Skocz do zawartości

[11963g] Cube Ams by Cox


Cox

Rekomendowane odpowiedzi

Oto mój rowerek, rama XC "przerobiona " na AM, mam zamiar startować nim w  Joyride'ach i enduro trophy, zobaczę jak to wyjdzie, na ht już praktycznie wszystko zjeżdżałem, tu jest  tylko lepiej, i szybciej

 

Waga bardzo orientacyjna
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - boplight 3g
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Slx Br-m675 280g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Slx Br-m675 290g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) – jw
Cables: (Pancerze i linki) - 150g
Cassette: (Kaseta) – Shimano xt - 280g
Chain: (łańcuch) - Shimano dura ace 280g
Crankset: (Korby) + suport – Xt m-770 - 866g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano xt, 140g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano xt rd-m771 - 230g
Fork: (Widelec) –Rock shox reba sl, 120mm- 1680g
Frame: (Rama) – Cube AMS 100, 18`, tłumik Manitou radium rl, 2800g
Grips: (Gripy) - Boplight - 50g
Handlebar: (Kierownica) - Satori Deviant xl, 740mm, 280g
Headset: (Stery) – Jakieś tam- 120g
Pedals: (Pedały) – Shimano 540 - 348g

Rotors (tarcze) - progress pg 317 + adaptery  - 320g
Seat: (Siodło) – Selle italia C2 - 262g
Seatpost: (Sztyca) – KCNC Scandium - 154g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – KCNC- 23g
Shifters: (Manetki) - XT 770- 282g
Skewers: (Zaciski koł) - DT swiss RWS- 100g
Stem: (Mostek) - Race Face atlas AM- 180g
Tire (Front): (Opona przednia) - Bontrager XR3- 550g
Tire (Rear): (Opona tylna) - WTB Raijin- 505g
Tubes: (Dętki) – Jakieś tam lekkie- 240g
Wheel Front: (Koło przednie) – 700g
-Hub: (Piasta) – Ritchey WCS
-Rim: (Obręcz) - Ritchey WCS
-Spokes: (Szprychy) - Dt competition 1,8mm
-Nipples: (Nyple) - alu
Wheel Rear: (Koło tylne) - 850g
-Hub: (Piasta) - Novatec
-Rim: (Obręcz)  - Ritchey WCS
-Spokes: (Szprychy) - Dt competition 1,8mm
-Nipples: (Nyple) - alu

 

Suma :  11963g

 

waga mi nie bardzo pasuje, jak ktoś zauważy co pominąłem to będę wdzięczny 

 

geo : kat głowki 69st, podsiodłowy 73st, rozstaw kół 1090mm, suport 355 mm, tyle widełki 430mm, kierownica 100cm nad ziemią

hsom6t.jpg

2h4bwph.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper do wymiany bo na tym to nie podjeżdżanie, mostek w minus bo jak widzę do niskich nie należysz, a 100mm w plusie jeszcze przy rebie na 120 ustawionej (która najlepiej powinna na 80 wylądować) w przypadku tej ramy to gorzej niż masakra. Kolorystyka fajna, choć ja pewnie wrzucił bym czerwone podkładki i czerwony hak zmieniajki (z tego co pamiętam są takie dostępne) i obowiązkowo białe siodło;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mostek jest 90 mm i jest na plus specjalnie, kiera 740mm dobrze z tym współgra, rebe  też specjalnie dałem na 120mm żeby mieć łagodniejszy kąt główki i trochę zapasu skoku z przodu, damper ma platformę, trochę buja, ale w zakresie kilku mm, nie zasysa, przynajmniej jest wzorowa trakcja na podjazdach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem tą ramę na wszystkie sposoby i żeby dobrze podjeżdżała na stromym musi być solidnie dociążone przednie koło - więc albo mało wiesz o swoim rowerze i ściemniasz, albo nie podjeżdżasz ścianek (no chyba że dobre współgranie po podjazd na jednym kole;) ) co do dampa... skoku to on ma ok. 40mm i kilka mm z tego ile procent bujania Ci daje? Sam kiedyś upierałem się przy tym dampie - zmieniłem zdanie jak kupiłem rp23 i tobie też to radzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem trzeba dociążyć przednie koło, zmiana mostka na minus może i pomoże na stromych podjazdach, ale na krętych ściankach w dół to czarno widzę tak nisko, tak szeroką kierownicę

Edytowane przez Cox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

rama XC "przerobiona " na AM

Ciekawi mnie to stwierdzenie... Sam fakt wydłużenia skoku amorka i założenia szerokiej kierownicy nie zmieni przeznaczenia roweru. Oczywiście nie neguję zamiarów i sensowności.

 

 

geo : kat głowki 69st, podsiodłowy 73st

Wątpię w te dane- jeśli dobrze sprawdziłem, to w oryginalnym ustawieniu kąt główki był na poziomie 70,5 stopnia- zakładając amorek o skoku 120 mm zmieniasz kąt o jakieś 0,5-0,7 stopnia - czyli teoretycznie masz 70/73.  Jesteś pewien wszystkich wymiarów? Coś długi ten Twój Kjub.

Osprzętu nie komentuję... choć opony zamieniłbym miejscami.

