Cruiser Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Witam , prosiłbym o pomoc w doborze odpowiednich manetek do posiadanych przeze mnie przerzutek.Przednia to Suntour Powering a tylna Shimano STX. Załączam zdjęcia przerzutek: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bed322afd2ceb61a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b06f3a0492fa5750.html Co do manetek mam na oku coś takiego: http://allegro.pl/manetki-obrotowe-shimano-tourney-rs-35-3x7-biegow-i4289426122.html http://allegro.pl/gripshift-3-x-7-i4337323292.html Z góry dzięki za pomoc.
Synergy Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 http://allegro.pl/manetki-shimano-acera-sl-m310-3x7speed-komplet-bs-i4304137903.html
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2014 Manetki podane wyżej ok, ja chciałem zwrócić uwagę że albo masz strasznie długie śruby albo masz rozregulowany zakres przerzutki. Chodzi mi o śruby H i L w tylnej przerzutce.
lyndowss Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Jeżeli dobrze widzę, to masz z tyłu kasetę siedmo rzędową. Jeżeli tak to jestem za tym zestawem co podał Synergy. Shimano Acera SL-M310 3x7 będzie idealne i w przystępnej cenie. W dodatku całkiem przyzwoite. Polecam, bo mam jedną manetkę taką.
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2014 Inną sensowną opcją na 7 biegów obecnie to tylko Sram MRX. Nie wiem czy inne jeszcze dostanie.
Cruiser Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Napisano 17 Czerwca 2014 Dzięki za szybką pomoc , obecnie mam takiego gripy: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36f9a0c75778c516.html które są już na wykończeniu , tego typu manetki zawsze mi odpowiadały więc nie wiem jak to będzie z tym 2 rodzajem.Byłbym wdzięczny za jakaś opinię. Co do śrub regulacyjnych to są wykręcone na max ponieważ próbowałem regulacji ale bez skutku i postanowiłem kupić nowe manetki. Te manetki SRAM MRX to coś takiego rozumiem: http://allegro.pl/253-8-manetki-sram-3x7-grip-shift-mrx-z-linka-i4332594689.html Będzie to dobrze współgrało z moimi przerzutkami?
lyndowss Napisano 17 Czerwca 2014 Napisano 17 Czerwca 2014 Ty nie potrzebujesz nowych manetek, a regulacji przerzutek z tego co piszesz. Potem się zastanawiaj, czy manetki są Ci potrzebne. Ogólnie nie będziesz miał problemu z przejściem na manetki cynglowe, z obrotowych. Kiedyś jeździłem tylko na obrotowych i się bałem przejścia, ale po przejściu jakiś efektów nie zauważyłem. Już bym nie wrócił do obrotowych,
Cruiser Napisano 17 Czerwca 2014 Autor Napisano 17 Czerwca 2014 Manetki są w opłakanym stanie , starte są strasznie , są ubytki i pęknięcia okładziny.Co do regulacji to z tylną jest problem tylko z dwoma środkowymi biegami , przednia jest ok ale strasznie ciężko chodzi , linka i pancerz są w porządku , manetkę też smarowałem , tak samo przerzutkę , chodzi dużo lepiej ale żeby wrzucić na 3 bieg trzeba włożyć sporo siły. Okładziny przełożyłem ze starych innych manetek i pasują jak ulał. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5ef1405a01fde65.html Mam tylko problem z przednią przerzutką tzn biegi ciężko wchodzą.Pierwszy i drugi w miarę ale trzeci to już trzeba włożyć w zmianę sporo siły.Linka , pancerz w porządku tak samo manetka.Wydaję mi się że po prostu sprężyna w przerzutce jest twarda i to dlatego , ponieważ sprawdzałem ją na sucho bez linki i chodzi moim zdaniem zbyt ciężko.
Mod Team Puklus Napisano 17 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2014 Te manetki SRAM MRX to coś takiego rozumiem: Tak cos w ten deseń ,najlepiej jak lewa by było mikro indeksowana. Te manetki to sa ... jakieś firmowe czy takie kongobongo ? Bo widziałem już jedne gripy w którym aby zmienić bieg z przodu trzeb było mieć wojownika na 15lvl ... może to byc to. A jaką masz tylną przerzutkę ? Bo MRX pracują w systemie SIS shimano.
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Tylna to Shimano STX a manetki to Grip Shift SRT 600 tylko zmienione okładziny. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69c40ffdeeabd3de.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e76b12a24207be43.html Prawa manetka chodzi super , natomiast lewa tak jak piszesz trzeba być Burneiką żeby swobodnie przerzucać biegi
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2014 Miałem MRXy (a nawet ciągle mam) i jeżeli chcesz przy gripach zostać to adekwatna propozycja. Są toporne ale tak proste w budowie jak tylko sie da, nie ma tam nic poza kilkoma plastikami i blaszką. Poza tym cena manetek jest niska a pracują dobrze. Jak chcesz cyngle, czyli obsługiwane palcami to podany altus tez jest chyba najlepszą obecnie opcja, ale sporo droższą.
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 No wolałbym zostać przy tych tylko ta przednia ciężko chodzi , jakby dało się coś z nią zrobić , może jakoś przerobić to byłoby ok.
