Unearthly77 Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Zamiast sprzedawać moją szosę, wpadłem na pomysł przeróbki jej na przełajówkę. Problem w tym, że grubsze opony raczej będą przeszkadzać moim hamulcom Campagnolo Xenon. Chciałbym je wymienić na canti, ale nie wiem czy będą one współpracować z klamka Campy Xenon. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?Drugie pytanie to - Czy da się podłaczyć dwie klamki hamulca do jednego hamulca? Jedna w klamkomanetce a druga, na kierownicy.
tobo Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Zeby zamontowac canti musisz miec dwa piwoty na widelcu i dwa na tylnym trojkacie.
seraph Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Ale gdyby udało Ci się uporać z tym problemem to: - klamka szosowa jak najbardziej działa z canti i odwrotnie - ciąg się zgadza - jak najbardziej da się 2 klamki na jeden hamulec. Istnieją klamki przełajowe, które zakłada się na pancerzu w górnym chwycie kierownicy i one hamują napinając pancerz, a linka leci dalej do klamki głównej. Coś takiego: http://allegro.pl/klamki-tektro-rl-570-czarne-przelajowe-23-8-24-0-i4562804523.html
Unearthly77 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 http://allegro.pl/adapter-do-hamulcow-cantilever-g75-i4534378516.html - a to spełniło by zadanie?+ może lepiej kupić mini v-brake? bo oczytałem się o jakiś hakach, ustawieniach linkach itd w canti i mysle ze mini v-brake beda łatwiejsze.
lukeps Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Pomysł fajny. Adapter tektro się nada ale powiedz mi jak rozwiążesz problem oporu pod linkę z tyłu na ramie ? Masz takowy dospawany do ramy?
el_gregorio Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Problem oporu na linkę z tyłu da się rozwiązać, spotkałem się z przelotkami montowanymi w zacisku podsiodłowym. Można samemu coś w tym stylu wykombinować, poszperać w skrzynce z narzędziami / śrubkami / podkładkami
akkwlsk Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Stare romety szosowe miały takie coś, nawet gdzieś mi się poniewierało po domu, także to jest mały problem. Adapter - fajna sprawa, trzeba pamiętać o ich istnieniu
Unearthly77 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 do mini v-brakeow tez mi bedzie ta przelotka/wieszak potrzebna?
Mod Team IvanMTB Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Kłaniam, Jest takich wynalazków wpytę. Na tył, w zacisku podsiodłowym. Na przód jako podkładka pod mostek: Lub na lince. To najprościej urobić samemu jak mi się zdawa: Szacunek... I.
mklos1 Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 a to spełniło by zadanie? Mam pewne obawy. Skoro mówisz, że jest ryzyko, że szczęki nie ogarną opony, to przy takim adapterze też mogą być problemy. Co prawda pewien zakres regulacji tego adaptera jest.
Mod Team IvanMTB Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Aaaa... No i jeszcze najważniejszy problem. Prześwity. Sam kiedyś miałem starą szosę z jak mi się wydawało solidnym prześwitem przerobiona na przełajkę-ostrzynkę. Szosa to jednak nie przełaj i właśnie przeswitów bedzie Ci najbardziej brakowało. Chyba że tylko suche szuterki i takietam... Szacunek... I.
Unearthly77 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Jestem bardziej z tych rekreacyjnych, więc moja jazda odbywa się przeważnie na suchym. Czyli problem hamulców mamy już prawie wyjaśniony. Ponawiam pytanie, czy przy mini vbrakeach też potrzebne będą te naciągacze? Pozostaje jeszcze nie wiadoma z oponami. Po 1. nie wiem jakie kupić, po 2. nie wiem jakie zmieszczę. Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie? Spróbuje jeszcze wsadzić stare Kendy ze starego roweru, są trochę szersze i zobaczę czy mój hamulec je ogarnie.Edit. Sprawdziłem szerokość obręczy i jest to 14mm. W tabeli na forum nie ma tego rozmiaru, ale myślę że jeśli na 15mm wchodzi 32c to i na 14mm powinno wejść.
Ros Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 IvanMTB - przebijałeś się przez jakieś bagno, tudzież szuwary? :-)
Mod Team adamos Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie? No z tym to jest różnie, nawet jak pomierzysz solidnie suwmiarką, to producenckie opisy rozmiarów nie zawsze odpowiadają rzeczywistemu rozmiarowi opony.No i musisz pamiętać, że przy tak niewielkich prześwitach musisz mocno zważać na wysokość opony i na jaką obręcz ją pakujesz.Można także jeździć tylko po suchym, ale co zrobisz, jak Cię deszcz złapie daleko od domu w terenie, a jechać trzeba? Tak jak pisze Ivan - bez słusznych prześwitów w przełajku - ani rusz.
