Skocz do zawartości

[do 4000] Jaki rower crossowy wybrać ?


corio

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem roweru crossowego, moją uwagę przykuły cztery modele. Gdybyście mieli wybrać jeden z nich, nie sugerując się ceną, tylko jakością ramy i komponentów całego roweru, który waszym zdaniem jest najtrafniejszym wyborem? Bardzo proszę o pomoc.

 

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

http://www.unibike.pl/xenon.html

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Scart-7-0_id_25161_.htm

http://www.rowerymerida.pl/produkt808/crossway-500-rower-merida.html

 

Ps. Zadaję sobie sprawę, że istotne w ocenie jest przejechanie się danym rowerem. Z waszej strony chciałbym dostać raczej ocenę techniczną tych modeli. Być może macie jakieś inne ciekawe propozycje. Jeszcze raz proszę o pomoc i dziękuję z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza wszystkie są na tym samym poziomie, jednak, ja osobiście, na moje potrzeby zrezygnowałbym z Unibike'a i Meridy bo mają amory na sprężyny, a nie powietrze (chyba, że zapomnieli w specyfikacji dodać, że jednak są AIR). Zostaje Radon i Evado. Płacąć tyle raczej wolałbym mieć mimo wszystko serwis gdzieś bliżej, jak premium to premium, więc pewnie odrzuciłbym Radona (do tego jego hamulce raczej z tych budżetowych). Zostaje Kross... który mnie ani nie ziębi, ani nie grzeje... więc pewnie szukałbym dalej.

 

Wątpię bym ci specjalnie pomógł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza wszystkie są na tym samym poziomie, jednak, ja osobiście, na moje potrzeby zrezygnowałbym z Unibike'a i Meridy bo mają amory na sprężyny, a nie powietrze (chyba, że zapomnieli w specyfikacji dodać, że jednak są AIR). Zostaje Radon i Evado. Płacąć tyle raczej wolałbym mieć mimo wszystko serwis gdzieś bliżej, jak premium to premium, więc pewnie odrzuciłbym Radona (do tego jego hamulce raczej z tych budżetowych). Zostaje Kross... który mnie ani nie ziębi, ani nie grzeje... więc pewnie szukałbym dalej.

 

Wątpię bym ci specjalnie pomógł :)

 

 

Przeciwnie, zwróciłeś uwagę na amor, hamulce, a to elementy dość istotne i kosztowne w rowerze, więc sporo pomogłeś, wielkie dzięki :) Gdybyś wiedział o jakimś ciekawszym modelu od Evado, to napisz, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Cube jest ciekawy:

http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cube-CROSS-PRO-black-anodized-n-white-2014/6382

Co prawda cena sklepowa przekracza budżet, ale w wielu sklepach można dostać 15% rabatu.

 

 

Dzięki Darek14, faktycznie ciekawy, komponenty podobne jak w Radonie, a serwis w Polsce, warto się zastanowić.

Wracając do hamulców - Unibike ma zdecydowanie najlepsze, ale widelec gorszy.

 

Byłem przedwczoraj w kilku sklepach rowerowych i jednemu sprzedawcy wyrwało się, że rabat zimowy powinien wynosić od 20% do 30%, ciekawe jakby taki rabat wyglądał w przypadku Cube-a.

 

Wiadomo, że rama to zasadniczy element roweru, czy mógłby ktoś się wypowiedzieć na  temat ram tych rowerów (włącznie z Cube-em) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z ramami jest taki, że najczęściej bardzo ciężko je obiektywnie ocenić. Nie dość, że producenci najczęściej zmieniają je z roku na rok, to jeszcze informacje, które dostaniesz bardzo mocno zależą od przypadku. Wiadomo, starczy, by komuś pękła rama jakiejś firmy albo nie był zadowolony z jej sztywności/geometrii i będzie je odradzał przez całe lata, mimo że to już dawno inna technologia, a często nawet inna linia rowerów, która ma zupełnie inne ramy. To, co się dowiesz zależy więc od tego, kto przypadkiem będzie online by pożalić się na jakąś firmę :) Jedyny w miarę obiektyny parametr ramy to jej waga, zmierzona przez użytkownika (na stronach sklepów/producentów prawie zawsze przekłamane). Wątpię jednak byś teraz poza sezonem znalazł użytkowników większości z tych potencjalnie pasujących ci rowerów, by się z nimi skonsultować.

 

Dość dobrze widać to było ostatnio w tym dziale, jak nowy i dość nieopierzony użytkownik szukał MTB, po czym stopniowo kategorycznie odrzucał wszystkie firmy, o ramach, których znalazl cokolwiek negatywnego w necie... odpadły Merida, Kellys, Kross, Giant, KTM... i na końcu już prawie nie miał z czego wybierać.

 

Ewentualnie w miarę obiektywnym źródłem może być test danego roweru w pismach branżowych... ale z innych branż też wiadomo jak to wygląda... dla niektórych pism wszystko jest super, albo do bani poza paroma preferowanymi, chwalonymi od lat markami, więc tu też trzeba znać specyfikę pisma.

