Skocz do zawartości

[zacisk koła] wytarte "gniazdo" zacisku, zmiana pozycji koła podczas jazdy


wiater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam problem z prawidłową pozycją przedniego koła.

W momencie zapięcia koła wszystko jest ok

k889.jpg

ale po kilku hamowaniach przednim hamulcem koło zmienia pozycje (przesuwa się w lewo).

u45u.jpg

Na początku myśleliśmy, że to wina zacisku (kcnc z6), ale po zmianie na inne (sun ringle, bbb bolt on) problem dalej występował, ale w mniejszym stopniu. Wykminiliśmy, że może to być wina wytartego przez zacisk kcnc gniazda mocowania zacisku. Dla porównania lewa strona

rkb9.jpg

i prawa.

x0v5.jpg

 

crupez wymyślił żeby dać pod zacisk podkładke tego typu

ramka_10118.jpg

Macie może inne propozycje rozwiązania problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na za słabo zaciśnięty zacisk po prostu, możesz napisać, z jaką siłą w Nm dociskasz ten Bolt-On? Widać, że zacisk przesuwa się do dołu i opiera o ten mały rant - nawet jest odgniecenie. Jeśli dasz podkładkę jak pokazałeś na zdjęciu raczej się nie poprawi, tylko jeszcze bardziej zjedziesz sobie lakier. Sprawdź, czy nie masz tam jakiegoś smaru przez który może się tak ślizgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jeszcze wewnętrzną stronę, bo może tam jest problem. Zewnętrzna strona jest zupełnie ok.

teyh.jpg

 

cr6m.jpg

 

Mi to wygląda na za słabo zaciśnięty zacisk po prostu, możesz napisać, z jaką siłą w Nm dociskasz ten Bolt-On?

7 Nm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Słuchaj haki wyglądają na "zupełnie normalne", odtłuść je na początek bo to czarne coś, dziwnie wygląda, powinien być widoczny albo lakier albo szary magnez.

Stosowanie takiej podkładki jak pokazałeś nie jest zdrowe dla widelca o magnezowych goleniach, będzie robiła wcięcia w metalu, tak naprawdę powinno uzupełniać się lakier który tam odpada, bo korozja magnezu jest dosyć szybka i zanim się obejrzysz możesz mieć coś takiego.

Po pierwsze weź inne koło, z zupełnie inną piastą i jeszcze inny zacisk.

Sprawdź czy w kole które wpinasz wszystko jest ok z kapslami na których siedzi koło, czy oś jest prosta, czy nie ma bocznego luzu, czy same zaciski są proste.

W samym widelcu nie widać nic absolutnie odbiegającego od normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasinski21444 ja u mnie dokręcam bolt-on'y właśnie 7Nm i zacisk ani drgnie przy naprawdę gwałtownym hamowaniu. Tak naprawdę nie miałem na pudełku informacji z jaką siłą można dokręcać więc sugerowałem się jakimiś szczątkowymi informacjami w sieci.

 

Jak ktoś wie z jaką siłą powinno się dokręcać zaciski bolt-on, to proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taką żeby koło nie przesuwało się. Przy wartości zacisku w granicach ~20zł nawet do głowy mi nie przyszło żeby rozwodzić się nad momentem dokręcenia. Jak przekręcę gwint to kupię nowy bez żalu. Póki co po 3 latach Bolt-ony dzielnie znoszą przykręcanie na wyczucie, mocno ale krótkim imbusem bez dźwigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszciłem wszystko do zera i w miejscu mocowania zacisku i piasty z lewej strony jest wyszlifowane praktycznie na zero...

pd4y.jpg

otbu.jpg

rddq.jpg

atjh.jpg

 

Kupiłem nowe zaciski dartmoora i dokręciłem je z siłą 13 Nm. 

14rk.jpg

Po ostrzejszym hamowaniu przodem zacisk przemieszcza się...

tv9o.jpg
 

Jakieś propozycje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mój widelec od strony tarczy jest wydarty fest, nie ma sie co dziwić, hamulec mam mocny.

 

Wymieniałeś kilka rożnych zacisków, ale wszystkie były konstrukcji bolt on, czy na mimośród również ?  pokaż jak wyglądają owe zaciski, ta ich cześć dociskająca i jak wygląda oś piasty po obu stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzna część haków jest podejrzanie gładka, wrzuć też zdjęcie kapski piasty, mają wyżłobienia poprawiające przyczepność czy są gładkie?

 

tzvc.jpg

ivxa.jpg

Mam kilka rozwiązań:

1. Dotoczyć nowy kapsel z większą powierzchnią przylegania do amortyzatora.

2. Probówać z różnego rodzaju podkładkami.

3. Wyrównać ubytek jakimś klejem do metalu.

4. Nowe dolne lagi (koszt w harfie 650 zł - jak złoże zamówienie i wpłace zaliczke to może przypłyną w maju)

5. Nowe koła z kapslem, który ma większą powierzchnie przylegania piasty do amora np.sram rise 40 - zdjęcie kapsla poniżej (pytanie czy to zlikwiduje problem)

dekle.jpg

(zdjęcie pochodzi ze strony http://www.team29er.pl/start/koa/504-nowe-koa-sram-rise-29er)

6. Reklamacja w bike-discount?

 

Jakie rozwiązanie proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam, kazałem przecentrowac koło o 1cm w prawo i przy mocowaniu jest krzywo ale po hamowaniu jest już prosto.

 

I rower dalej jedzie prosto po puszczeniu kierownicy ?? Nie sądzę :) Takim zabiegiem zaburzyłeś geometrię koła w widelcu dość znacznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja mam dość głupi pomysł polegający na zwiększeniu średnicy ośki. Wydaje mi sie ze masz za duże otwory w hakach, i żaden zacisk by tego nie utrzymał, koło sie przesunie do momentu styku z hakiem i już. Obkleić czy też dać jakąś tulejkę na ość w miejscu gdzie wchodzi w haki, by możliwie ciasno się osadziło.

 

Dla testów zwykła taśma samoprzylepna wystarczy, by zobaczyć czy metoda skuteczna, jak zadziała, pomyśleć co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem xcm, suwało sie w xcr tak samo w xc32 tak samo kupiłem dartmoor bolt on i na maxa skręciłem w xc32 i się nie suwa koło, dokręcałem do granicy wytrzymałośi.

Jak masz farbę zjechaną to można dać kapkę czarnej masy bitumicznej co auto zabezpieczasz, wtedy może by się trzymało od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...