Skocz do zawartości

[cyclocross] szosa na przełaj problem z hamulcami


Unearthly77

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zamiast sprzedawać moją szosę, wpadłem na pomysł przeróbki jej na przełajówkę. Problem w tym, że grubsze opony raczej będą przeszkadzać moim hamulcom Campagnolo Xenon. Chciałbym je wymienić na canti, ale nie wiem czy będą one współpracować z klamka Campy Xenon. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?
Drugie pytanie to - Czy da się podłaczyć dwie klamki hamulca do jednego hamulca? Jedna w klamkomanetce a druga, na kierownicy.

Napisano

Ale gdyby udało Ci się uporać z tym problemem to:

- klamka szosowa jak najbardziej działa z canti i odwrotnie - ciąg się zgadza

- jak najbardziej da się 2 klamki na jeden hamulec. Istnieją klamki przełajowe, które zakłada się na pancerzu w górnym chwycie kierownicy i one hamują napinając pancerz, a linka leci dalej do klamki głównej.

 

Coś takiego:

http://allegro.pl/klamki-tektro-rl-570-czarne-przelajowe-23-8-24-0-i4562804523.html

 

Napisano

Pomysł fajny. Adapter tektro się nada ale powiedz mi jak rozwiążesz problem oporu pod linkę z tyłu na ramie ? Masz takowy dospawany do ramy?

Napisano

Problem oporu na linkę z tyłu da się rozwiązać, spotkałem się z przelotkami montowanymi w zacisku podsiodłowym. Można samemu coś w tym stylu wykombinować, poszperać w skrzynce z narzędziami / śrubkami / podkładkami ;)

Napisano

Stare romety szosowe miały takie coś, nawet gdzieś mi się poniewierało po domu, także to jest mały problem. Adapter - fajna sprawa, trzeba pamiętać o ich istnieniu :)

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Jest takich wynalazków wpytę.

 

Na tył, w zacisku podsiodłowym.

Tektro%20Cable%20Hanger%20Front%2028.6%2

 

Na przód jako podkładka pod mostek:

 

809000d1371538206-ridley-x-bow-brakes-st

 

Lub na lince. To najprościej urobić samemu jak mi się zdawa:

 

surly-cable-hanger-zoom.jpg

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

a to spełniło by zadanie?

 

Mam pewne obawy. Skoro mówisz, że jest ryzyko, że szczęki nie ogarną opony, to przy takim adapterze też mogą być problemy. Co prawda pewien zakres regulacji tego adaptera jest.

  • Mod Team
Napisano

Aaaa... No i jeszcze najważniejszy problem. Prześwity.

 

Sam kiedyś miałem starą szosę z jak mi się wydawało solidnym prześwitem przerobiona na przełajkę-ostrzynkę.

 

P2034907.JPG

 

P2034906.JPG

 

P1274862.JPG

 

Szosa to jednak nie przełaj i właśnie przeswitów bedzie Ci najbardziej brakowało.

 

Chyba że tylko suche szuterki i takietam...

 

 

Szacunek...

I.

 

 

Napisano

Jestem bardziej z tych rekreacyjnych, więc moja jazda odbywa się przeważnie na suchym. Czyli problem hamulców mamy już prawie wyjaśniony. Ponawiam pytanie, czy przy mini vbrakeach też potrzebne będą te naciągacze? Pozostaje jeszcze nie wiadoma z oponami. Po 1. nie wiem jakie kupić, po 2. nie wiem jakie zmieszczę. Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie? Spróbuje jeszcze wsadzić stare Kendy ze starego roweru, są trochę szersze i zobaczę czy mój hamulec je ogarnie.

Edit. Sprawdziłem szerokość obręczy i jest to 14mm. W tabeli na forum nie ma tego rozmiaru, ale myślę że jeśli na 15mm wchodzi 32c to i na 14mm powinno wejść.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie?


No z tym to jest różnie, nawet jak pomierzysz solidnie suwmiarką, to producenckie opisy rozmiarów nie zawsze odpowiadają rzeczywistemu rozmiarowi opony.

No i musisz pamiętać, że przy tak niewielkich prześwitach musisz mocno zważać na wysokość opony i na jaką obręcz ją pakujesz.

Można także jeździć tylko po suchym, ale co zrobisz, jak Cię deszcz złapie daleko od domu w terenie, a jechać trzeba? 

