Skocz do zawartości

[korba] eliminacja luzu korby


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem polega na tym, że jest luz na łączeniu blaty - ramie korby. Korba to jakiś stary "prowheel 170". Jak widać jest to jakoś ze sobą sklepane.

Ktoś ma jakiś pomysl? walić w to młotkiem w celu zaklepania a później poprawić to jakąś żywicą epoksydową? To jedyne co przychodzi mi do głowy.

 

Photo_04_06_2014_22_26_49.jpg

Napisano

Rozwiercić i zakręcić śrubą i nakrętka. Spartański sposób, ale jest. Najlepiej rozwierć to i wywalić, a w to miejsce dać nity, albo po prostu dać komuś, żeby to pospawał jakoś i będzie się trzymać. Żadnych specjalnych kwalifikacji do takiego spawania nie potrzeba.

Napisano

Tutaj wiele nie wymyślisz, więc sklepanie z wyczuciem i zalanie jakimś klejem np. distalem.

 

BTW - na pewno jest luz tutaj co pokazujesz , a nie na samej osi suportu/gnieździe korby bo widzę, ze gniazdo - kwadrat jest trochę uplastycznione.

Napisano

Popieram kolegę powyżej, przyłożyć przecinak lub jakiś pręt np. fi8 po kolei do ząbków tego łączenia i stukać młotkiem, oparwszy wcześniej korbę o podłoże lub kawałek drewna. Jeśli nie pomoże, to nowa korba.

Napisano

Tutaj wiele nie wymyślisz, więc sklepanie z wyczuciem i zalanie jakimś klejem np. distalem.

 

BTW - na pewno jest luz tutaj co pokazujesz , a nie na samej osi suportu/gnieździe korby bo widzę, ze gniazdo - kwadrat jest trochę uplastycznione.

 

luz na pewno w tym miejscu - trzymam ramię korby a zębatki maja luz.

sklepię to w wekkend i dam na to jakiś klej. Macie doświadczenie z klejami do metalu? Ostatnio używałem jakiegoś zawierającego opilki metalu - kleiłem nim ślizg w amortyzatorze. NIestety mialem go bardzo mało a wiem, że tubka kosztuje 300:)

Distal, żywica epoksydowa?

  • Mod Team
Napisano

To miejsce jest zakuwane na prasie więc w domowych warunkach raczej partyzantka pozostaje.

Na łączeniu - tam gdzie jest luz- wywiercić otwór, nagwintować i wkręcić śrubę która będzie robiła za klin. Mogą być dwie po przeciwnych stronach. Jak śruba będzie wystawała/przeszkadzała to potraktować część wystającą szlifierką. Śruba nie za duża i krótka np. M5, M6 powinna wystarczyć.

Napisano

 

 

sklepię to w wekkend i dam na to jakiś klej. Macie doświadczenie z klejami do metalu? Ostatnio używałem jakiegoś zawierającego opilki metalu - kleiłem nim ślizg w amortyzatorze. NIestety mialem go bardzo mało a wiem, że tubka kosztuje 300:) Distal, żywica epoksydowa?

 

Tak, to pewnie byłą żywica epoksydowa. Mam taką kupiłem ją za kilkanaście złotych w Castoramie. Podobno znosi duże obciążenia, a po utwardzeniu można ją traktować jak metal. I dobrze, że miałeś mało. Według starej maksymy "warstwa kleju trzyma jak go nima" im mniej tym lepiej. Byleby była cienka warstwa między łączonymi materiałami. Po mojemu w tej korbie z klejem Ci nie wyjdzie, bo trzeba dobrze przygotować powierzchnię, żeby klej dobrze trzymał. Zawsze tak trzeba robić. Tutaj nie masz takiej możliwości, chyba, ze byś rozłączył korbę z zębatkami. Lepiej spróbuj ze sposobem podanym przez michuuu.

Napisano

Kupiłem dzisiaj używaną korbę, jednak zauważyłem, że ma ona wyczuwalne dość spore luzy między ramieniem korby a zębatkami.

Przeszukiwałem forum, jednak wszędzie chodziło o luzy suportu, mój problem jest zupełnie inny. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy można w jakiś sposób to naprawić ?

Napisano

Puklus, już lepiej było ten mój topic usunąć, niż wklejać jego treść tutaj, jest za bardzo wyrwana z kontekstu..: P
A więc problem mam identyczny, luzu na największej tarczy jest tyle, że przy nieruchomych ramionach obraca się ona na 3 mm. Za chwilę wstawię zdjęcie jak to dokładnie wygląda.

  • Mod Team
Napisano

Jak postępować masz napisane, użyć brutalnej siły :D jak nie pomoże ... starać sie to pospawać a ostatecznie kupić nową korbe.

Napisano

Korba:
v5ik3d.jpg

 

Jej przebiegu nie znam, ale patrząc po stanie zębatek nie jest największy.

 

vniikn.jpg

 

Na czerwono zaznaczyłem miejsce występowania luzu, jest to praktycznie ta sama sytuacja, co kolegi zakładającego ten topic. Jak tylko wrócę w sobotę do domu, wezmę narzędzia w rękę i postaram się coś zrobić. Zastanawiam się nad wywierceniem otworów i wkręceniem śrub, ale nie jestem pewien czy nie zaszkodzi to korbie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Zastanawiam się nad wywierceniem otworów i wkręceniem śrub, ale nie jestem pewien czy nie zaszkodzi to korbie.

Bardziej już nie zaszkodzi.

Wkręcenie śrub z całą pewnością unieruchomi tarcze. Wcale nie muszą to być duże gwinty ,wystarczy M5 góra M6 -krótkie śruby. I pewnie dobrze by było z łbem stożkowym co by się schował i nie wadził.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...