SovaLTD Napisano 5 Marca 2014 Napisano 5 Marca 2014 Witam, posiadam hamulce Formula RX przy rowerze Cube LTD 2012r. i mam problem z klockami. Mój problem polega na tym, że klocki się "szklą" (tak mi się wydaje), wydają straszne dźwięki (nie piszczą, raczej "charczą"), szarpią kierownicą i kiepsko hamują. Co jakiś czas ( ok. 2 razy w miesiącu) wyciągam klocki i czyszczę je drobnym papierem ściernym a także czyszczę tarcze. Po tym zabiegu są jak nowe przez jakiś czas. Po wyjęciu klocków widać świcącą i śliską w dotyku powierzchnię. Jeżdżę raczej rekreacyjnie i nie katuje hamulów, a mimo wszystko są problemy. Klocki i tarcze mam od nowości i przejechałem na nich 3600 km. Nie wiem jakie mam klocki w moich hamulcach, ale podejrzewam, że organiczne (idzie to jakoś sprawdzić?). Da się coś z tym zrobić, czy zostaje wymiana klocków na nowe lepsze, a jak tak to na jakie?
DSMP Napisano 5 Marca 2014 Napisano 5 Marca 2014 Czy to te klocki? http://www.bikecenter.pl/galerie/a/alligator-organic-formul_7901.jpg Jeśli tak to one sa organiczne i raczej sie ich nie naprawi. Poradnik o hamulcach wzięty z forum. Może pomóc: http://www.forumrowerowe.org/topic/135008-poradnik-hamulec-tarczowy-nie-hamuje-dlaczego/
SovaLTD Napisano 6 Marca 2014 Autor Napisano 6 Marca 2014 Tak, wyglądają bardzo podobnie, szczególnie okładzina. Czyli lepiej od razu wymienić? Tylko na jakie, metaliczne, półmetaliczne, ceramiczne?
jasinski21444 Napisano 6 Marca 2014 Napisano 6 Marca 2014 Tanio : a2z półmetalik Na wypasie : A2Z metaliczne
SovaLTD Napisano 16 Marca 2014 Autor Napisano 16 Marca 2014 Tanio : a2z półmetalik Na wypasie : A2Z metaliczne Czyli rozumiem, że i półmetaliki i metaliki są dobre a to, które wybiorę zależy ode mnie? Zobaczę jakie są ceny tych klocków i coś zakupię, dzięki za odpowiedzi. Cyknąłem fotki moim klockom i wyglądają tak: Organiczne?
tobike Napisano 20 Marca 2014 Napisano 20 Marca 2014 Te co masz są półmetaliczne, ja bym kupił metaliczne zreszta na takich jeżdżę tylko w shimano. Sprawdź czy nie sączy ci się płyn z zacisków. metaliczne da się wyczyścić i przy twojej jeździe starczą pewnie na bardzo długo.
mklos1 Napisano 20 Marca 2014 Napisano 20 Marca 2014 @@SovaLTD, Jeżeli dobrze odczytujesz objaw, to szkliwienie jest wynikiem przegrzania. Biorąc pod uwagę, że przejechałeś już 3600 km i jeszcze regularnie doszlifowywałeś materiał klocków musi być szczególnie podły - może podróbka? Poszukaj wycieków.
SovaLTD Napisano 21 Marca 2014 Autor Napisano 21 Marca 2014 Biorąc pod uwagę, że przejechałeś już 3600 km i jeszcze regularnie doszlifowywałeś materiał klocków musi być szczególnie podły - może podróbka? Poszukaj wycieków. Klocki są jeszcze ani razu nie wymieniane od nowości, takie jakie były przy tych hamulcach od nowości to takie są Przed chwilą sprawdziłem dokładnie zaciski i są suchutkie, nigdzie nie wydać żadnych nawet mikro wycieków. A może problem leży w tarczach? Czy je też można przejechać papierem ściernym lub jakoś inaczej je wyczyścić? Poniżej kilka fotek. Klocek po zeszlifowaniu papierem ściernym i nie używany: Klocek po kilkunastu kilometrach, jak się dotrze to jest cały taki szkliwy: Tarcza dawno nie czyszczona:
Mod Team Puklus Napisano 21 Marca 2014 Mod Team Napisano 21 Marca 2014 Wnioskując po wyglądzie tarczy klocki są zatłuszczone. w przyklejonym masz poradnik jak sie z tym uporać, jak ci sie nie uda ... to tylko nowe.
SovaLTD Napisano 22 Marca 2014 Autor Napisano 22 Marca 2014 Wnioskując po wyglądzie tarczy klocki są zatłuszczone. w przyklejonym masz poradnik jak sie z tym uporać, jak ci sie nie uda ... to tylko nowe. Ok dzięki, spróbuję coś z nimi zrobić.
DSMP Napisano 22 Marca 2014 Napisano 22 Marca 2014 Odnośne tej tarczy, mam pytanie: czy takie smugi mogły powstać w wyniku nieszczelności zacisku? u mnie na tarczy powstały takie same smugi stad moje pytanie a nie zalałem ich niczym.i rozumiem klocki tez do piekarnika? I jeszcze dodając, mam hamulce tektro HDC300 z metalowymi okładzinami.
Mod Team Puklus Napisano 22 Marca 2014 Mod Team Napisano 22 Marca 2014 Smugi powstają kiedy coś, najczęściej nie rozpuszczalnego w wodzie, często tłustego dostanie sie na klocek. brud i wysoka temperatura robi czarne ślady. Mogło sie to stać z winy zacisku, jeżeli np zacisk gdzieś sie poci i choćby mała kropelka dostała sie na tarcze.
SovaLTD Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Napisano 4 Czerwca 2014 Przepraszam, że odkopuję temat, ale uporałem się z moim problemem, jak? Kupiłem nowe klocki UNEX Thermodissipator oraz kupiłem preparat do czyszczenia i odtłuszczania tarczy hamulcowych samochodowych, ale to akurat bez różnicy, bo tarcze to tarcze a preparat ma je po prostu odtłuścić. Wyjąłem stare klocki z zacisków, odkręciłem koła i solidnie potraktowałem tarcze kilka razy tym odtłuszczaczem, z jednej i drugiej strony. Powycierałem wszystko do sucha, zamontowałem nowe klocki, ustawiłem w miarę żeby nie ocierały (w hamulcu Formula RX klocki praktycznie dotykają tarczy i między klockiem a tarczą jest dosłownie mikroskopijny odstęp) i heja na test:) Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów (w tym niestety dla klocków jeden maraton) klocki się dotarły, ustawiłem ponownie zacisk, żeby już nic nie ocierało i co? Błoga cisza!!! Klocki hamują podobnie może trochę lepiej, ale za to nie wydają żadnych dźwięków, słychać jedynie tarcie klocka o tarczę, ale jest to raczej przyjemny dźwięk bo poza nim nie słychać żadnych niepokojących dźwięków typu pisk czy jak wtedy jakieś dziwne charczenie. Jestem bardzo zadowolony z nowych klocków i nie mam już potrzeby co kilka dni ich szlifować, co i tak dawało mizerne skutki bo problem i tak stale powracał. Gorąco polecam klocki jak i preparat do odtłuszczania!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.