Skocz do zawartości

[Rdza na goleniach]


matkell

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

ostatnio dostałem do ogólnego przeglądu kilka amortyzatorów i w przypadku Suntoura mam problem z rdzą który wydaje mi się bardzo niepokojący, a mianowicie trzy widelce: Raidon z 2010, XCM z 2012, oraz XCT z 2013 noszą ślady korozji.

Rozważmy XCT, jeździł on niecały rok, rekreacyjnie, nie widział wody ani śniegu i w tej chwili jego golenie wyglądają tak jak na zdjęciu w załączniku (w pozostałych jest tylko gorzej, ale nie mam fotek).

Korozja dotyczy tylko lewej goleni, amortyzator pracował z przednią tarczą 180 mm, a rdza widoczna jest tuż pod uszczelkami (nie widać jej przed rozebraniem widelca).

Moje pytanie jest następujące: jak usunąć ten osad (papier ścierny na gładkie golenie?) i jak zapobiegać ponownemu osadzaniu się rdzy? A może nie ma sensu się tym zajmować?

post-132502-0-48726900-1403091980_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety słaba recepta, ponownie posłużę się przykładem XCT bo znam całą jego historię i był on wyjątkowo zadbany, wydaje mi się, ze wina leży raczej po stronie uszczelek które zbierają wodę w tym rowku w którym są osadzone wewnątrz widelców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ci pojawiła się ta korozja to już po ptakach. Sam miałem to i kombinowałem różnym sposobem i nic nie pomogło. Do XCT i XCM produkują słabę uszczelki bo powinny mieć wargę do góry a nie do środka 

 

Poniżej Fotka w załączniku

Górna uszczelka pokazuję wargę do środka co woda szybko wpływa do środka

zaś ta od dołu ma wargi od góry gdzie pracując na goleni woda wogóle się nie dostaje do środki

 

Dobrze tego nie widać lez w rzeczywistości jest inaczej

 

Na drugiej fotce macie dokładnie pokazane jaki bubel fabrycznie dają przez co woda wpływa bez problemu do środka

 

 

 

 

post-170385-0-04060300-1403209463_thumb.jpg

post-170385-0-08759500-1403209679_thumb.jpg

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp, w skrócie opowiem co z tym zrobiłem: papierek ścierny, bardzo drobny z wodą zebrał to praktycznie do zera.

Zauważyłem, że rdza jest na wysokości otworu który jest poniżej uszczelek więc pewnie tam się zbiera syf, wyłożyłem go stałym smarem, nie wiem czy to coś pomoże, ale generalnie nie ma sensu nic innego z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że rdza nie wydała się na bieżąco od samej pracy amorka. Mam wielu znajomych którzy mają takie wyroby amortyzatoro-podobne z tą małą różnicą że nie serwisowane nigdy i takich kwiatków nie ma. A wiem bo cześć z nich po tym czasie bez serwisu w końcu rozebrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...