Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Witam Borykam się z problemem koła krzywo siedzącego w ramie, jest bliżej strony napędowej. Podmieniłem hak przerzutki chociaż mój wydaje się być prosty, ale pomyślałem, że może to on powoduje jakieś problemy bo jednak coś mu dolega. Na nowym haku, jest dokładnie to samo. Zmieniłem też zacisk, również bez poprawy. Co w tym wszystkim dla mnie jest dziwne, to to, że koło czasami uda się zapiąć lepiej bliżej środka, a czasami nie, przynajmniej tak mi się wydaje. Do tego na kole wyczuwalny jest czasami luz, jak zdjąłem koło nie mogę z kolei wyczuć żadnego luzu na piaście. Z resztą całe koło było składane w maju na nowych komponentach, byłoby z deka dziwne jakby tak szybko coś złapało luzy(tymbardziej że owa piasta to DT swiss 370 mająca raczej pozytywne opinie), chociaż w tych dzisiejszych "tajwanskich" czasach to wszystko jest możliwe. Po iluś tam kombinacjach, zapiąłem koło solidnie i owy luz zniknął, stąd podejrzewam, że ma on związek z niesymterycznie umieszczonym kołem. Najprostyszm wytłumaczniem jest byłaby krzywa rama ale może coś jeszcze może być winne i powinienem to zrobić zanim ze wściekłości potnę swoją ramę na breloczki. W wypadku jeśli to rzeczywiście rama, ktoś ma jakieś doświadczenia w reklamacji takowej ? Rower ma nieco ponad rok, więc mam jeszcze prawie drugie tyle gwarancji. Niestety, kupiony wysyłkowo z dość odległego sklepu od mojego miasta(nigdy więcej czegoś takeigo nie zrobię, wolę dopłacić/poczekać dłużej i kupić bliżej) Poniżej zdjęcia: http://zapodaj.net/a75fd565dd442.jpg.html http://zapodaj.net/6abb59b0a35bb.jpg.html http://zapodaj.net/ad08e6c98ebe6.jpg.html http://zapodaj.net/ece4ae81371c1.jpg.html http://zapodaj.net/0f6961560fe93.jpg.html Pozdro
ugupu Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Źle zaplecione koło, moim zdaniem. Reklamuj koło. Trzeba je na szprychach przeciągnąć w stronę, gdzie jest więcej miejsca.
seraph Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Najprościej sprawdzić czy to wina ramy wkładając koło odwrotnie. Jeśli będzie wychylone w drugą stronę to wina koła, a jeśli tak samo to wina ramy. Ja obstawiałbym jak kolega, że koło do poprawki. Jeśli było składane w maju to serwis powinien Ci w ramach gwarancji to poprawić. Ile na nim przejechałeś? Szprychy od strony napędu są zwykle mocniej napięte i pewnie "przeciągnęły" obręcz.
Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 Dystans trudny do określenia ale myślę, że 1,5-2k. Jak patrzę teraz na ramę, mam wrażenie, że tylne trójkąt jest krzywo, ale może to złudzenie. Jak na złość nie mam pod ręką klucza, żeby odkręcić kasetę, a inaczej koła na odwrót nie zamontuję, z resztą prościej byłoby się dogadać z kimś z okolic na szybką podmiankę kół.
ugupu Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Moim skromnym kasety zdejmować nie trzeba aby koło wsadzić odwrotnie w haki. Tylko zacis hebla, jeśli już.
Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 W moim wypadku niekoniecznie - http://zapodaj.net/23b9a64fdd43d.jpg.html.
Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 Zdjąłem koło i hak przerzutki - zuważyłem, że w prawym haku ramy są delikatne wyżłobienia od ośki piasty. Z lewej nie ma. Myślicie, że to może powodować, że koło źle nierównomiernie się wpina?
seraph Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 A daleko masz do serwisu, który zaplatał Ci koło? Wystarczy, że włożą je w centrownicę i wszystko będzie jasne.
stefan2810 Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Dziś na bank mają zamknięte . Albo idziesz do serwisu i koło ląduje na centrownicy a tam wszystko widać, albo dobrze by było wsadzić je odwrotnie lub w inną ramę. Wtedy się wszystko wyjaśni. Wątpię żeby rama była krzywa. Miałem tak samo z kołem tylko że w przednich widełkach. Koło po centrowaniu 100% proste. Okazało sie że mimo iż koło było dobrze zaciśnięte przez zacisk znanej i prestiżowej firmy - DT SWISS - to samo z siebie sie przesuwało w hakach widelca. Zmieniłem zacisk na pierwszy lepszy i po problemie. Widzę że u Ciebie to nie pomogło :/
kzielu Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Zrob sobie wlasny dish tool i sprawdz samemu.... Recept jak to zrobic jest mase : https://www.google.com/search?q=diy+bicycle+dish+tool&oq=dyi+dish+too&aqs=chrome.2.69i57j0l2.3779j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 Do serwisu postaram się podjechać jutro, w sumie tylko to mi pozostało. Boję się jednak, że coś jest nie tak z ramą, bo stwierdzam mimo wszystko, że to już nie to samo GT co kiedyś Tymczasem jeszcze kilka poglądowych fot: http://zapodaj.net/e863cac216299.jpg.html http://zapodaj.net/b08c74436b6ad.jpg.html http://zapodaj.net/fd86ce0235d6a.jpg.html http://zapodaj.net/6546d37de1c67.jpg.html
kzielu Napisano 15 Sierpnia 2014 Napisano 15 Sierpnia 2014 Znacznie latwiej sprawdzic czy kolo jest zaplecione symetrycznie - przejrzyj linki w quety google'a ktore wrzucilem - zrobienie odpowiedniego prowizorycznego narzedzia zajmuje maks 15 minut.... Mozna nawet wyciac z grubego kartonu...