Unearthly77 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Nie odrywam się zbyt daleko od domu. Głównie to chce włożyć szersze opony, bo w tych, niestety za często przebijam dętki. Chce żeby rower był bardziej praktyczny, a nie żebym musiał się bać o przebicie dętki. Ostatnio próbowałem wheelie (wiem, że to nie rower do tego) i po wylądowaniu dętka poszła się... Chciałbym czasem pojeździć po terenie, bo mam naprawdę sporo, fajnych terenów, do których nie trzeba super rowerów mtb.
Mod Team IvanMTB Napisano 3 Września 2014 Mod Team Napisano 3 Września 2014 Detkę na szosie żeby przebić to trzeba jeździc albo po szkłach, albo po pinezkach. A żeby papuć przy podniesieniu koła zrobić to juz trzeba chyba mieć ciśnienie rzędu 30PSI... Jeszcze NIGDY nie miałem kapcia na szosie niewyindukowanego czymś ostrym lub kanciastym po drodze. Jaką Ty te szosę masz, bo szersze opony to nie bardzo wiem co masz na mysli. 28c to żadna szerokość przełajowa. 30-32 minimum, a to już może słabo wejść w jakąkolwiek, współczesna szosę.... Szacunek... I.
Herman88 Napisano 9 Września 2014 Napisano 9 Września 2014 http://allegro.pl/ad...4534378516.html - a to spełniło by zadanie? Z nieba mi spadłeś z tym adapterem Też chcę przerobić starą szosę na CX-a no i największy problem jest z hamulcami. Tylko, że ja chcę zmienić ramę bo stara jest za duża a przełożyć graty. Znaleźć tanią przełajową ramę jest ciężko bo to niszowy sprzęt. Muszę szukać jakiejś szosowej ramki ze sporym prześwitem i pokombinować coś z tym adapterem.
firefoks Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 http://allegro.pl/adapter-do-hamulcow-cantilever-g75-i4534378516.html Na oko widać,że piwoty będą za wysoko - to jest adapter do u-brake co zresztą jest napisane na pudełku.
Herman88 Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Racja. Czyli przykręca się go na piwoty żeby założyć klasyczne U-brejki. Widziałem napis, ale myślałem, że to działa w drugą stronę. Czyli lipa
seraph Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Nie. Przykręca go się tam gdzie mocuje się hamulec szosowy, wkręca piwoty i na piwoty zakłada hamulec u-brake. Dokładnie taki. To są hamulce stosowane głównie w BMXach i mają sporo miejsca na oponę, a czy sprawdziłyby się w przełaju to nie wiem. Aczkolwiek czemu by nie?
Herman88 Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 No to teraz już całkiem zgłupiałem Fakt, miejsca na oponę jest sporo. Tylko ciekawe czy uciąg linki klamkomanetek szosowych będzie odpowiedni dla tego hamulca.
seraph Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 U-brake mają najpewniej taki sam ciąg jak canti, więc szosowa klamka pasuje. Możesz też pomyśleć o hamulcach tego typu: http://allegro.pl/dia-compe-hamulce-przod-tyl-komplet-szosa-i4578526667.html To są jakby U-brake z adapterami. Mocowane tak jak szosowe, uciąg linki jak w szosie i wchodzi opona 700x35C. Tylko dobrze zorientuj się czy zasięg ramion pasuje.
akkwlsk Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Stare szosowe romety miały coś takiego, niestety siła hamowania nie powala. Może to wina słabej jakości tych rometowych, nie wiem jak takie diacompe by działały.
RafalxM Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 jeśli do tej pory jeździłeś na szosie to obstawiam że szosowe hamulce działają Ci lepiej niż jakieś canti które założysz - chyba że masz hamulce szosowe jakiejś bardzo słabej konstrukcji. idąc dalej, jeśli będziesz miał możliwość założenia canti, tzn że masz pivoty w widelcu/ramie - a więc v-brake będzie dużo mocniej hamować od canti. problem będize przy współpracy klamek szosowych i ramion v-brake, a więc pozostaje mini v-brake....i tutaj długość ramion która pozwala na prawidłowe działanie klamek staje się też ograniczeniem wysokości opony poniżej foto z mojej przełajki, gdzie oryginalnie było canti, opona 700x35c okazała się za wysoka
Herman88 Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Ten adapter i tak już zamówiłem. Więc nie pozostaje nic innego jak kupić takie U-brejki i przetestować. Drogie nie są. Na razie może na starej ramie. Rafał nie bardzo rozumiem o co chodzi z szosowymi hamulcami, przecież tam szersza opona nie wejdzie... Piwotów w ramie nie mam i w tym problem. Widelec kupię już z piwotami i tam właśnie chciałem założyć mini V, ale czytałem o problemach z miejscem na oponę. Trafiłem nawet gdzieś na Twoje zdjęcie, chyba na innym forum. Tak na marginesie to taki widelec się nada do szosowej ramy? http://www.cyklotur.com/czesci/sztywne-widelce-rowerowe/cross-trekking/p,widelec-inny,4390.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.