


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#14 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 21:46

Ja mam w tym RST automat że jak na jadę na większą przeszkodę to sie automatycznie odblokuje i później automatycznie zblokuje mam też Fox'a Float'a i działanie ma identyczne


  • 0

#15 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 22:00

No to masz z głowy. Ja jak jeszcze miałem XCR'a to jak wjechałem na przeszkodę z blokadą to się tłukło. Teraz mam RS z manetką to nawet po zablokowaniu zostaje jakiś 1 cm bardzo twardego skoku - co firma to patent i udziwniają tylko nazwy.


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#16 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 22:05

Ja też mam z 1 cm twardego skoku na zablokowanym + ten automat co się odblokuje jak zbraknie tego 1 cm


powiedz mi jeszcze jedno jak nie lubie bardzo miękkiego amora i do aeriala do wagi 75 - 90 kg jest 80 - 100 PSI a do 90 - 105 jest 100 - 120 PSI to jak ważę 84 kg i nie lubię za miękkich to ile mam sobie wziąć do pompować ?


  • 0

#17 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 07 luty 2015 - 22:11

Jak masz pompkę to na początek nabij 100 i zobaczysz - jak lubisz twardo to ugięcie wstępne 10% = 10 mm. To jest tak samo jak z ciśnieniem w oponach, ustawieniem siodła i kierownicy - są tylko ogólne wytyczne, ale główną uwagę trzeba zwracać na osobiste preferencje.

 

Jakbyś nie miał pompki własnej to i tak okolice 100 powinno być optymalnie, ale bez próbnej jazdy najlepiej terenowej się nie dowiesz.


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#18 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 07 luty 2015 - 22:13

Muszę kupić pompkę a jak na razie zajadę do sklepu po koleżeńsku mi na pompują na 100 PSI

 


  • 0

#19 SpecTeam

SpecTeam

    Amator

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Patryk

Napisano 08 luty 2015 - 13:41

Chłopaki a wiecie jak może zabezmieczyć ten amork przed ścieraniem lub obdzieraniem lag itp ?


  • 0

Reklama

Reklama

#20 Rulez

Rulez

    Emeryt

  • Użytkownik
  • 18052 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:stolica polskich Łużyc
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 08 luty 2015 - 14:46

Najlepiej rozsmaruj na nich :

Szpachla dekarska 5 kg TYTAN - Uszczelniacze do dachów - w atrakcyjnej cenie w sklepach Leroy Merlin.

Ewentualnie umieść go w jakiejś gablocie.


Użytkownik Rulez edytował ten post 08 luty 2015 - 14:46

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rst aerial, rst aerial air, rst pompowanie