scirocco Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Problem polega na tym, że jest luz na łączeniu blaty - ramie korby. Korba to jakiś stary "prowheel 170". Jak widać jest to jakoś ze sobą sklepane. Ktoś ma jakiś pomysl? walić w to młotkiem w celu zaklepania a później poprawić to jakąś żywicą epoksydową? To jedyne co przychodzi mi do głowy.
Mod Team Puklus Napisano 5 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 5 Czerwca 2014 W sensie ze na nitach ? Rozwiercić i skręcić
scirocco Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Napisano 5 Czerwca 2014 blaty trzymają się na takim "pająku" i on właśnie ma luz względem ramienia korby. Gdyby to był problem blatów to dałbym sobie rade.
Mod Team Puklus Napisano 5 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 5 Czerwca 2014 Wyczuwam zmianę korby Nie mam pojęcia jak to tam jest zrobione ale skoro to prołil, nie robiłbym sobie nadziei.
lyndowss Napisano 5 Czerwca 2014 Napisano 5 Czerwca 2014 Rozwiercić i zakręcić śrubą i nakrętka. Spartański sposób, ale jest. Najlepiej rozwierć to i wywalić, a w to miejsce dać nity, albo po prostu dać komuś, żeby to pospawał jakoś i będzie się trzymać. Żadnych specjalnych kwalifikacji do takiego spawania nie potrzeba.
scirocco Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Napisano 5 Czerwca 2014 Panowie, problem jest bardziej skąplikowany niż luz na nitach. Poniższy obrazek pokazuje miejsce występowania luzu.
BikoBiko Napisano 5 Czerwca 2014 Napisano 5 Czerwca 2014 Tutaj wiele nie wymyślisz, więc sklepanie z wyczuciem i zalanie jakimś klejem np. distalem. BTW - na pewno jest luz tutaj co pokazujesz , a nie na samej osi suportu/gnieździe korby bo widzę, ze gniazdo - kwadrat jest trochę uplastycznione.
Kiciok Napisano 5 Czerwca 2014 Napisano 5 Czerwca 2014 Delikatnie przecinakiem, tylko niezbyt ostrym Robiłem tak w starym rowerze i do dziś brak luzu.
adriansocho Napisano 5 Czerwca 2014 Napisano 5 Czerwca 2014 Popieram kolegę powyżej, przyłożyć przecinak lub jakiś pręt np. fi8 po kolei do ząbków tego łączenia i stukać młotkiem, oparwszy wcześniej korbę o podłoże lub kawałek drewna. Jeśli nie pomoże, to nowa korba.
scirocco Napisano 6 Czerwca 2014 Autor Napisano 6 Czerwca 2014 Tutaj wiele nie wymyślisz, więc sklepanie z wyczuciem i zalanie jakimś klejem np. distalem. BTW - na pewno jest luz tutaj co pokazujesz , a nie na samej osi suportu/gnieździe korby bo widzę, ze gniazdo - kwadrat jest trochę uplastycznione. luz na pewno w tym miejscu - trzymam ramię korby a zębatki maja luz. sklepię to w wekkend i dam na to jakiś klej. Macie doświadczenie z klejami do metalu? Ostatnio używałem jakiegoś zawierającego opilki metalu - kleiłem nim ślizg w amortyzatorze. NIestety mialem go bardzo mało a wiem, że tubka kosztuje 300:) Distal, żywica epoksydowa?
Mod Team michuuu Napisano 6 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2014 To miejsce jest zakuwane na prasie więc w domowych warunkach raczej partyzantka pozostaje. Na łączeniu - tam gdzie jest luz- wywiercić otwór, nagwintować i wkręcić śrubę która będzie robiła za klin. Mogą być dwie po przeciwnych stronach. Jak śruba będzie wystawała/przeszkadzała to potraktować część wystającą szlifierką. Śruba nie za duża i krótka np. M5, M6 powinna wystarczyć.
