polsska Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Witam. Ostatnio urwał mi się KMC X9.93 9S. I pytanie jaki nowy łańcuch kupić? Kaseta - Shimano CS-HG20-9 , Przerzutka - Shimano Acera RD-M390. ps. ma pracować czasami w dość ciężkich warunkach, piasek, błoto, deszcz, śnieg, mróz. Dużo asfaltu jak i gruntu. Ale chyba najistotniejsze to by był cichy.
polsska Napisano 14 Lutego 2014 Autor Napisano 14 Lutego 2014 Chodzi mi o sam łańcuch cenowo jestem w stanie dać 100zł +.
Waza Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Polecacie twardą Campę do kasety i korby Acera?? Chyba po to, żeby łańcuch zżarł zębatki w miesiąc. @polsska, to że zerwałeś KMC X9.93 nie oznacza że to jest zły łańcuch, wg. mojego doświadczenia łańcuchy KMC X są jednymi z lepszych na rynku, w twoim przypadku dla napędu Acera wystarczyłby nawet X9.73. Za cenę Campy C9 spokojnie kupisz 2 szt. KMC i przekładając je dłużej pojeździsz. A zerwałeś łańcuch bo prawdopodobie go przekosiłeś. Pozdr,
Scarper Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ale alivio ma twarlsze blaty od SLX, nie bedzie tal źle. Tylko jest taka przepaść pomiędz alivo i acera? Ja bym bral campę.
grzechotnick Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Może się mylę ale wydaje mi się że zużycie kasety i blatów a konkretnie profili zębów wynika ze zużycia samego łańcucha więc im łańcuch odporniejszy na rozciąganie tym dłuższe życie reszty napędu... Chyba że tryby są naprawde z jakiejś plasteliny.. U mnie kasety sram pg820 i pg850 z łańcuchami sram pc68 działają bardzo dobrze. W tej chwili przebieg jest skromny bo około 500km na łańcuch ale zużycie właściwie zerowe. Poprzedni zestaw kaseta pg820 i jakiś łańcuch KMC serii Z, padły po lekko ponad 500km.
asked Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Moze podepnę sie pod temat... Jaki łańcuch do kasety 9 rz. XT i przerzutki XT. Musi byc mega wytrwaly bo XTR zerwałem 4 razy. Sent from my iPhone using Tapatalk
Waza Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 @grzechotnick, W zasadzie masz rację. Poza wszystkim ja także jestem fanem Campy, ale na szosie. Ludzie którzy naprawdę znają się na rowerach, i którym ja wierzę, twierdzą że najlepiej pracują układy homogeniczne. Włożenie do budżetowego napędu super twardego łańcucha nie spowoduje że się go nie zerwie przy przekoszeniu, a może zajechać pozostałe elementy. Ja używałem łańcuchów Campy, ale z kasetą i korbą Campy i rzeczywiście taki układ był super trwały (przejechałem na jednym łańcuchu 6 kkm i po zmianie łańcucha, kaseta przyjęła nowy łańcuch w niespełna 100 km ). Wracając do pytania @polsska. Łańcuchy Shimano pracują cicho i kulturalnie na koronkach Shimano, ale są miękkie i szybko się rozciągają. Sram ma wyraźnie twardsze łańcuchy, ale na koronkach Shimano pracują głośno. Nie używałem łańcuchów Campy na koronkach Shimano, ale uważam że są za twarde dla napędu Acera. Dlatego, moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku jest łańcuch KMC. Łańcuchy KMC z serii X są co najmniej tak twarde jak porównywalne modele Sram, ale są od nich tańsze i pracują na koronkach Shimano z wyraźnie większą kulturą. Pozdr,
jasinski21444 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Nie ma czegoś takiego jak twardość kasety . Kaseta jest niszczona przez rozciąganie się łańcucha - im łańcuch będzie bardziej wytrzymały tym kaseta dłużej pociągnie .
Toto71 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Ja proponuję łańcuchy Connex-a, używam jednego z kasetą XT i przerzutkami XT i polecam. Równocześnie używam też łańcucha Schimano HG93 i Connex jest mniej wyciągnięty przy podobnym przebiegu. Prawdą jest to, że na łańcuchu Shimano napęd działa bardziej płynnie, a na Connexie bardziej "twardo" - mniejsza kultura pracy. Connexa posiadam 904, kolega też w podobnym napędzie używa Connexa 9sG (taki w kolorze złotym) i też go chwali.
