qrczakzul Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Po grzyba w przełaju takie klamki? Przecież rowerem lepiej się manipuluje z łapami szeroko rozstawionymi. Proszę o oświecenie.
AdamJedzie Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 W miejscu gdzie są te klamki w kolarzówkach często trzyma się za kierownice i klamki są po to by szybko zachamować.
qrczakzul Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 W takim chwycie tylko jeżdżą ludzie na vinage, relaksacyjnie. Wyczynowo używany jest górny i dolny chwyt.
adhed Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 one są chyba tylko do awaryjnego hamowania i normalnie się tak nie trzyma rąk
c1ach Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Moja pierwsza myśl była taka, że to obejście problemu niekombatybilności klamkomanetek z hydrauliką. Ale te cantilevery nie wyglądają na hydrauliczne... W takim chwycie tylko jeżdżą ludzie na vinage Na czym ? Chyba się nie interesowałem tematem...vinage ?
qrczakzul Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 Literówka, miało być "vintage" Chodzi o "szosy" sprzed 20-30 lat
mklos1 Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Moim zdaniem trochę fanaberia. Aczkolwiek mój kumpel na przełaju często jeździ trzymając kierownicę za prostą część.
panSocjolog Napisano 8 Czerwca 2014 Napisano 8 Czerwca 2014 Głównie do hamowania na zjazdach, można trzymać ręce bardziej z tyłu i jest mniejsze ryzyko OTB.
dovectra Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 kurczaku przejedź się w terenie się przekonasz po co to
qrczakzul Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Napisano 13 Czerwca 2014 Im węziej się chwyci, tym trudniej panować nad rowerem. Aczkolwiek można szybciej skręcać, ale coś kosztem czegoś. A więc?
panSocjolog Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 Ta fota dobrze oddaje ideę klamek pośrednich. Wężej jest na pewno, ale czy różnica jest znacząca?
itr Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 To bardzo praktyczne klamki nawet w zwykłej szosówce, szczególnie jeśli ma się nawyk trzymania wąsko... Wąski chwyt nie pozwala szybciej skręcać, jest dość kapryśny i zależny od geometrii główki/widelca.... W przełajówce, wysoki nie ma jak chować się za siodło z górnym chwytem z dolnym też jest nie za różowo i sterowalność mimo rąk węziej jest lepsza kiedy trzyma się jak na zdjęciu powyżej.... Przynajmniej dla amatora...
dovectra Napisano 13 Czerwca 2014 Napisano 13 Czerwca 2014 w zwykłym górnym chwycie masz krótką dzwignię na szosowych klamkach tu na pośrednich masz większą a w błocku trzeba czasem mocnych hebli
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.