 

Dodatkowym problemem z crossami jest znacznie mniejsza liczba użytkowników niż przy MTB, więc szansa na dużą liczbę opinii, z których można by wyłonić średnią jest jeszcze niższa.

 

Ale to tylko moja opinia bazująca na nieskalanych głębszą znajomością tematu obserwacjach. Jest dużo ludzi, którzy bez mrugnięcia okiem wytłumaczą ci jak świat wygląda i które ramy są dobre, a które złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@corio, Dywagacja na temat jakości ram przypomina mi dyskusję dwóch podstarzałych audiofili, którzy dywagują czy lepszy jest wzmacniacz o paśmie przenoszenia 40kH, czy 100kH i który z nich da lepszy dźwięk. Wszystko by było świetnie, gdyby choć jeden z nich był w stanie słyszeć dźwięki powyżej 12kHz... Rama jest elementem binarnym. Albo się trzyma kupy, albo nie. Żaden normalny rowerzysta nie jest w stanie wyczuć różnic wynikających z cech mechanicznych dla ramy tego samego typu (przeznaczenia) ale różnych producentów.

 

Brałbym Radona, W cenie 700 euro wypada najlepiej z zaproponowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za posty o ramach. Zapytałem o nią, bo od wielu ludzi słyszałem, że rama w rowerze jest najważniejsza. Rozmawiałem w dość poważnym serwisie, o powyższych rowerach i człowiek, który sprawiał wrażenie zorientowanego w temacie, stwierdził, że powinienem kupić Meride właśnie ze względu na ramę. Nie wnikałem, co w niej takiego wyjątkowego (o ile pamiętam jegomość stwierdził coś w rodzaju, że „jest najfajniejsza”). Teraz się zastanawiam, czy nie mogło chodzić o to po prostu, że ta Merida była dostępna od ręki w sklepie…

 

Co do Radona, był on moim pierwszym wyborem. Dzisiaj napisałem do nich maila z zapytaniem o kwestię ewentualnej realizacji gwarancji, uszkodzeń podczas transportu i serwisu. Ale przy zakupie tego roweru mam jeszcze jeden dylemat, może najważniejszy, nigdy nie miałem i raczej nie będę miał możliwości, żeby się tym bike-iem przejechać, w jakimś stopni jest to kupowanie kota w worku. Jeśli miałeś styczność z tym rowerem, to proszę napisz coś więcej, Tomek21001.

 

Ps.  Mocno kusi mnie w tym momencie zakup Evado. Jeśli ktoś ma zastrzeżenia co to tego roweru, bardzo proszę, żeby napisał kilka słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Crossach 3000 jest granicą przyzwoitości,nie ma sensu wydawać więcej

 

Czy tytuł <Ustalacza "Granicy Przyzwoitości" Za Ile Należy Kupić Rower"> nadała Tobie jakaś instytucja czy jesteś

samozwańczym Ustalaczem?

. Rozmawiałem w dość poważnym serwisie, o powyższych rowerach i człowiek, który sprawiał wrażenie zorientowanego w temacie, stwierdził, że powinienem kupić Meride właśnie ze względu na ramę. Nie wnikałem, co w niej takiego wyjątkowego (o ile pamiętam jegomość stwierdził coś w rodzaju, że „jest najfajniejsza”). Teraz się zastanawiam, czy nie mogło chodzić o to po prostu, że ta Merida była dostępna od ręki w sklepie…

 

 

 

Bez wątpienia chodziło o to, że Meridę miał w sklepie.

Czy mógłbyś sprecyzować o co konkretnie chodzi w Twoim pytaniu o ramy? O jakość, geometrę czy jeszcze coś innego?

Jeśli miałbym porównywać Meridę (użytkowałem) z Cubem (użytkuję) to nieporównywalnie lepiej (geometria) jeździ mi się na Cube. Generalnie miałem już trochę rowerów crossowych i z tych, które użytkowałem Cube pasuje mi najbardziej.

Ale to jest indywidualna sprawa i Tobie może kompletnie nie odpowiadać.

Dodatkowo w Meridzie, po pewnym czasie porobiły się mikropęknięcia na główce ramy. Tyle, że nie wiem czy same z siebie czy z winy serwisanta, który montował stery. Rama do tej pory leży w piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o jakość głównie, czyli wytrzymałość, przyzwoitą wagę, staranność wykończenia i trwałość malowania. Geometria, jak słusznie zauważyłeś, jest kwestią indywidualną i tu mam właśnie dylemat z Radonem, bo nim nigdy nie jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego niektórzy polecają Radona skoro Kross ma lepszy amortyzator i da się go kupić dużo poniżej ceny katalogowej.

http://wkreceni.pl/rower-crossowy-kross-evado-7-0-2013-60053.html#

 

NCX-E to jeden z najlepszych amortyzatorów do crossa, niektórzy twierdzą że klasa niższa niż NRX-y ale NCX jest montowany nawet do carbonowego KTM-a  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura z alu.