 

Jakieś pokraczne te Kjuby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kombinujesz jak możesz z tym rowerem, ale ta rama jest najwyraźniej za mała na Ciebie. Sztyca wysunięta prawie 30 centymetrów (a skoro rower do AM a nie XC, to i tak mogła by być wysunięta jeszcze bardziej), kokpit unosisz do góry wyższym amorem i podnosząc mostek do góry. 
Ja sam także zwiększałem skok w rowerze do XC (giant NRS) ustawiając skok tylnej zawiechy na większy i wstawiając przedni amor o większym skoku - z katalogowych 80mm ma skok 110mm, kąt główki z tego co wstępnie liczyłem zmienił się na 69-70 stopni z 71 katalogowych, baza kół zwiększyła się z 1080mm do 1090mm. Jednak moja rama ma 20,5" przy 180 cm wzrostu jeźdźca. 
Ogólnie po zmianie jeździ się nie najgorzej, choć naprawdę strome podjazdy często potrafią oderwać od ziemi przednie koło.

Ponadto u mnie mostek jest na minus bez żadnych podkładek, sztyca wychodzi prawie 20 cm ponad podsiodłówkę a mimo to kierownica jest wyżej niż u Ciebie.
Nie lepiej więc zamiast wydłużać i podnosić roweru tu i tam, będzie po prostu znaleźć ramę we właściwym rozmiarze?

Edytowane przez TomoTonyHalik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wideł jest na pewno 69 st, mierzyłem tajnymi metodami NASA, doliczając sag z tyłu to jeszcze troszkę więcej, z przodu rebe pompuje dość mocno na sag 10%, lubię tak, nie zapada się, a jak trzeba to cały skok wykorzystuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale w sumie to taki rower do niczego wyszedł. Ani nie jest to full do ścigania, ani trailówka. Rama krótka i w dodatku wygląda na za małą, geo z rebą też takie se. Jakiś taki niekonsekwentny ten rower. Jak chcesz mieć w miarę uniwersalny rower do jeżdżenia po górach poszedłbym raczej w kierunku ramy ze 120-140mm skoku ze zjazdowym geo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na foto jest trochę przechylony, to może tak się wydawać, ważne że super się jedzie, i w górę o w dół, jasne że do takich zastosowań najchętniej kupił bym ramę 150mm, ale w czasie studiów ciężko o takie rarytasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem trzeba dociążyć przednie koło, zmiana mostka na minus może i pomoże na stromych podjazdach, ale na krętych ściankach w dół to czarno widzę tak nisko, tak szeroką kierownicę

mając kokpit na - wcs 120/600 przy rebie na 90 i sterach fsa orbit cf-40 (więc nie jakieś wybitnie wielkie) przelatywałem przez kompletnie nieznane mi karpackie agrafki, zjazd z baraniej w kierunku skrzycznego, czantorii w kierunku soszowa czy innych mniej lub bardziej znanych mi beskidzkie trasy - ta rama ba bardzo wysoką główkę (ciekawe co by było jak byś miał dosiąść jakiegoś 26" sparka). Obawiam się, że w Twoim przypadku jakiekolwiek podjeżdżanie to straszna udręka... a tak nawiasem - natury roweru nie oszukasz - mimo usilnych starań ten rower (i żaden ze skokiem 100-120) nigdy nie będzie endurówką, nawet jak zmienisz skok amora i zawiechy - suport w górę i stabilności brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na foto jest trochę przechylony, to może tak się wydawać, ważne że super się jedzie, i w górę o w dół, jasne że do takich zastosowań najchętniej kupił bym ramę 150mm, ale w czasie studiów ciężko o takie rarytasy

Mój kolega przy wzroście 187 cm jeździł na ramie w rozmiarze S. Widziałem go w akcji i nie powiem - dawał sobie rewelacyjnie radę w obu kierunkach. Nie zmieniało to faktu że bajk był na niego za mały. :)

To była jakaś super hiper okazja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rama ?, można powiedzieć że prawie za darmo ją dostałem..., kierownica jest i tak 10cm poniżej poziomu siodła, co do podjezdzania to muszę jeszcze siodło z 1cm dać do przodu żeby na wysokich obrotach było OK

ścigam się już 3 lata w XCO więc mam wyrobione opinie co do efektywnego podjeżdżania, w tym przypadku nie jest źle, 4-ro zawias wybiera na podjazdach przy najechaniu, nie zjechaniu z przeszkody :schody, korzenie, progi skalne, po prostu się mocno rozpędzasz i wbijasz :D

Edytowane przez Cox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ams - fakt, wybiera wszystko, ale bez platformy na podjazdach buja się jak starej babie cycki, a napis "platform plus" na Twoim manitou należy włożyć między bajki (wystarczy, że go rozłożysz to się przekonasz). Sam widzisz jak "niepodjezdny" jest ten rower skoro siodło na sztycy bez offsetu musisz mieć praktycznie maksymalnie wysunięte do przodu w wyniku tego skracasz długość roweru jeszcze się na nim prostując... za przesunięciem siodła powinno iść przesunięcie i obniżenie kiery (wystarczy na Kulhawego zerknąć - fakt, jego epic to 29er, ale zobacz jak przy za małej ramie wyglądają rurki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

To i korbę zmieniłeś - na zdjęciach 3x... w 26 robienie napędu 36x12/11 to tragedia. Ja w fullu 29 mam 36/11 i zdarza się, że brakuje (dlatego w HT 38/11). Szczególnie w enduro - do którego aspirujesz - niejednokrotnie trzeba dokręcić na wysokiej prędkości i bankowo będzie brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...