grg Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Witam,nabyłem nowy rower,szosowy,wszystko fajnie tylko ten łańcuch - KMC Z7 .Jako że moim priorytetem jest zrobienie jak najwiekszego przebiegu na jednym napędzie,stąd pytanie,co byscie doradzili - póki kaseta świeża czy wymienić go od razu na coś lepszego, czy też jeździc na tym? może miał ktoś do czynienia z takim łańcuchem w kolarce i potrafiłby porownac do innych np sram pc 850 itp,bo jak ma być z 500 km różnicy na korzyśc lepszego łańcucha to chyba nie warto wymieniac no ale jak ma być ze 3 tysiące więcej to już inna sprawa.Oczywiście smarowanie jest w planie co 200km,rohloffemKompletnie nie mam pojecia jak jest z tymi łańcuchami w rowerach szosowych,jak szybko sie wyciągają itp bo dotychczas jeździłem stalowym ciężkim crossem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 łancuchy wyciagaja się w zaleznosci od warunkow , te jezdzone w błocie duzo szybciej od tych co tylko po szosie. Ogolnie łancichem ktory sie najwolniej wyciaga to campagnolo C9 po 4000 km da sie jeszcze go uzywac i z napedem wsztystko OK. Warunkiem jest dosz twarda kaseta bo miekka polegnie szybciej od łancucha:] Kasety XT/Ultegra Z c9 powinny byc zywotne na tyle zebys byl zadowolony. Kiedys mialem 1 szt łancucha KMC tego najtanszego pod 8 rzedow to po 800 km poleciał do smieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 ja mam napęd 8 rzędowy,napędu zmieniać nie będe tylko łańcuch a kaseta sunrace i tu akurat chwale sobie bo z sunrace miałem kiedys do czynienia i jest OK,no ale łańcuch KMC i w dodatku Z7 pasuje tu jak wół do karety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 A ja sobie chwalę KMC X8. Ma już 7700 przebiegu i wygląda dużo lepiej niż porównywalne Shimano które miałem. W komplecie jest kaseta HG51. Gdyby nie to że dwie zębatki w niej są praktycznie zajeżdżone to jeszcze trochę by pojeździł. Do zimówki spokojnie wystarczy. Mam go w trekkingu czyli jazda głównie szosowa i z sakwami więc też lekkiego życia nie ma. Podstawa do niskiego zużycia to wyższa kadencja i czyszczenie, łańcucha jak i kasety. W rowerze fabrycznie też miałem KMC i to z niższej półki i zrobił całkiem przyzwoity przebieg także nie narzekam na ich łańcuchy. Zajeździł bym ten co masz do końca i potem dumał. Przepraszam, zapomniałem dopisać modelu łańcucha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Panowie, jak już porównania to proszę konkretnych modeli, bo zarównoShimano jak i KMC mają tanie, kiepskiej jakości łańcuchy, które się szybko rozciągają, jak i droższe i sporo lepsze. @grg, łańcuchy 9sp śmigają na napędzie 8sp, także możesz śmiało kupić C9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 masz dość niski osprzęt, więc nie ma co kombinować tylko jeźdź. jako że to szosówka to łańcuch posłuży Ci długo. W środku sezonu wdepnij do serwisu rowerowego niech przyrządem rzucą okiem czy się nie wydłużył i po sprawie. Inna historia jakbyś miał kasetę za 300zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Przepis jest prosty i powszechnie znany - długie dystansy na porządnym napędzie uzyskamy Skoro to szosówka to: - kaseta ultegra albo dura ace - łańcuch C9 lub sztuk jego 2 - częste czyszczenie i smarowane. - jazda kadencyjna - korzystanie w miarę możliwości z dużych zębatek. I myślę ze przy wietrze w plecy 10 000km chycisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Panowie, jak już porównania to proszę konkretnych modeli, bo zarównoShimano jak i KMC mają tanie, kiepskiej jakości łańcuchy, które się szybko rozciągają, jak i droższe i sporo lepsze. @grg, łańcuchy 9sp śmigają na napędzie 8sp, także możesz śmiało kupić C9. czy oby na pewno kaseta i przerzutka przyjmie taki łańcuch? 9 rz są węższe niż 8 rz.Przerzutka shimano sora.W ogóle z tego co widze wiekszosć producentów rowerów w kolekcji 2013 w tańszych szosach,takich do 3.5 tys zamontowalo łańcuchy KMC Z7 albo X8 wiec może są dobre (?) Jak mówie ,chciałbym zrobić jak najwiecej km na jednym napedzie,no a jeżdże sporo ,ponad 10 tys km rocznie i myśłałem nad sramem pc870 ,za 60 zł idzie dostać w promocji,no tylko że jak na tym KMC miałbym zrobic ze 3 tys a na sramie 4 to się nie opłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Opcja która dodałem jest na pewno droga ale niezawodna, chcąc ciąć koszty nie skracając żywotności ... hmmm no moim zdaniem da sie ale trzeba sięgać po niekonwencjonalne rozwiązania takie jak : - kupno używanej kasety możliwie najlepszej jakie robią i jej naprawienie i jest kaseta za ok 1/3 ceny - kupno łańcuchów 8s na 9 i 9s na 10. W przypadku 8s polecam connexa + spinka srama. - i standardowe wręcz nadgorliwe czyszczenie napędu, całe, zdejmując wszystko i kąpiąc jak własne umorusane dziecko ja w ten sposób kasetę xt wyrzuciłem z przebiegiem ok 15kkm ale ciągle sie nadaje do jazdy i uważam ze do 20 dociągnęła by. albo X8 Z tego co słyszałem o serii x8 to przyzwoite łańcuchy