Waza Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Nie ma czegoś takiego jak twardość kasety Piszesz że koronki z tytanu, stali nierdzewnej, stali węglowej, aluminium .... wszystkie są takiej samej twardości? Koronki kasety i korby niszczy tarcie. Rzeczywiście mocno rozciągnięty łańcuch bardziej niszczy koronki bo inaczej układa się na zębach i w ten sposób zwiększa tarcie, ale można uniknąć tego używając np. dwóch (trzech) łańcuchów na zmianę. Wtedy wszystkie elementy napędu zużywają się w miarę równomiernie.
jasinski21444 Napisano 14 Lutego 2014 Napisano 14 Lutego 2014 Chodziło mi o to że nie ma czegoś takiego jak dobieranie twardości łańcucha do twardości kasety - im wytrzymalszy łańcuch tym napęd pożyje dłużej
Mod Team mrmorty Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 taaa, jasne, tylko czemu w fachowej literaturze jak byk stoi że do "twardej" kasety zaleca się system zmianowy, czyli 2- 3 miększe łańcuchy co gwarantuje przebiegi oscylujące nawet w okolicy 10K.km No chyba że ja heretyckie wypracowania czytam...
mklos1 Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 Z prostej przyczyny... Żaden łańcuch nie przeżyje w pojedynkę tyle co trzy łańcuchy nawet niższej klasy. Pragnę jednak nadmienić, że wątek zaczął się od kasety HG-20. HG-20/30 to bardzo miękki sprzęt - można powiedzieć: rekreacyjny/miejski. Campa C9 w żaden sposób negatywnie nie wpłynie na żywotność, ale moim zdaniem jest ekonomicznie nieuzasadnione. Do już "chodzonej" kasety lepiej kupić coś tańszego, np Connex.
Mod Team Puklus Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 Z prostej przyczyny... Żaden łańcuch nie przeżyje w pojedynkę tyle co trzy łańcuchy nawet niższej klasy. Wrong ... Ja na łańcuchu connexa ok 5000km przehulałem i pewnie ze 2 by jeszcze pociągną, łańcuch accenta na tej samej kasecie zdechł po 700km ... Nawet 4 czy 5 by nie dały rady, choć przyznam to najgorszy chain jaki miałem. im wytrzymalszy łańcuch tym napęd pożyje dłużej I ja jestem tego zdania, poparte wielotysięczną jazda próbną. A literatura...nie zasięgałem do niej, może dlatego tyle moje kasety przejechały
Mod Team mrmorty Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 ja tam będę się upierał przy swoim - twarda kaseta i dwa miękkie łańcuchy Dostałem od kolegi zestaw łańcuch sram pc 991 i kasetę hg40. Łańcuch wykończył kasetę w ciągu dwóch miesięcy emeryckiej jazdy, po czym nadal nadawał się do użytku i śmiga na kolejnej kasecie. Moje zdanie jest takie - albo napęd homogeniczny, albo "twarda" kaseta i dwa "miękkie" łańcuchy.
Mod Team Puklus Napisano 15 Lutego 2014 Mod Team Napisano 15 Lutego 2014 Twoją teorie napisałem wyżej: kaseta XT twarda, łańcuch accenta, gumka, znaczy miękki. 700km łańcuch nadający sie jedynie do wyprowadzania psa, efekt zniszczona kaseta XT - konieczność szlifu. So I have spoken ...
vitesse Napisano 15 Lutego 2014 Napisano 15 Lutego 2014 lancuch im twardzy tym lepszy it onie ma znaczenia czy kaseta za 5 zł czy 1000 zł Choc jak caly naped kosztuje 100 zł i drugie tyle łancuch, to moze i dziwne polaczenie, ale jesli ktos duzo jezdzi to doceni zwiekszona zywotnosc, rowniez mialem lancuch accenta max 1 tys km wytrzymal, natomiast conex jezdzil i jezdzil
polsska Napisano 22 Lutego 2014 Autor Napisano 22 Lutego 2014 A więc tak kopiłem Campagnolo C9, założyłem i tak kilka km żeby sprawdzić jak się ma. I taki ślizga się na na 3x8 i 3x9 kiedy nacisnę bardziej na pedała. o co chodzi z tymi naciskami na mniejszości seksualne? mrmorty
jasinski21444 Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 W takim razie wymień kasete na nową bo widocznie jest ona zużyta .
tylkoNiedzielny Napisano 23 Lutego 2014 Napisano 23 Lutego 2014 Wippermann Connex 9sG - taki złoty(to, że jest pokryty mosiądzem daje coś w porównaniu do niklu?). Będzie dobry do kasery XT i przerzutki SLX'a?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.