Biszcz Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Witam, wylicytowałem rower MTB za 800 zł, otrzymałem rower od kuriera, rozpakowałem poskładałem, ogólnie rower może być, pozatym że był malowany, i nowe naklejk. Ale zobaczyłem spory luzz na główce ramy, wiec być może łożyska są do wymiany? Wiec coś dzwonic do sprzedawcy czy olać to i porobić sobie samemu coś z tym?
Crissu Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Spróbuj dokręcić korek sterów, to powinno zniwelować luzy
michal1289 Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Ja bym rozkręcił stery i sprawdził co tam się dzieje. Może wystarczy tylko skasować luz ale lepiej zobaczyć w jakim stanie są łożyska. Nawet jeśli nie będziesz nic wymieniał to będziesz miał okazję wyczyścić i nasmarować łożyska. No chyba że siedzą maszynowe.
Mod Team Puklus Napisano 10 Października 2014 Mod Team Napisano 10 Października 2014 Ten temat bardziej sie nadaje do sprzętu rowerowego, dlatego przenoszę.
Fenthin Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 No chyba że siedzą maszynowe. Jaki widzisz problem w otwarciu, wyczyszczeniu i posmarowaniu łożyska maszynowego? Udało mi się tak zreanimować niejedno.
Biszcz Napisano 10 Października 2014 Autor Napisano 10 Października 2014 Czyli nie dzwonić do sprzedającego? On zapewniał że wszystko jest ok z rowerem, no ale te wady odkryłem.
TheGie Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Pytanie, jeśli bym malowany, to w jakiej kondycji jest wybranie pod łożyska. Kiedyś widziałem ramę pomalowaną, gdzie gniazda pod łożyska były całe zapaćkane i trzeba było szlifować i polerować aby łożyska osadzić poprawnie.
michal1289 Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Jaki widzisz problem w otwarciu, wyczyszczeniu i posmarowaniu łożyska maszynowego? Udało mi się tak zreanimować niejedno. Ja nie widzę żadnego problemu. Można naprawiać i łożyska maszynowe ale ja bym po prostu kupił nowe.
Biszcz Napisano 10 Października 2014 Autor Napisano 10 Października 2014 Bo nie wiem co robić, czy dźwonić do sprzedającego i coś z nim się kłucić że zapewniał ze rower jest w super stanie, czy dać sobie spokój i sobie to porobić, duży jest koszt remont tego przodu?
Crissu Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Kurcze gościu ile to wziąć klucz ampulowy odkręcić kierownice, sprawdzić łożyska (jak są całe to wyczyścić przesmarować obficie i złożyć, a jak zużyte czyli szurają fruwają itp itd) to wymienić, koszt nowych sterów to ok 50 zł)
Biszcz Napisano 10 Października 2014 Autor Napisano 10 Października 2014 Dokręciłem z góry ile mogłem wiecej się nie da, ale duży luzz pozostał.
zadra1965 Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Przed dokręceniem "z góry" należy poluzować śruby mostka.
rzezniol Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Ci co polecają dokręcenie dekla sterów najpierw powinny zapytać o typ sterów/markę model roweru ... Dla mnie to nie jest oczywiste że w rowerze są stery typu "a-head". @@Biszcz, pochwal się co to za rower / marka lub jaki masz typ mostka w tym rowerze lub podaj jakiś link do aukcji lub zdjęć roweru. Potem będziemy myśleć co dalej ... Bo dokręciłeś na max`a górną śrubę ... przy mostku wpuszczanym to nic nie da, przy mostku a-head też nic nie da jak go wcześniej nie zluzowałeś. Pozdro
Biszcz Napisano 10 Października 2014 Autor Napisano 10 Października 2014 To jest ten rower http://allegro.pl/ghost-i4642851602.html Znalazłem w nim pare mankamentów i nie wiem co dalej robić.
rzezniol Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 No to wracając do tematu sterów ... Aby skasować luz na tych sterach to musisz najpierw poluzować 2 śrubki mostka potem dokręcasz górną śrubę ... ale ... Może się zdarzyć że rura sterowa jest odrobinkę za długa i opiera się o pokrywkę sterów, jak odkręcisz górną śrubę i zdejmiesz pokrywkę to rura sterowa powinna być około 3 mm poniżej górnej krawędzi mostka, jeżeli tak nie jest do musisz dołożyć jedna podkładkę pod mostek i dopiero wtedy kasować luz ... Jeżeli luz się nie skasuje to masz najprawdopodobniej uszkodzone łożyska/miski >> wymiana sterów. Koleś w aukcji pisze ze rower nie wymaga wkładu finansowego ... jeżeli nie da się skasować luzu i stery są uszkodzone to kłamał w opisie. Moim zdaniem wymaga to wtedy konsultacji ze sprzedającym co dalej i jaką odpowiedzialność bierze za swoje słowa. Pozdro
Biszcz Napisano 11 Października 2014 Autor Napisano 11 Października 2014 Rozumiem, dzięki za pomoc, będę coś tak próbował działać. Kupując używany rower to nie wiadomo co reklamować a na co przymknąć oko. To że rower był lakierowany też mógł mnie poinformować, że koła są lekko krzywe tak samo, lekki luzz na korbie, może linka dobrze nie odbija od hamulca, jeszcze nim nie jeździłem ze względu czasowych. Ogólnie wygląd to może i ma miły dla oka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.