Skocz do zawartości

[2500 zł] Szosa, cross czy hybryda?


Prz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obecnie mam ok. 7 letniego górala Magnum kupionego swego czasu za 750 zł z przełożonym Alivio - ogólnie nic szczególnego, ale od tego czasu trochę urosłem i oryginalna sztyca aż się wygięła, także chyba jest za mały ;)

Zastanawiam się nad zakupem nowego roweru, budżet to ok. 2500 zł. Roweru używam do dojazdów na uczelnię, poruszania się po mieście (Trójmiasto) i jazdy głównie po asfalcie (Żuławy), z rzadka drogi gruntowe w lesie.

Rozważam zakup szosy typu Btwin Triban 500, hybrydy/fitness lub crossa. Ideałem wydaje się być dla mnie przełaj, ale niestety poniżej 4000 trudno cokolwiek znaleźć :( W przypadku szosy zostawiłbym sobie starego górala w teren, ew. do miasta.

Co polecicie w tym budżecie? Czy jazda szosą po ścieżkach rowerowych (czasem z polbruku) ma w ogóle sens?

Mój wzrost 183 cm.


Zniknęła mi chyba opcja edycji posta, przepraszam za post pod postem ;)

 

Dodam jeszcze, że opcja szosowa kusi ze względu na to, że, zwłaszcza w wakacje, dużo jeżdżę po Żuławach, gdzie praktycznie zawsze jest wietrznie i płasko, a cross kusi ze względu na lasy wokół Trójmiasta w czasie roku akademickiego ;)

Napisano

Słaba szosa to wydatek 3000 pln więc zdecydowanie skłaniałbym się ku crossowi. Na szosie można jeżdzić po mieście bo wiele osób jeżdzi a zwłaszcza kurierzy ale to ani przyjemne ani wygodne. Jeśli nie znajdziesz sensownego crossa to spróbuj złożyć szosowego MTB na dobrej ramie.

Napisano

Dzięki za radę, a jak widzisz kwestię cross vs hybryda? Hybryda wydaje się być nieco "ugładzoną wersją" szosy, patrząc po katalogach to hybrydy zazwyczaj są po 1,5-3 kg lżejsze od crossów.

 

Na co najbardziej zwracać uwagę rozglądając się za crossem? Oprócz oczywiście jak najlepszych przerzutek i raczej blokowalnego amortyzatora?

Napisano

Ja osobiście celowałbym w przełaj, najlepiej używany coby się zmieścić w twoim budżecie, coś w tym stylu:

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/town/fitness/crossrip/

 

Jeżeli chodzi o ciekawe crossy z możliwością zmian przez producenta to looknij tutaj:

http://shop.cucuma.com/index.php?cPath=6

 

można dobrać sobie sztywny wideł, lub ew. RST M7 który jest lekki a jednocześnie posiada minimum amortyzacji.

Geometria tych rowerów jest całkiem ok. 

  • Mod Team
Napisano

Też celowałbym w szosę lub przełaj bo wymieniasz w nim opony i masz szosówkę.

Szosowy mtb to nieporozumienie, pamiętaj, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Napisano

Jazdę w terenie jestem skłonny poświęcić, natomiast mam wątpliwości co do odporności szosy na warunki miejskie (dziury, krawężniki, ścieżki rowerowe z kostki itp.)

 

Jesterm sceptyczny co do używek, bo nie mam zbytnio doświadczenia w ocenie stanu roweru, także wolę pozostać przy nowych (chyba że ktoś z Trójmiasta chce pomóc ;) ).

Napisano

 

 

Na co najbardziej zwracać uwagę rozglądając się za crossem? Oprócz oczywiście jak najlepszych przerzutek i raczej blokowalnego amortyzatora?

 

Ja największą uwagę zwróciłbym na ramę. Wszystko inne możesz, z biegiem czasu i zużycia, wymienić na lepsze. Nic konkretnego Ci nie podpowiem bo w życiu nie siedziałem na krosówce a moje zdjęcia na szosie zdążyły już pożółknąć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...