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2014 A rozbierałeś ją ? tak całkowicie ? w razie czego kup lewą tutaj może już każdą jedna kupić, nawet Sramowską X9 czy X0
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Tak rozbierałem całkowicie obie , smarowałem i wszystko chodzi lekko tylko ta przednia przerzutka ma tą sprężynę twardą i wydaje mi się że to przez nią tak ciężko chodzą bo nie potrzebna jest moim zdaniem aż tak twarda sprężyna.
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2014 Ale to zaczęło tak działać jakiś czas temu czy od zawsze tak było? Ja mam dość mocną sprężynę w przerzutce i manetkę mam X9 i nawet 3 latek by biegi mógł zmieniać. Znam przypadek manetki która działała elegancko na pusto a po podłączeniu trzba było dźwignie do obsługi ... pewnie sie wyrobił mechanizm i przy obciążeniu tarcie strasznie rośnie.
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Ja mówię o przedniej nie o tylnej , tylna chodzi leciutko.Co do tego tarcia to możesz mieć rację bo pod korbą mam taką podłużną plastikową rurkowatą prowadnicę po której ślizga się linka i może bym ją czymś zastąpił ale nie pojęcia czym.
Mod Team Puklus Napisano 18 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 18 Czerwca 2014 Tez pisałem o przedniej, może z pancerza przerzutowego, wyjmij kawałek teflonu i włóż. Jak sie wejdzie.
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 No nie głupi pomysł , mam kawałek takie pancerza to spróbuję.Dzięki
borsooq Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 A ja bym optował za wymianą przerzutki przedniej. Miałem dokładnie tak samo z tymi samymi gripami w rowerze, a przednia przerzutka była firmy Falcon. Syf, kiła mogiła. Zmieniłem na Alivio i śmiga, aż miło. Gripy zmieniłem na Shimano Revoshift, bo Sramy się ze starości (a może od tej przerzutki) powyginały. Śmiga bardzo ładnie. Dlaczego optujecie tak ostro za SRAMami MRX? Czego brakuje RevoShiftom od Shimano?
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Niestety mam strasznie rozdwojoną końcówkę linki i nie ma możliwości przełożenia jej przez pancerz.Obcięcie nie wchodzi w grę bo wtedy będzie za krótka.U mnie w sklepie są same budżetowe no name. Może coś takiego by kupić: http://allegro.pl/linka-clark-s-przerzutki-stal-nierdzewna-2275mm-i4315445101.html Do tego wymienił bym też pancerze bo te które posiadam są w wielu miejscach powyginane.
Garlock Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Ta z linka to linka hamulca (grubsza). Jak będziesz wymieniał pancerze to zwróc uwagę, zeby były do przerzutki (maja inną konstrukcję wewnątrz).
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Racja poprawiłem link co do pancerzy to jaki będzie lepszy 4mm czy 5mm?
borsooq Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Stary, nie wiem jak masz zamiar tę linkę zaczepić w gripie. W moich RevoShiftach to jest zintegrowane i jak się wyrobi końcówka linki i nie ma jak zaczepić, to manetka jest do wymiany. Wątpię aby w tych SRAMach było inaczej.Chcesz to naprawić jak najniższym kosztem? Taka manetka:http://allegro.pl/manetka-shimano-tz20-7-speed-index-super-cena-i4326223311.htmlteż będzie OK, bo będzie SPRAWNA. Wiem, bo mam, tylko 6-cio rzędową. Działa. Fajerwerków nie ma, jest toporna i prosta, a dodatkowo niewygodna, ale tania i działa. SRAM MRX kosztuje na alledrogo 3 złote więcej. http://allegro.pl/manetka-7-biegowa-gripshif-sram-mrx-prawa-i4318487609.html ----- Kurdę, a jednak da się. Obejrzałem parę filmików na YT. Sorry za dezinformację. Niedoinformowany jestem.
Cruiser Napisano 18 Czerwca 2014 Autor Napisano 18 Czerwca 2014 Manetkę mam sprawną , myślę że jak wymienię linkę i dodam dodatkowy pancerz zamiast tego starego ślizgu to będzie ok. Tylko jaki ten pancerz kupić 4mm czy 5mm bo jak już będę zamawiał to zamówię cały zestaw do obu przerzutek.
Garlock Napisano 18 Czerwca 2014 Napisano 18 Czerwca 2014 Uważaj, zebys nie pomylił linek i pancerzy. Linka przerzutki ma 1,2mm, hamulca 1,6mm (i inne końcówki). Nie są zamienialne. Tak samo pancerze. Nie wiem jak u innych producentów, ale Jagwire (ja takich używam) w pancerzach do przerzutek ma zewnętrzną fi 4 mm a hamulcowych fi 5mm.. Te pancerze mają zupełnie inną konstrukcję. Hamulcowe to jakby sprężyna do przepychania rur oblana plastkiem, a przerzutkowe to plecionka drutów podobna trcchę do ekranu w przewodach antenowych.. To sprawia, że pod obciążeniem pancerz nie skraca się (w każdym razie skraca mniej niz sprężyna). Więc do przerzutki kupuj pancerz przerzutkowy. Średnica zewnętrzna w zasadzie nie gra wiekszej roli, choć podejrzewam (sam nigdy nie eksperymentowałem z zakładaniem pancerza hamulcowego do przerzutki) że jak założysz tulejke zabepieczającą na koniec pancerza to może Ci sie nie udać wcisnąć tego w manetkę, przerzutkę czy opór na ramie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.