Skocz do zawartości

[Nexus 8] Głośna praca Nexus 8


Gumis86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.


 


Jakieś 2 lata temu kupiłem używanego Kettlera z biegami w piaście (8 biegów).


Do ostatnich dni chodził bez zarzutu.


Ostatnimi czasy zaczął coś głośniej cykać, a przy cofaniu powoli roweru  słychać dziwne trzaski.


Dźwięk podobny do mielących się wianków.


Czasem przy prowadzeniu roweru samoistnie kręcą się pedały.


Rower do przodu jeździ normalnie, zmienia biegi itp. jedynie może przy podniesionym rowerze do góry koło kręci się ciut krócej, pomijam cykanie. Myślałem o wymianie wianków i ogólnym rozebraniu piasty by zobaczyć co tam w "trawie piszczy", ale po zdjęciu koła celem wymiany opony nie miałem pojęcia jak się do niej dobrać. Jako taki zmysł mechaniczny posiadam tylko brakuje mi jakiegoś tropu czego szukać, od czego zacząć i jakich narzędzi mi potrzeba.


 


Z góry dzięki za wszelkie sugestie i pozdrawiam.


 


Ps. Mam nadzieję że teraz będzie ok :)


  • Mod Team
Napisano

Zalecam jak najprędzej rozebrać piastę a ze to wyższa szkoła jazdy jeżeli chodzi o 8 biegów to lepiej oddać koło komuś kto wie co robi. Ciężko mi powiedzieć co tam sie stało ale jeżeli słychać odgłosy mielenia to nic dobrego.

Napisano

Problem w tym że u mnie w mieście pytałem dwóch "fachowców", ani jeden, ani drugi nie ma części zamiennych, chcieli mi wcisnąć nową piastę za 690zł gdzie nówka kosztuje na alledrogo 390zł. Jeśli wymiana wianków jest podobna jak w nexusie 7 to chyba nie jest to aż takie skomplikowane... Na chłopski rozum jeśli biegi wchodzą ok to reszta powinna być sprawna i to trzeszczenie i inne cuda powinny być winą kulek. Jutro jeszcze popytam kolegi który składa u nas w pracy maszyny naszej produkcji czy by się tego nie podjął bo gościu zna się na tym co robi...Jeden wianek org. siemano  to koszt około 15zł więc wydatek niewielki w porównaniu do nowej piasty + złożenie tego do kompletu z obręczą która jest w fajnym stanie.

Napisano

Różnica w cenie nexusa z allegro i nowego nexusa w serwisie bierze się z ogromnej ilości wersji. Na dodatek Shimano to nie Sturmey Archer - nie dostarcza każdej zapadki osobno. Można kupić całą piastę albo wnętrze bez obudowy. Nie dziwię się, że nie mieli części zamiennych - bardzo mało ludzi ma takie piasty i nie opłacałoby się sklepowi kupować kilku egzemplarzy li tylko w celu rozmontowania na części.

 

Jeśli umiesz rozkręcić (i skręcić z powrotem) taką piastę, to na Hubstripping.com jest nieco dokumentacji (pamiętaj o znalezieniu swojego modelu - jest ich całkiem trochę). Możesz poszukać na stronie Shimano Cycling, u ś.p. Sheldona Browna też się coś znajdzie. Każdy nexus 8-biegowy jest skomplikowanym urządzeniem. Tyle dobrego, że cały mechanizm trzyma się kupy i można go rozmontować częściowo wedle uznania.

 

Jeśli nie potrafisz, to niech ktoś to zrobi za Ciebie. Tylko czasem nie pojedź do niego na rowerze, bo coś niechcący zmielisz i możesz naprawdę być zmuszony do kupna nowej piasty.

Oby te odgłosy mielenia to nie były uszkodzone od piachu bieżnie łożysk, bo wtedy jest masakra cenowa...

Napisano

Witam ponownie...

 

Jestem już po naprawie koła.

Kolega z pracy rozebrał je, wyczyścił, przesmarował i mówił że zatarły się popychacze.

Koło kręci się ok, ale nie potrafię tego teraz złożyć.

Mam skręcone koło + dwa elementy od strony linki... czyli podkładkę połączoną z wysięgnikiem do linki i drugą podkładkę z napisem lock która jak dobrze pamiętam szła na wierzch. Układam te dwa elementy na szpilce od piasty według znaków (czerwony i biały) wydaje mi się że dobrze bo tylko w dwóch położeniach dobrze się dopasowuje. Następnie wkładam w widełki i skręcam śrubami  poprzedzając podkładkami z takim wypustem. Wszystko byłoby ok gdyby nie to że między kołem a widełkami jest luz i plastikowe elementy (te dwa przy lince) swobodnie się ruszają - a tak nie powinno być. Już sam nie wiem czy ja coś zgubiłem czy kolega bo jak oddawałem mu koło to było wszystko w jednym kawałku.

 

Jakieś propozycje?

 

Pozdrawiam


Nie mogłem znaleźć opcji edycji poprzedniego posta.

Temat rozwiązany, zszedłem jeszcze raz na dół w celu obejrzenia koła na spokojnie i rozwiązanie okazało się bagatelnie proste.

Mianowicie podkładkę z napisem lock wystarczyło umieścić w odpowiednim miejscu zgodnie ze znakami i po tym jak weszła należało ją przekręcić co blokowało resztę mechanizmu. Już po pierwszej przejażdżce uznaję że jest 200% lepiej - ten rower nigdy nie był tak szybki.

Ale nie chcę za szybko się cieszyć jutro dalszy ciąg testów i pomyśleć że kosztowało mnie to tylko 0,5 Stocka :)

 

 

Ps. Aha posty łączą się z automatu :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...