Skocz do zawartości

[Korba] Wymiana


mistrz173

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema. Mam w rowerze suport na kwadrat, i jestem w trakcie wymiany napędu na nowy. Na starym przejechałem ok 5kkm. Na suporcie mam stuki i trzaski, a zęby na korbie są już zjechane. Myślałem nad zmianą na hollowtech II, tylko nie wiem co trzeba kupić żeby całość złożyć. Czytałem, żeby nie brać shi(t)mano bo nie da się wymienić łożysk.

Co polecacie skompletować (na korbę + suport mam jakieś 300zł, choć jak by dąło rade taniej, to bym się nie gniewał)

  • Mod Team
Napisano

8, 9 czy 10 rzędowa?


 

 

Kupujesz już w komplecie z miskami i nic nie musisz "kompletowac"

A jak zajedziesz łożyska ,jedni po 1000km inni po 10000km to się będziesz martwił jakie łożyska kupić.

Napisano

Na ale to w większości przypadków tak jest.

To co kupowac o wiele droższe Zee tylko dlatego że ma trwalsze miski?

Wolę kupic nowe miski za 40 zł albo kupic potem Accenta za 80 i miec spokój na wieki.

Napisano

Na razie wkładem suportu się nie przejmuj. Do korby HT2 dostajesz go w komplecie. Zajeździsz - wtedy wymienisz.

 

Nie musi być akurat Token, bo i np. Accent ma w ofercie dobre suporty do domowej obsługi.

Napisano

Musisz też zdjąć starą korbę, więc przyda się ściągacz do korb i klucz do starego suportu.

 

Jeśli korba leci do śmieci, od biedy z zakupu ściągacza można zrezygnować i z zastąpić go kątówką - wystarczy odciąć fragmenty wałka suportu z ramionami. Natomiast wykręcanie suportu czymś innym niż dedykowanym kluczem (chyba, że możesz chwycić miski żabą lub wręcz francuzem) raczej odradzam.

Napisano

Najlepiej to kupić tokena bo nie trzeba nic przerabiać tylko kupujesz łożyska 6805 i wbijasz.

Na dobra a gdzie tu korba jest?

Skoro do 590 dostaje suport gratis to ma go wywalić?

 

Na razie wkładem suportu się nie przejmuj. Do korby HT2 dostajesz go w komplecie. Zajeździsz - wtedy wymienisz.

 

Nie musi być akurat Token, bo i np. Accent ma w ofercie dobre suporty do domowej obsługi.

No dokładnie o to mi chodzi! Jaki suport sobie kupi potem to już insza inszość, sęk w tym że jeśli chce w miarę tanią i dobrą korbę to suport nigdy nie będzie grzeszył solidnością. Trzeba potem kupić jakiś lepszy.

Napisano

Rozumiem ze te 300 zł to górny pułap i korba m 590 jest dobrym wyborem z kolei suport BB 51 już nie koniecznie, nie wiem czy z 1500 km na nim zrobiłem, inaczej po takim

 

przebiegu się zorientowałem że ma luz.

 

Przemyślałbym jeszcze zakup Slx-a, co prawda jest ok 40-50 zł droższa ale ma suport BB 70, jest wytrzymalszy to na pewno, sama korba lżejsza (798 g + 95 g suport), tyle waży mój

 

zestaw i na pewno sztywniejsza(ramiona są puste w środku a w Deore nie ) i moim zdaniem jest to najlepsza opcja w relacji cena/jakość.

 

Dodatkowo Slx ma ramiona anodowane a Deore lakierowane, szybko się wyciera i wygląda jakby miała kilka razy większy przebieg niż faktycznie nakręciła.

 

Możesz się bawić później w wymianę suportu na taki, który będzie miał łożyska 7 mm, zapłacisz 80-90 zł za Tokena, Accenta albo Aerozine (ten ostatni przelatał na razie u mnie

 

ponad tysiaka i nie wykazuje żadnego zużycia tylko klucz do niego średnio pasuje...), sam zdecydujesz czy warto gdy Ci padnie Slx bo może zrobisz kilka tysięcy i uznasz że jest na

 

tyle dobry że nie warto się bawić w jakieś wymiany łożysk tylko kupisz taki sam :)

Napisano

Z tymi suportami BB51 to też różnie bywa. U mnie taki suport przelatał 4k a u kolegi z którym jeżdżę (deszcz i błoto jest na porządku dziennym) przelatał już ponad 7k i lata dalej.

Napisano

Mało? Ludziom padają czasami po 800km. Tak jak czytam tutaj forum to średnia wychodzi jakieś 3k.

Poza tym co to znaczy inaczej zamontowany? Jak można go "inaczej zamontować"?

Pierwsze łożyska w Accent wytrzymały mi jeszcze krócej z powodu wody, całe szczęście  nie ma problemu z wymianą.

Napisano

Wiesz powodów może być kilka, za mocno skręcona kora, krzywa mufa, duże zanieczyszczenie, wytrzymał Ci 4 tyś ale czy dopiero po tym czasie stwierdziłeś że ma luz czy wcześnie a jeździłeś dalej żeby go wykończyć??

Napisano

no więc właśnie....

1. diabeł tkwi w szczegółach - w ilości smaru, w rodzaju smaru, w momencie dokręcania, itp itd - to tak w ramach pytania jak można inaczej zamontować.....

2. argument pt. czytam na forum ...... i na tej podstawie formułuję swoje ekspertyzy - zostawiam bez komentarza...

 

Napisano

Nic się z nimi nie działo, mogłem wyczyścić nałożyć smaru i jeszcze jezdzić. 

Po prostu jeżdżę głównie w terenie, błoto, piach i woda. Korba stanęła a po rozebraniu wywaliłem z mufy dwie garście błota i łożyska stały. Po wyczyszczeniu i nałożeniu smaru nadawały się jeszcze do założenia ale ponieważ miałem już kupiony na zapas suport Accenta postanowiłem tego starego go nie reanimować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...