Skocz do zawartości

[korba] stukanie co 360 st i rysa na osi


marcyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Mam kolejny problem z napędem. Kręcąc podczas jazdy (czyli pod niemałym obciążeniem) korbą słyszę co pełny obrót (360 st) nieprzyjemny dźwięk. Odgłos jak słyszę jest nieustępliwy i dawał o sobie znać zarówno przed jak i po wymianie wkładu suportu ( Hollowtech 2) i pedałów (wymieniłem oba podzespoły by go wyeliminować) . W poprzednim poście odnoście kółeczek wózka wspominałem o najdelikatniej mówiąc niefachowym serwisie. Na 99% przyczyną tego co widać na foto jest właśnie ingerencja tego serwisu (nie wiem czy młotkiem czy czymś innym ciężkim i tępym montował korbę że wieloklin odcisną się na misce ???) .  

 

14829b66c4adc54amed.jpg

 

7abdf348ccca9d73med.jpg

 

99057b90bc771a2amed.jpg

 

267aea92496cadd8med.jpg

 

 

I teraz pytanie - z czego bierze się się dźwięk ?

Czy mam niefart i kolejne pedały po ok 200-300 km są do wywalenia, czy może ta rysa na korbie (bardziej optyczna niż jakaś dramatyczna względem głębokości - brak wyczuwalnej różnicy pod palcem) ma wpływ na ten nieprzyjemny dźwięk ?

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli masz taką dziarę na osi znaczy że kiedyś zatrzymało sie łożysko i pewnie jest tam luz ... i możliwe ze to wydaje dźwięki.

Napisano

Jeżeli masz taką dziarę na osi znaczy że kiedyś zatrzymało sie łożysko i pewnie jest tam luz ... i możliwe ze to wydaje dźwięki.

zadzior, dziara prawdopodobnie powstała od tego odcisku na misce (zeszlifowałem to potem i tylko wgłębienia wieloklinu odciśnięte w aluminium obecnie widać)

 

Nakręciłem coś w miarę swoich możliwości by jak najlepiej oddać sedno problemu (tutaj ekstremalnie kręcę - najwyższe przełożenie i mała prędkość, ale na innych przełożeniach też to słychać, więc nie jest to wina kasety - przerzutek)

 

http://youtu.be/5DCPXQdXobM

Napisano

2i regulaminu

No problem , najważniejszym jest by dojść do tego co to powoduje  :miner:

Ten dźwięk na filmiku (kliknięcie) następuje jak prawa korba jest na zegarowej pozycji 13:05 (prawa korba u góry w początkowej fazie robienia obrotu ku dołowi). 

Proszę Was pomóżcie mi to wyeliminować bo już mnie ten rower zaczyna zniechęcać i irytować za każdym razem jak na nim jadę, a to jest najgorsze co może rowerową brać spotkać. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Niestety jak to w życiu bywa problem sam się nie rozwiązał. Na domiar złego teraz słyszę już dwa nieprzyjemne dźwięki następujące po sobie w odstępie 10-15 stopni względem obrotu korbą. Przyglądając się dokładnie napędowi stwierdzam że zęby na największej przedniej tarczy zaczynają nosić znamiona podcinania (cały napęd był wymieniany 3 miesiące temu, od tego czasu przejechałem ok. 1000 km ) Coraz to mniej zaczyna mi się podobać łańcuch (9 rzędowy AC-903) który być może jest prowodyrem tych dźwięków ( zastanawiam się czy przy prawej korbie będącej w okolicy godziny 12 - 13 gdzie powstaje ten dźwięk nie ma maksymalnego naprężenia łańcucha i jego wżynania się w zęby).

 

Jak widać na załączonych fotografiach zaczyna się zagniatanie zębów (3 widoczne na foto + 2 w zdecydowanie mniejszym stopniu po przeciwnej stronie tarczy)

 

9630cdc51b313f61med.jpg

 

183902ef2d5b9752med.jpg

 

Na domiar złego przymiar zużycia łańcucha mam nierekomendowanego przez Was i generalnie użytkowników 2 kółek producenta i nie ma sensu się opierać na jego wskazaniach.To jest najwyższe z możliwych zapadnięć przymiaru jakie ukazało mi się podczas weryfikacji łańcucha.