za rozsądną cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 masz dość niski osprzęt, więc nie ma co kombinować tylko jeźdź. jako że to szosówka to łańcuch posłuży Ci długo. W środku sezonu wdepnij do serwisu rowerowego niech przyrządem rzucą okiem czy się nie wydłużył i po sprawie. Inna historia jakbyś miał kasetę za 300zł. co prawda nie mam kasety za 300 zł ale za to jest dobra i rzadko spotykana-sunrace.Kiedys jak jeździłem crossem miałem do czynienia z wolnobiegiem sunrace,po 6 tys km wyglądał lepiej niż shimano po 3 tys sa ze stali chromowanej,ale kiedyś sie skończył i byłem skazany na shimano, stąd własnie pomny doswiadczeń zależy mi aby jak najdłuzej utrzymac tę kasetę bo nawet gdybym chciał kupić taką to ciężko dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Kaseta kasetą, ale łańcuch tutaj jest najważniejszy i kasetę możesz mieć za 50zł ale na łańcuchu nie oszczędzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 orientuje się ktoś gdzie na Śląsku w jakim sklepie stacjonarnym idzie dostać KMC X8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Kaseta PG950 od Sram i dwa łańcuchy hg73 i na podmianę hg53. Na tym zestawie zrobiłem trochę ponad 10000km. Ostatnia podmiana się nie udała i na 5 trybie łańcuch przekazuje. Muszę wrócić do poprzedniego łańcucha i jak nie będzie przskakiwac to zajechac komplet do wiosny. Mam nadzieję że przy okazji nie zajade korby. Czyli dwa łańcuchy hg przeżyły po około 5000. Na shimano chyba nieźle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Tą kasetę można rozkręcić i sobie poreperować ... taki plus sramolców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Kaseta PG950 od Sram i dwa łańcuchy hg73 i na podmianę hg53. Na tym zestawie zrobiłem trochę ponad 10000km. Ostatnia podmiana się nie udała i na 5 trybie łańcuch przekazuje. Muszę wrócić do poprzedniego łańcucha i jak nie będzie przskakiwac to zajechac komplet do wiosny. Mam nadzieję że przy okazji nie zajade korby. Czyli dwa łańcuchy hg przeżyły po około 5000. Na shimano chyba nieźle... w cenie 3 łancuchów można mieć drugi komplet (kaseta + łańcuch) - i to jest ten powód dla którego nie rozumiem jazdy na 3 łańcuchach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Dokladnie. Sztuka dla sztuki. W niektorych sytuacjach, to juz nawet 2 lancuchy przewyzszaja wartosc kasety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Mój pierwszy rower, który miał udokumentowany przebieg miał 6500 km udokumentowanego przebiegu (+ bliżej nieokreślony przebieg, bo jakiś czas jeździłem bez licznika/z licznikiem który źle wskazywał). Przejechałem wszystko na jednym łańcuchu noname, bez szczególnego dbania. Rower wciąż leży w garażu. W łańcuchu brakuje co najmniej dwóch rolek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grg Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 czasami produkty no name są lepsze od tych markowych,certyfikowanych,błogosławionych i jak je tam jeszcze nazwać.Siedze w sporcie 20 lat (sporty siłowe,walki,rower) takich przypadków widziałem sporo.Ostatnio jeździłem makrokeszowym crossem,ponad 20 tys km bezawaryjnego przebiegu,no tylko wiadomo jakieś kapcie,wymiana łańcucha itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Nie do końca, rower był eksploatowany głównie warunkach miejsko/szutrowych, więc nie był narażony na szczególne warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
humorek Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Ja na swoim KMC Z99 zrobiłem blisko 14tysi i dalej by dawał rade gdyby nie fakt, że blat 32 nie nadawał się już do użytku i w przeskokach wołał o wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Dalej by pracował...powiadasz, a zębatka to sie tak sama z siebie skończyła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
humorek Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 No nie przeceniajmy jej możliwości, trochę było i w tym mojej zasługi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Łańcuch XTR, a w zasadzie dwa z kasetą XT - przebieg 14 kkm, potem szlifowanie koronek i takie poniekąd dziadowanie i przebieg końcowy 16kkm Teraz dwa łańcuchy C9 i kaseta XT. Przebieg 11 kkm i sądzę, że kolejne 5-7 kkm dołożę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Tą kasetę można rozkręcić i sobie poreperować Do czyszczenia ją zawsze rozkręcam i też myślałem o przeleceniu jej szlifierką przynajmniej 16T, 18T i 21T bo te wyglądają najgorzej. I teraz pytanie. Po szlifowaniu zostaje stary łańcuch czy nowy? Mimo wszystko cienko widzę 18T bo tam zostały już same szpilki i nie bardzo jest co szlifować ale próba nie strzelba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Grudnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Jak umiesz sie tak wprawnie szlifierką posługiwać by nie zepsuć to ok, ja bym ci polecił okrągły pilnik. Jak zrobisz szlif to łańcuch nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.