Skocz do zawartości

[rogi] prośba o rozwianie małej wątpliwości


Jachu121

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam problem z obolałymi nadgarstkami po dłuższej jeździe. Postanowiłem coś na to zaradzić i przymierzam się do kupna rogów i gripów. Poczytałem  trochę podobne tematy i zdecydowałem się na piankowe gripy, które są podobno wygodniejsze od zwykłych gumowych i trochę tłumią drgania kierownicy. Ale przy wyborze rogów pojawia się problem, ponieważ nigdy nie używałem tego wynalazku. Jednak jestem pewien że to jest to czego szukam, bo jadąc po kilku godzinach dłonie aż same szukają innego miejsca podparcia. W tym miejscu mam do was pytanie drodzy forumowicze. Zauważyłem że większość rogów to te krótkie, proste a tych zakrzywionych jest zdecydowanie mniej i są raczej tańsze. Czym jest to spowodowane? Bo szczerze mówiąc właśnie ku takich się skłaniam. Wydaje mi się że dłuższe rogi, to większa powierzchnia na których można się oprzeć, a przez to pojawia się więcej opcji ułożenia rąk na kierownicy. Czy też może są one mniej popularne bo tego dodatkowego odcinka się w ogóle nie używa? Ma ktoś porównanie tych dwóch rodzajów? Nie ukrywam że te krótsze mi się bardziej podobają, ale te drugie wydają się być praktyczniejsze. 

Napisano

Jesli nie zalezy Ci na zmianie pozycji ciala, tylko dodatkowych miejscach dla rak, to polecam anatomiczne gripy ze zintegrowanymi rogami. Przykrecane rogi najczesciej tworza ostra krawedz w miejscu mocowania, przez co wrzynaja sie w dlonie przy jezdzie z rekami na koncach kierownicy. No i prawdopodobnie grip i rog nie beda tej samej wysokosci, wiec oparcie dloni z gory na plasko tez raczej odpada na dluzsza mete.

Napisano

Dzięki, ale na piankowe gripy już się zdecydowałem :) I co rozumiesz pod słowami "prawdopodobnie grip i rog nie beda tej samej wysokosci" bo nie potrafię sobie wyobrazić o co chodzi. Moim głównym pytaniem jest tak naprawdę tylko czy zakrzywiane rogi mają sens, czy tylko wyglądają na praktyczne ale tak naprawdę używa się tylko tej "pionowej części".

Napisano

Mam zarówno krótkie, proste rogi (MTB), jak i dłuższe, wygięte (uszosowiony MTB). Te drugie są dla mnie zdecydowanie wygodniejsze na długie przeloty. Zapewniają lepsze podparcie całej dłoni i pozwalają na chwyt także za wygięte końcówki, co pozwala mocniej obniżyć sylwetkę w razie potrzeby (np. wmordęwind)

Napisano

wygięte (uszosowiony MTB). Te drugie są dla mnie zdecydowanie wygodniejsze na długie przeloty. Zapewniają lepsze podparcie całej dłoni i pozwalają na chwyt także za wygięte końcówki, co pozwala mocniej obniżyć sylwetkę w razie potrzeby (np. wmordęwind)

Dokładnie mam takie same doświadczenia z dłuższymi rogami

Napisano

 

 

Zauważyłem że większość rogów to te krótkie, proste a tych zakrzywionych jest zdecydowanie mniej i są raczej tańsze. Czym jest to spowodowane?

Odpowiedź jest prosta: krótkie proste rogi są lżejsze, mania odchudzania jest wszechobecna wsród rowerowych fanatyków, dlatego rogi gięte są dziś zdecydowanie mało popularne.

Na świecie jest trend by zupełnie z tego akcesorium rezygnować, jako całkowicie zbędnego  dodatku (jakkolwiek absurdalne wydają się argumenty przeciwników). 

Napisano

 

 

I co rozumiesz pod słowami "prawdopodobnie grip i rog nie beda tej samej wysokosci"

 

Chodzilo mi o to ze nie beda tej samej grubosci. Tak ze o ile na ergonomicznych gripach mozna oprzec nadgarstek czy cala dlon na narozniku miedzy kierownica a rogiem, na zestawie rogi+gripy pewnie sie nie da, chyba ze bardzo starannie dopasujesz obie czesci do siebie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...