lyndowss Napisano 6 Czerwca 2014 Napisano 6 Czerwca 2014 sklepię to w wekkend i dam na to jakiś klej. Macie doświadczenie z klejami do metalu? Ostatnio używałem jakiegoś zawierającego opilki metalu - kleiłem nim ślizg w amortyzatorze. NIestety mialem go bardzo mało a wiem, że tubka kosztuje 300:) Distal, żywica epoksydowa? Tak, to pewnie byłą żywica epoksydowa. Mam taką kupiłem ją za kilkanaście złotych w Castoramie. Podobno znosi duże obciążenia, a po utwardzeniu można ją traktować jak metal. I dobrze, że miałeś mało. Według starej maksymy "warstwa kleju trzyma jak go nima" im mniej tym lepiej. Byleby była cienka warstwa między łączonymi materiałami. Po mojemu w tej korbie z klejem Ci nie wyjdzie, bo trzeba dobrze przygotować powierzchnię, żeby klej dobrze trzymał. Zawsze tak trzeba robić. Tutaj nie masz takiej możliwości, chyba, ze byś rozłączył korbę z zębatkami. Lepiej spróbuj ze sposobem podanym przez michuuu.
stuntman Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 Kupiłem dzisiaj używaną korbę, jednak zauważyłem, że ma ona wyczuwalne dość spore luzy między ramieniem korby a zębatkami. Przeszukiwałem forum, jednak wszędzie chodziło o luzy suportu, mój problem jest zupełnie inny. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy można w jakiś sposób to naprawić ?
Kiciok Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 · Ukryte przez Puklus, 9 Czerwca 2014 - Brak powodu Ukryte przez Puklus, 9 Czerwca 2014 - Brak powodu Słabo szukałes http://www.forumrowerowe.org/topic/162778-korba-eliminacja-luzu-korby/ Może tam znajdziesz odpowiedź.
Mod Team michuuu Napisano 9 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2014 Piszesz w temacie w którym wszyscy piszą jak to rozwiązać więc o co chodzi?
Mod Team Puklus Napisano 9 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2014 Chodzi o to że połączyłem tematy bo poco mają być 2 takie same obok siebie ...
stuntman Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 Puklus, już lepiej było ten mój topic usunąć, niż wklejać jego treść tutaj, jest za bardzo wyrwana z kontekstu..: PA więc problem mam identyczny, luzu na największej tarczy jest tyle, że przy nieruchomych ramionach obraca się ona na 3 mm. Za chwilę wstawię zdjęcie jak to dokładnie wygląda.
Mod Team Puklus Napisano 9 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2014 Jak postępować masz napisane, użyć brutalnej siły jak nie pomoże ... starać sie to pospawać a ostatecznie kupić nową korbe.
Kiciok Napisano 9 Czerwca 2014 Napisano 9 Czerwca 2014 @@stuntman, Żarów pozdrawia Jeśli to jest 3mm, to raczej kiepsko widzę zaklepywanie tego. Co to za korba i ile Cię kosztowała? Jaki jest jej deklarowany przebieg?
stuntman Napisano 10 Czerwca 2014 Napisano 10 Czerwca 2014 Korba: Jej przebiegu nie znam, ale patrząc po stanie zębatek nie jest największy. Na czerwono zaznaczyłem miejsce występowania luzu, jest to praktycznie ta sama sytuacja, co kolegi zakładającego ten topic. Jak tylko wrócę w sobotę do domu, wezmę narzędzia w rękę i postaram się coś zrobić. Zastanawiam się nad wywierceniem otworów i wkręceniem śrub, ale nie jestem pewien czy nie zaszkodzi to korbie.
Mod Team michuuu Napisano 10 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2014 Zastanawiam się nad wywierceniem otworów i wkręceniem śrub, ale nie jestem pewien czy nie zaszkodzi to korbie. Bardziej już nie zaszkodzi. Wkręcenie śrub z całą pewnością unieruchomi tarcze. Wcale nie muszą to być duże gwinty ,wystarczy M5 góra M6 -krótkie śruby. I pewnie dobrze by było z łbem stożkowym co by się schował i nie wadził.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.