 

77820283d6058949med.jpg

 

Na co proponujecie zamienić ten obecny łańcuch Accenta by znaleźć najlepszą alternatywę cena/jakość? 

Napisano

Łańcuch zamierzam zakupić, bo już za daleko zabrnąłem w tym temacie walki z "odgłosami" by go do szczęśliwego końca nie doprowadzić.

W związku z łańcuchem mam kilka pytań:

- czy stopień deformacji zębów + opisane / zademonstrowane na filmie odgłosy świadcząc że to on jest przyczyną tego wszystkiego?

- zakładając że oszczędność 50-60 zł na łańcuchu nie ma sensu i chcę teraz kupić coś "dożywotnio" (bo te ~1000 km żywotności łańcucha na idealnie płaskich asfaltowych drogach i to w suche (a jak widać i tak rdzawym nalotem się pokrywa) dni to trochę mało) to który z powyższych łańcuchów wybrać (czy są jeszcze jakieś ich modele by nie kupić czegoś z jakiejś gorszej serii np. bardziej rozciągliwej)?

- mam prośbę o podanie namiaru na sklep, gdzie kupię ten towar w najkorzystniejszej cenie i mając pewność że kupuje oryginał (to może być na pw., jeśli taki wpis miał by w jakiś sposób zakłócić reg. forum)

  • Mod Team
Napisano
- czy stopień deformacji zębów + opisane / zademonstrowane na filmie odgłosy świadcząc że to on jest przyczyną tego wszystkiego?

Nie bardzo, w takiej sytuacji by dźwięki były cały czas a nie w jednym miejscu.

 

 

to który z powyższych łańcuchów wybrać

Najlepiej będzie campagnolo record c9 dla napędu 9 rzędowego. Dla 8 rzędowego 2x tańszy connex800. connexa można także używać z kasetami 9 rzędowymi jak i C9 z 8 rzędowymi.

 

Jeżeli chodzi o sklep trzeba szukać :P

Napisano

@Puklus

Co do tego dźwięku to cały czas mnie zastanawia, ale szczątkowe zużycie zębów i to tyko w 2 miejscach mogło by świadczyć o opisanej przeze mnie prawidłowości. Odgłos następował co obrót prawej korby w jej górnym położeniu (podejrzewam że mogło to być wgniatanie się łańcucha w te 3 zęby) czyli w miejscu przyłożenia największej siły. Łańcuch już namierzyłem za 90 zł http://allegro.pl/lancuch-campagnolo-record-c9-mtb-szosa-9s-i4421641454.html#tabsAnchor i za miesiąc czasu, no może trochę krócej (ktoś mi go musi podwieźć) będę wiedział czy to on był przyczyną tych dziwnych odgłosów. Na dzień dzisiejszy pozostał mi lekko zdezelowany Giant edycja Atlanta  :002:

Napisano

@rodszyld69

Dzięki za linka ale już zakupiłem C9 z tamtej aukcji. Mam nadziej że się nie zawiodę na "włoszczyźnie"  :icon_mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odgrzewam kotleta  :confused:

 

Zakup nowego łańcucha nic nie zmienił. C9 od Campy przeskakiwał przy "najszybszym" przełożeniu (skakał po kasecie; efekt jak by najmniejsza zębatka zerwała się z gwintu) i w związku z powyższym zdemontowałem go i schowałem do pudełka na kolejną kompleksową wymianę napędu. Niestety pomimo wymiany łańcucha w początkowym stadium podcinania przednich blatów tylne zęby na pierwszy rzut oka nie zużyte nie przyjęły łańcucha. 

 

Mam nadzieję że kolejna wymiana napędu starczy na dłużej niż obecna....

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...