Pawlos88 Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Napisano 15 Sierpnia 2014 Kombinowałem trochę, i nie mam niestety z czego ulepić takiego przyrządu.
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2014 No koło jak by ewidentnie źle zaplecione. Może dawali nowemu albo cos Można to sobie poprawić we własnym zakresie albo kłócić sie ze sprzedawcą.
Bejker Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 na 100% koło źle zaplecione. Sam miałem taki problem ale przyczyna leżała w źle ustawionych dystansach na osi (w końcu 2 oś w ciągu mięsiąca więc powiedziałem ''załóż żebym tydzień przejeździł'') i osi krzywej samej w sobie.
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2014 Sam miałem taki problem ale przyczyna leżała w źle ustawionych dystansach na osi Tutaj z racji hamulca tarczowego jest to niemal niemożliwe
Pawlos88 Napisano 16 Sierpnia 2014 Autor Napisano 16 Sierpnia 2014 No i z wyjaśnieniem muszę zaczekać do 25 sierpnia, bo jestem umówiony na ten termin. Jak to rzeczywiście wina koła, zrobią w ramach poprawki.
Nastar Napisano 17 Sierpnia 2014 Napisano 17 Sierpnia 2014 Miałem tak samo z kołem tylko że w przednich widełkach. Koło po centrowaniu 100% proste. Okazało sie że mimo iż koło było dobrze zaciśnięte przez zacisk znanej i prestiżowej firmy - DT SWISS - to samo z siebie sie przesuwało w hakach widelca. Zmieniłem zacisk na pierwszy lepszy i po problemie. Heh - właśnie niedawno zauważyłem, że mam to samo... Co ciekawsze - zaciski i piasty też Swiss-a :-) Ale jeśli to wina zacisku to po jego odpięciu koło powinno być prosto, tak ? Moje koła były robione od podstaw i jest spora szansa na błąd serwisu... Niestety, reklamacja nie możliwa (robota była wykonana w USA). Jeździ się normalnie, żadnych negatywnych zjawisk nie zauważyłem. Tylko moja estetyka trochę cierpi gdy w czasie jazdy rzucę okiem na przednie kółko... Można tak jeździć ? Co na to amor, rama ?
Pawlos88 Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Napisano 25 Sierpnia 2014 Powracając do tematu - koło sprawdzone - wszystko na perfekt, sam widziałem. Dziwne jest to, że rower prowadzi się w każdych warunkach bardzo dobrze i nie zauważyłem żeby coś było nie tak, ale mimo to najwyraźniej z ramą jest coś nie tak, bo nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to ma tak wyglądać.
Mod Team durnykot Napisano 25 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2014 Masz możliwość włożenia tego koła do innej ramy?
Pawlos88 Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Napisano 25 Sierpnia 2014 Zrobiłem to dzisiaj przed zawiezieniem do serwisu, i w Krossie kolegi z pracy koło było na środku. Ale że i tak miałem umówioną wizytę, to stwierdziłem, że pojadę i niech rzucą okiem - no i tam potwierdziło się, to, że z kołem wszystko jest w porządku. Żebym kupił jakiegoś makrokesza to bym nie się z tym pogodził, ale GT zawsze miałem, za całkiem solidną markę, także trochę mnie boli, że coś tu najwyraźniej jest nie tak. Nawet jeśli to tylko kwestia estetyki i zgodnie z tym, co mi się wydaje rower dwuśladem nie jest. Nawiasem mówiąc, od dwóch różnych ludzi w serwisie usłyszałem, że w niektórych ramach więcej miejsca z jednej strony jest rzeczą normalną, w co mi akurat jakoś trudno uwierzyć.
Kowal1986 Napisano 25 Sierpnia 2014 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ładnie... Jeżeli masz możliwość to reklamuj - Osobiście ciężko było by mi przełknąć to, że mój rower jest dwu śladem. Przecież to musi zauważalnie wpływać na prowadzenie roweru.
Pawlos88 Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Napisano 25 Sierpnia 2014 Sęk w tym, że ja jakoś nic nie zauważyłem, czy to podczas normalnej jazdy czy podczas jazdy bez trzymanki, a także wydaje mi się, że byłoby to odczuwalne w sposób dosadny. Reklamacja obawiam się, że będzie ciężkim tematem, ale pewnie spróbuję.
Pawlos88 Napisano 7 Października 2014 Autor Napisano 7 Października 2014 Odświeżam temat bo potrzebuje pomocy i podpowiedzi. Przesłałem dokumentację zdjęciową do sklepu, który potwierdził, że ewidentnie wygląda to na krzywo pospawaną ramę. Wysłałem, zgodnie z ich prośbą kompletny rower. Sklep odesłał do dystrybutora. Minął jakiś miesiąc i dostałem go z powrotem, wraz z pismem od dystrybutora z odmową gwarancji. Powód? "Uszkodzenie ramy nie jest wynikiem wady materiałowej, produkcyjnej ani konstrukcyjnej. Jest to uszkodzenie mechaniczne i jako takie nie podlega gwarancji" Nie mam pojęcia jak można niby odkształcić w ten sposób alu ramę.. Z resztą nie miałem jak ani kiedy tego zrobić. Rama nie nosi żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń, wgniotek, nie widać żadnych pęknięć. Po prostu ewidentnie jest spierdzielony tylny trójkąt i nie pospawane jest to tak jak trza. Sklep też zdziwiony, spychają sprawę na dystrybutora, ja chciałbym się odwołać bo to żenujące jest i nie zamierzam tego odpuścić. Toczył ktoś podobną batalię, jakieś podpowiedzi z zakresie? Rzeczoznawca, opinia jakiegoś serwisu rowerowego, jakieś podpowiedzi w tym zakresie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.