Skocz do zawartości

[amortyzator pod V-ki] Który jest najlepszy?


Karas09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Planuję kupno nowego amorka. Szukam swojego pierwszego powietrzniaka ale trudno coś znaleźć pod v-ki. Jeżdżę głównie po górach oraz okazjonalnie (ze 3 starty na rok) biorę udział w maratonach. Sprzętu raczej nie oszczędzam. Ważę ok. 67 kg. Stery mam Ritchey Logic Zero 1 i 1/8 cala.Szukam czegoś o skoku 100mm. Podam to co udało mi się znaleźć i prosił bym o wskazanie najlepszego wyboru. 

 

http://allegro.pl/spinner-26-aeris-team-xxc-100mm-1-7kg-manetka-xc-i4780083528.html

 

http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/amortyzatory-widelce/amortyzatory-xc-widelce-sztywne/amortyzatory-mtb-26/amortyzator-rock-shox-xc32-tk-solo-air-26-100-canti-disc-czarny-28963.html

z tego jest też wersja z 28mm goleniami oraz 30mm (tyle, że jest sporo droższy)

 

Ewentualnie coś takiego:

 

http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-air-wyprzedaz-i4797039420.html

ale nie wiem o co chodzi z tą gwiazdką

 

Wiem, że jest jeszcze RST Platinum ale to już przekracza budżet. 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Problem w tym, że nie znam się zbyt dobrze na amorkach dlatego celowałem w nowy. Aktualnie posiadam xcr-a także wagowo też bez rewelacji.

Napisano

Przepraszam, że tak post pod postem. Jednak chyba sobie jeszcze odpuszczę ten powietrzny. Czy jest jakiś sprężynowy, który będzie w miarę dobry dla mojej wagi? Mam na oku takiego Raidona z 2008 roku, czy będzie lepszy od xcr-a?

Napisano

Ja kupiłem za namową ludzi z forum skareba pod vki z blokadą skoku w manetce. Bardzo fajny sprzet, przy moich 60kg wykorzystuje cały skok co w xcr było nie do pomyślenia. Raidon tez jest fajny pod warunkiem ze powietrzny.

Napisano

Może się uda wykombinować tego Raidona ale mam pytanie. Znalazłem tabelkę z modelami Raidona i te droższe w podpunkcie "sprężyna" mają napisane powietrze a te tańsze kartridż powietrzny AIO, czy jest duża różnica w kulturze pracy tych amorków?  

Napisano

Wcześniejsze Raidony powietrzaki miały rury goleniowe chromowane i nie ma możliwości żeby tloczek pracował bezpośrednio na tej rurze goleniowej, przez to montowane tam aluminiowe cienkie rurki jak wkład do środka rurki tej goleniowej chromowanej. Ta rurka aluminiową służyła dopiero jako system powietrzny. Teraz od 2014 rocznika produkuja juz bezpośrednio z rurami goleniowymi aluminiowymi zlotawymi gdzie tloczek juz bezpośrednio pracuje na tej rurze goleniowej. Tylko problem masz w tym ze wszystko masz już pod tarcze

Napisano

Trochę dziwny jest ten model co podałeś http://www.sparrow-b...ir-x3-2012.html od tego gościa, bo według początkowego linku jest X3 2012 zaś po wejściu na tą stronke jest X1, lecz po wyglądzie na pewno będzie to X3. Z tych 4 to on z piwotami jest najlepszy lecz licz się z tym że Raidony X2 i X3 maja jeden kartridż powietrzno/olejowy, Czyli w jednym kartridzu od dołu pompuje sie powietrze a z góry jest blokada. No powiem ci że dziwna to jest konstrukcja gdyż bardzo często mam klientów z reklamacją tych amorków bo właśnie kartridże nie wytrzymują tego. Miałem gościa co ważył 90kg i żeby go ten amorek utrzymał to musiał ponad 200PSI napompować.

