Skocz do zawartości

[kierownica , mostek] śruby się odkręcają


bike5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam mostek i kierownice dobrej firmy która robi osprzęt do rowerów MTB.. problem w tym ze po 1.5 miesiąca jazdy obluzowała mi sie kierownica i wykręciło mi ręce i prawie zaliczyłem glebę..Zdziwiłem się bo sam skręcałem owy mostek z kierownica , (przykręcałem go mocno ale nie na chama). Dokręciłem go jeszcze raz teraz zdecydowanie mocniej.Po 2 miesiącach biore imbus do ręki by sprawdzić czy śruby sa dobrze dokręcone i o dziwo znowu trzeba bylo je lekko dokrecić..Zastanawiam sie czy to normalne ze trzeba co jakiś czas dokrecać czy może cos nie tak z mostkiem ??? Jakby ktoś miał doświadczenie w tym temacie proszę o podzielenie się opinią...

Napisano

Gwinty są dobre , sprzęt jest nowy...Loctive wydaje sie być dobrym wyjściem :-) Zastanawia mnie to czy to nie wina tych podkładek pod  śrubami  które są półkuliste a nie płaskie jak w innych..


lakier do paznokci , no tu mnie zaskoczyłeś :-)..w Sumie po wyschnięciu mógłby mocno despolić gwint sruby z otworem..Ale czy da sie to potem w razie czego odkręcić ?

Napisano

Jeśli pilnujemy stanu połączeń to nie trzeba asekuracyjnie smarować wszystkiego Loctitem/lakierem/kropelką. Jeśli już gdzieś problem występuje zanim zaczniemy wszystko zalewać klejami do gwintów sprawdźmy czy nie ma przeszkód między łbem śruby a elementem, jakieś zadziory, drobiny piasku. Jak jest czysto i się odkręca to kleimy czym popadnie, najwyżej nie zadziała. No może nie używać Loctite'a 270 (zielonego) bo... :teehee:

 

Napisano

Kręcę trochę przy rowerach, składam je też, w całkiem dużych ilościach i nie pamiętam żeby jakiekolwiek śruby były pokryte loctitem. 

Jeśli śruby zostały dokręcone z odpowiednim momentem i w odpowiedni sposób (pokrywa mostka przykręcona z równymi odstępami na górze i na dole, śruby przykręcone równomiernie) to coś takiego jak piszesz nie ma prawa się dziać. 

Być może gniazda śrub są zdeformowane a śruby mają uszkodzony gwint. Śruby są stalowe, gniazda alu.

Ja bym taki mostek wymienił. 

Napisano

Tez tego nie wykluczam , bo bezpieczeństwo liczy się najbardziej....Chodź szkoda mi wymieniać nowy mostek ale nie wykluczone ze ma ukrytą wadę jako nowy.

Napisano

Kręcę trochę przy rowerach, składam je też, w całkiem dużych ilościach i nie pamiętam żeby jakiekolwiek śruby były pokryte loctitem.

 

Jeśli śruby zostały dokręcone z odpowiednim momentem i w odpowiedni sposób (pokrywa mostka przykręcona z równymi odstępami na górze i na dole, śruby przykręcone równomiernie) to coś takiego jak piszesz nie ma prawa się dziać.

Być może gniazda śrub są zdeformowane a śruby mają uszkodzony gwint. Śruby są stalowe, gniazda alu.

Ja bym taki mostek wymienił.

W większości moich mostków śruby mające za zadanie trzymać kierownice na swoim miejscu były pokryte loctite'm na końcu ;)

 

Ewentualnie pod główką śruby były wsadzone podkładki sprężynujące

Napisano

Połączenia rura sterowa-mostek, mostek-kierownica mam poskręcane nierdzewkami bez grama kleju momentem 5Nm, nic się nie odkręca, a srogie wertepy rower widzi przynajmniej raz w tygodniu.

Napisano

Jak to mowia dobry moment nie jest zly, ja mam mostek kiera 4 Nm i tez gra, obawiam sie ze wiekszosc daje o wiele Za duzo i albo nierowne naprezenia albo gwinty uszkodzone

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...