Gość Napisano 25 Września 2014 Napisano 25 Września 2014 Na początku witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Rower jaki użytkuję to Sparta Marathon 8.0 Rower kupiłem używany i od początku mam problem z 4 biegiem (przeskakiwanie). Inne biegi są ok. Regulacja wykonana prawidłowo (żółte znaki). Zastanawiam się nad zakupem nowej piasty ale przed podjęciem tej decyzji postanowiłem zwrócić się na forum z pytaniem czy to dobry pomysł.
Mod Team Puklus Napisano 25 Września 2014 Mod Team Napisano 25 Września 2014 A pracuje cicho, czy głośno, zgrzyta, charczy czy nic tylko przeskakuje ?
Gość Napisano 25 Września 2014 Napisano 25 Września 2014 Nic nie zgrzyta, piasta spisuje się bardzo dobrze, jest cicha, tylko ten 4 bieg jest felerny. Potrafi dobrze zazębić i jest ok ale po jakimś czasie przepuszcza. Po regulacji długości pancerza (podczas jazdy) już jest niby dobrze ale okazuje się, że tylko przy zmianie z 3 na 4. Z 5 na 4 przeskakuje. Ponowna regulacja długości pancerza przynosi odwrotny skutek z 5 na 4 ok a z 3 na 4 przepuszcza. Generalnie to "dobrze" jest krótko.
Gość Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Kiedy ostatnio była smarowana nie wiem. Przebieg też nie też nie jest mi znany. Patrząc na ogólny wygląd roweru, części mechaniczne, zębatki może się wydawać, że jego przebieg nie jest masakrycznie wielki.
Komuchomor Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Przecież zębatkę w korbie zmienić to jest raz-dwa-pięć zrobione, w piaście jeszcze szybciej i na dodatek tanio, a co w środku, to nikt nie wie... Otwórz, częściowo rozmontuj, wyczyść (nafta/benzyna), jeśli nie widzisz uszkodzeń - nasmaruj (np. spora ilość smaru Shimano na łożyska, trochę na planety i dodatkowo zanurzenie w oleju do automatów), złóż, wyreguluj na nowej lince i sprawdź, czy działa normalnie. Jeśli nie, to dopiero wtedy jest problem. Instrukcja: Trzeba mieć imadło, klucz płaski do nakrętek zewnętrznych (chyba 15), imbusa 2mm do ściągania linki, klucze do konusów 15 i 17, śrubokręt płaski, punktak i młotek, opcjonalnie także kleszcze do otwarcia pokrywy (takie jak na filmiku), ale nie przesadzajmy z tym profesjonalizmem, no i najważniejsze - umiejętność radzenia sobie z łożyskami na kulkach. Jeśli czujesz, że nie dasz rady, lepiej nie rób tego sam.
Gość Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 Dzięki, zmobilizowałeś mnie. Dam radę Myślę.... Biorę się do roboty, a o efektach napiszę
b1nd Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Też tak myślałem http://www.forumrowerowe.org/topic/170398-tylna-piasta-wielobiegowa-przeglad-nexus-8-sg-8r20-glosne-pykanie/ do tej pory nie wiem co się stało, dzieje. Serwis który widnieje na stronie Shimano jako certyfikowany okazuję się że on ową piastę również gdzieś tam wyśle bo sam nie wie jak się do tego zabrać. Oni potrafią tylko ustawić naciąg linki (żółte pkt) oraz wymienić zębatkę wraz z osprzętem do niej - co do jakiejkolwiek ingerencji w środku nie ma mowy :/ pfff Powodzenia Worlan.
Gość Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Problem został rozwiązany. Postanowiłem bliżej się przyjrzeć mechanizmowi zmiany biegów. Na luzie kręciłem korbą, jednocześnie obserwując położenie linki przy przerzutce. Okazało się, że nie za każdym razem na 4 biegu pokrywały się żółte znaki. Raz było przesunięcie w jedną innym razem w drugą stronę. Wniosek był jeden - linka albo manetka. Rozebrałem manetkę i nie zauważyłem żeby coś źle działało, nasmarowałem i złożyłem. Kupiłem nową linkę z pancerzem teflonowym. Wszystko z powrotem złożyłem do kupy, wyregulowałem i pojechałem na próbną jazdę. Banana na gębie mam do tej pory. Biegi przełączają się idealnie. Malina. Dzięki za pomoc.
partyzan Napisano 28 Marca 2015 Napisano 28 Marca 2015 Witam wszystkich, a ja jestem właśnie w trakcie zmagania się z nexusem 8. Rozgrzebałem wszystko oprócz tych krzywek na ośce, wyczyściłem wszystko i przesmarowałem i jakoś z pomocą jutuba udało mi się to poskładać ale nie chodzi to tak jak powinno :-\ na 4 pierwszych biegach strasznie chrobocze w pedałach, bardziej niż przed rozbiórką (chrobotanie było przyczyną dlaczego zdecydowałem się na rozbiórkę i okazało się że bieżnia jednego łożyska ma wżery) a na 2 ostatnich biegach pojawiają się jakieś dziwne szumy w piaście i biegi przeskakują :-( może ktoś ma pomysł co może być przyczyną? a może to przez to że rozbierałem to i składałem bez specjalnych narzędzi do tego przeznaczonych (takie ustrojstwa do wybijania i wbijania osłony łożyska z ośki)
lch Napisano 23 Maja 2015 Napisano 23 Maja 2015 Czy można dokupić te łożyska rolkowe (igiełkowe) ?. U mnie wszystkie są zużyte i powypadały...
zekker Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Zależy, o który element ci chodzi: http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/SG/EV-SG-8R36-2784B_v1_m56577569830714873.pdf
lch Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Chodzi dokładnie o elementy 4 i 11. łożyska (7 i 12) można kupić na alledrogo.
lch Napisano 26 Maja 2015 Napisano 26 Maja 2015 Zastanawiam czy nie wymienić na Alfine SG-S500 czy bedzie pasować?
zekker Napisano 27 Maja 2015 Napisano 27 Maja 2015 Tych części oddzielnie chyba nie ma. Można spytać bezpośrednio u producenta. Wymienić całą piastę? Jeżeli chodzi o manetkę to nie będzie problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.