Tak jak pisze Ivan - bez słusznych prześwitów w przełajku - ani rusz.
Napisano

Nie odrywam się zbyt daleko od domu. Głównie to chce włożyć szersze opony, bo w tych, niestety za często przebijam dętki. Chce żeby rower był bardziej praktyczny, a nie żebym musiał się bać o przebicie dętki. Ostatnio próbowałem wheelie (wiem, że to nie rower do tego) i po wylądowaniu dętka poszła się... Chciałbym czasem pojeździć po terenie, bo mam naprawdę sporo, fajnych terenów, do których nie trzeba super rowerów mtb.

  • Mod Team
Napisano

Detkę na szosie żeby przebić to trzeba jeździc albo po szkłach, albo po pinezkach. A żeby papuć przy podniesieniu koła zrobić to juz trzeba chyba mieć ciśnienie rzędu 30PSI...

 

Jeszcze NIGDY nie miałem kapcia na szosie niewyindukowanego czymś ostrym lub kanciastym po drodze.

 

Jaką Ty te szosę masz, bo

szersze opony

 

to nie bardzo wiem co masz na mysli. 28c to żadna szerokość przełajowa. 30-32 minimum, a to już może słabo wejść w jakąkolwiek, współczesna szosę....

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

http://allegro.pl/ad...4534378516.html - a to spełniło by zadanie?

 

Z nieba mi spadłeś z tym adapterem :P

 

Też chcę przerobić starą szosę na CX-a no i największy problem jest z hamulcami. Tylko, że ja chcę zmienić ramę bo stara jest za duża a przełożyć graty. Znaleźć tanią przełajową ramę jest ciężko bo to niszowy sprzęt. Muszę szukać jakiejś szosowej ramki ze sporym prześwitem i pokombinować coś z tym adapterem.

Napisano

Racja. Czyli przykręca się go na piwoty żeby założyć klasyczne U-brejki. Widziałem napis, ale myślałem, że to działa w drugą stronę. Czyli lipa  :bye2:

Napisano

Nie. Przykręca go się tam gdzie mocuje się hamulec szosowy, wkręca piwoty i na piwoty zakłada hamulec u-brake. Dokładnie taki.

IbisTrialBrake.JPG

 

To są hamulce stosowane głównie w BMXach i mają sporo miejsca na oponę, a czy sprawdziłyby się w przełaju to nie wiem. Aczkolwiek czemu by nie?

Napisano

No to teraz już całkiem zgłupiałem :P Fakt, miejsca na oponę jest sporo. Tylko ciekawe czy uciąg linki klamkomanetek szosowych będzie odpowiedni dla tego hamulca.

Napisano

Stare szosowe romety miały coś takiego, niestety siła hamowania nie powala. Może to wina słabej jakości tych rometowych, nie wiem jak takie diacompe by działały. 

Napisano

jeśli do tej pory jeździłeś na szosie to obstawiam że szosowe hamulce działają Ci lepiej niż jakieś canti które założysz - chyba że masz hamulce szosowe jakiejś bardzo słabej konstrukcji.

 

idąc dalej, jeśli będziesz miał możliwość założenia canti, tzn że masz pivoty w widelcu/ramie - a więc v-brake będzie dużo mocniej hamować od canti.

 

problem będize przy współpracy klamek szosowych i  ramion v-brake, a więc  pozostaje mini v-brake....i tutaj długość ramion która pozwala na prawidłowe działanie klamek staje się też ograniczeniem wysokości opony

 

poniżej foto z mojej przełajki, gdzie oryginalnie było canti, opona 700x35c okazała się za wysoka

IMG_20140508_224141_miniv_res.jpg

Napisano

Ten adapter i tak już zamówiłem. Więc nie pozostaje nic innego jak kupić takie U-brejki i przetestować. Drogie nie są. Na razie może na starej ramie.

 

Rafał nie bardzo rozumiem o co chodzi z szosowymi hamulcami, przecież tam szersza opona nie wejdzie... Piwotów w ramie nie mam i w tym problem. Widelec kupię już z piwotami i tam właśnie chciałem założyć mini V, ale czytałem o problemach z miejscem na oponę. Trafiłem nawet gdzieś na Twoje zdjęcie, chyba na innym forum.

 

Tak na marginesie to taki widelec się nada do szosowej ramy? http://www.cyklotur.com/czesci/sztywne-widelce-rowerowe/cross-trekking/p,widelec-inny,4390.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...