Skocz do zawartości

[Problem z główką ramy]


Biszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wylicytowałem rower MTB za 800 zł, otrzymałem rower od kuriera, rozpakowałem poskładałem, ogólnie rower może być, pozatym że był malowany, i nowe naklejk. Ale zobaczyłem spory luzz na główce ramy, wiec być może łożyska są do wymiany? Wiec coś dzwonic do sprzedawcy czy olać to i porobić sobie samemu coś z tym?

Napisano

Ja bym rozkręcił stery i sprawdził co tam się dzieje. Może wystarczy tylko skasować luz ale lepiej zobaczyć w jakim stanie są łożyska. Nawet jeśli nie będziesz nic wymieniał to będziesz miał okazję wyczyścić i nasmarować łożyska. No chyba że siedzą maszynowe. 

Napisano

Pytanie, jeśli bym malowany, to w jakiej kondycji jest wybranie pod łożyska. Kiedyś widziałem ramę pomalowaną, gdzie gniazda pod łożyska były całe zapaćkane i trzeba było szlifować i polerować aby łożyska osadzić poprawnie. 

Napisano

 

 

Jaki widzisz problem w otwarciu, wyczyszczeniu i posmarowaniu łożyska maszynowego? Udało mi się tak zreanimować niejedno.

Ja nie widzę żadnego problemu. Można naprawiać i łożyska maszynowe ale ja bym po prostu kupił nowe.  

Napisano

Bo nie wiem co robić, czy dźwonić do sprzedającego i coś z nim się kłucić że zapewniał ze rower jest w super stanie, czy dać sobie spokój i sobie to porobić, duży jest koszt remont tego przodu?

Napisano

Kurcze gościu ile to wziąć klucz ampulowy odkręcić kierownice, sprawdzić łożyska (jak są całe to wyczyścić przesmarować obficie i złożyć, a jak zużyte czyli szurają fruwają itp itd) to wymienić, koszt nowych sterów to ok 50 zł)

Napisano

Ci co polecają dokręcenie dekla sterów najpierw powinny zapytać o typ sterów/markę model roweru ...

Dla mnie to nie jest oczywiste że w rowerze są stery typu "a-head".

 

@@Biszcz, pochwal się co to za rower / marka lub jaki masz typ mostka w tym rowerze lub podaj jakiś link do aukcji lub zdjęć roweru.

 

Potem będziemy myśleć co dalej ...

Bo dokręciłeś na max`a górną śrubę ... przy mostku wpuszczanym to nic nie da, przy mostku a-head też nic nie da jak go wcześniej nie zluzowałeś.

 

Pozdro 

Napisano

No to wracając do tematu sterów ...

 

Aby skasować luz na tych sterach to musisz najpierw poluzować 2 śrubki mostka potem dokręcasz górną śrubę ... ale ...

Może się zdarzyć że rura sterowa jest odrobinkę za długa i opiera się o pokrywkę sterów, jak odkręcisz górną śrubę i zdejmiesz pokrywkę to rura sterowa powinna być około 3 mm poniżej górnej krawędzi mostka, jeżeli tak nie jest do musisz dołożyć jedna podkładkę pod mostek i dopiero wtedy kasować luz ...  

Jeżeli luz się nie skasuje to masz najprawdopodobniej uszkodzone łożyska/miski >> wymiana sterów.

 

Koleś w aukcji pisze ze rower nie wymaga wkładu finansowego ... jeżeli nie da się skasować luzu i stery są uszkodzone to kłamał w opisie.

Moim zdaniem wymaga to wtedy konsultacji ze sprzedającym co dalej i jaką odpowiedzialność bierze za swoje słowa.

 

 

Pozdro

 

Napisano

Rozumiem, dzięki za pomoc, będę coś tak próbował działać. Kupując używany rower to nie wiadomo co reklamować a na co przymknąć oko. To że rower był lakierowany też mógł mnie poinformować, że koła są lekko krzywe tak samo, lekki luzz na korbie, może linka dobrze nie odbija od hamulca, jeszcze nim nie jeździłem ze względu czasowych. Ogólnie wygląd to może i ma miły dla oka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...