Szkoda że nie chcesz zmienić sobie na tarcze bo za 600zł idzie juz dostać nowego raidona z 2014

Napisano

Zdaję sobie z tego sprawę, tarcze by tu w sumie rozwiązały problem. Niestety koszt przejścia + amor jest raczej poza moim budżetem na dzień dzisiejszy. Na razie i tak zakup amora planowałem nie wcześniej niż w grudniu (chyba żeby się coś fajnego pojawiło) więc może się jeszcze zastanowię jak pieniądze rozplanować. Nadal sprawą pierwszorzędną jest amor pod v-ki a później się zobaczy.  

Nie pocieszyłeś mnie tymi awariami, muszę to przemyśleć. Jako ostateczność chyba zostanie mi kupno xcr-a i jakoś dozbierać kasę na tarcze i wideł.   

Napisano

Najlepszy nowy pod V-brake składa się z 2 częćci  :yes: , kupujesz widelec Manitou M30 (oparty na R7) :

http://www.aliexpress.com/item/New-2014-Manitou-m30-MTB-fork-hydraulic-fork-oil-gas-suspension-fork-26-inch-bicycle-parts/2041222521.html

Do tego kupujesz golenie :

http://allegro.pl/golenie-dolne-amortyzatora-manitou-black-kpl-new-i4795909961.html

Zamieniasz golenie dolne, i masz nowy widelec pod V-brake ...

 

Gdybyś kiedyć przesiadał się na tarcze, możesz zamienić golenie :)

Napisano

Ciekawa propozycja ale koszt dalej jest dosyć wysoki. Sam amor kosztuje te 150$ plus wysyłka ok 45$ i plus golenie. Gdyby kurs dolara był niższy to bym prawdopodobnie wziął. Powoli ten model montują w rowerach więc może i trafi na nasz rynek.

Napisano

Na Twoim miejscu zainteresowałbym się używaną Rebą. Widzę na allegro jedną z piwotami  i wydaje się być w niezłym stanie. Poza tym, że po prostu świetnie działa, to jest to solidny, niezawodny i popularny sprzęt- każdy Ci to w razie potrzeby przeserwisuje (samemu też łatwo ogarniesz przy odrobinie chęci). Przy twojej wadze trzymałbym się z daleka od sprężyn.

Napisano

Też ją widziałem i się nad nią zastanawiam. Jeszcze jest RST First Air (licytacja). Któryś jest lepszym wyborem czy jednak oba są warte polecenia? 

 

Jeszcze jest pewien problem (chyba), aktualnie mam rurę sterową o długości 20 cm a w ogłoszeniu tej Reby jest 19,2 cm. Nie wiem czy nie odczuję tych 8 mm z przodu. 

Napisano

 

 

Jeszcze jest pewien problem (chyba), aktualnie mam rurę sterową o długości 20 cm a w ogłoszeniu tej Reby jest 19,2 cm. Nie wiem czy nie odczuję tych 8 mm z przodu. 

 

A ile masz obecnie podkładek pod mostkiem, lub jak wysoki masz górny dekielek sterów ?

 

Napisano

No to wyjmiejsz jedną podkładkę 1cm, i rury wystarczy . Obniży się trochę pozycja nad przednim kołem, ale 10 mm to nie kosmos, w ostateczności można założyć mostek z większym wzniosem..

Napisano

Czy da się dostać osobno lagi jeżeli te by były wytarte, czy coś się z nimi działo nie tak? Co innego łatwy serwis a co innego dostępność części i jestem ciekawy jak to z tymi częściami jest.

Napisano

Lagą to możesz dostać po plecach ... są golenie górne i dolne, a nie jakieś dziwolągi słowne - więc co to dla ciebie są "lagi" ?

Napisano

Według książki "Zinn i sztuka serwisowania roweru górskiego" to chodzi mi o golenie górne ponieważ, cytat: "Golenie dolne zsuwają się i nasuwają na golenie górne". Mówię o rurce, która pokazuje skok widelca. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...