Możesz obejrzeć też Authora, stoi na RST Vogue Air, z tego co czytałem na zagr. forach będzie lepiej pracował od Suntourów, ale wadą jest to że ma tendencje do pocenia sie.

I Tektro Drako mniej mnie przekonują niż Shimano :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poczułem się zobowiązany, żeby napisać posta odnośnie cen jakie zaproponowano mi na wybrane modele i kilka słów na temat gwarancji( nie są to informacje, które można odnieść generalnie do danej marki, ale takie, które uzyskałem od indywidualnych sprzedawców). Być może będzie to pomocne osobom szukających podobnych rowerów.

Ceny uzyskane w lokalnych sklepach (koniec listopada):

 

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0 - 3300 dostępny. Serwis gwarancyjny realizowany przez sklep, pierwszy wymagany przegląd w maju bezpłatnie.

 

Jeśli chodzi o rower kupiony w sklepie, który nie prowadzi serwisu w tzw. punkcie autoryzowanym firmy, zaproponowano mi prowadzenie gwarancji (czyli wbicie do książki gwarancyjnej wymaganego pierwszego przeglądu) za 10% wartości roweru, ale nadmieniono, że istnieje możliwość dogadania się z „Kross-em” i zrobienie tego za darmo. Być może, to tylko taki nieczysty chwyt, żeby zmusić do kupienia roweru u nich, ale pewnie znaczy też to, że ewentualne roszczenia gwarancyjne realizowane w tym punkcie nie będą oczywiste i przyjemne. Dowiedziałem się jednakowoż, że sama firma Kross w kwestii gwarancji z reguły jest przychylna klientowi.

 

Osobom, które nie są zorientowane w temacie, wyjaśniam: Serwis może wyregulować rower, zrobić pierwszy przegląd, który jest niezbędny do tego, żeby gwarancja była ważna. Jeśli jest to dobry serwis, zapewnia nam w trakcie trwania gwarancji również bezpłatne przeglądy sezonowe i w każdej chwili jest gotowy wyregulować maszynę (np. centrować koła). Natomiast trzeba pamiętać, że jest on tylko pośrednikiem pomiędzy klientem, a firmą której rower nabył klient. Znaczy to tyle, że jeśli usterka wynika z wady materiału np. pojawiło się pęknięcie na ramie, serwis na „własny koszt” wysyła sprzęt do siedziby Kross-a, gdzie robią ekspertyzę stwierdzającą, co było przyczyną pęknięcia( ten etap realizowania gwarancji miałem na myśli, gdy pisałem o przychylnym podejściu Kross-a), wysyłają nową ramę, a serwis skręca rower. Pewnie podobna procedura jest w przypadku innych marek, więc skupie się tylko na tym, co zaproponowali mi sprzedawcy.

 

http://www.unibike.pl/xenon.html - 2800 dostępny tylko rozmiar 17”( trzy egzemplarze skręcone ostatnio w fabryce). Serwis w sklepie. Dowiedziałem się od serwisanta ( podkreślam, że od jednej osoby, nie chce uogólniać tej opinii), że firma Unibike jest dość rygorystyczna w kwestii gwarancji i wiele usterek podciąga pod paragraf: „ wina użytkownika”

 

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Scart-7-0_id_25161_.htm - około 3100 ( cena z przesyłką i pedałami). Rower przysyłają wyregulowany, przesyłka jest ubezpieczona. W przypadku uszkodzeń w trakcie transportu lub usterek podlegających gwarancji, rower wysyłamy do Niemiec, oni go naprawiają (ewentualnie wymieniają uszkodzony element), poniesiony przez nas koszt wysyłki jest zwracany. Oczywiście w Polsce brak jest jakiegokolwiek bezpłatnego serwisu.

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt808/crossway-500-rower-merida.html - 3400 dostępny. Serwis w sklepie, pierwszy przegląd płatny- 30 zł.

 

http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-7-0 - 3100 dostępny. Gwarancja realizowana przez sklep, wymagany początkowy przegląd w maju bezpłatnie.

 

http://www.cube.eu/en/bikes/tour/cross/cross-pro/ -  4000 za rocznik 2014 dostępny w styczniu. Być może za  2013 można dostać lepszą cenę, ale w sklepie, w którym byłem takich nie miał. O gwarancji dowiedziałem się tylko tyle, że  będzie realizowana przez sklep tzw. pierwszy przegląd gwarancyjny bezpłatny.

 

 

Wybrałem i mam już swój rower w domu. Gdyby ktoś chciał wybrać czysto teoretycznie, kierując się tym razem kryterium cena/jakość, bardzo proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam

Chciałbym zakupić nowy rower lecz nie wiem jaki wybrać. Na początku myślałem o Krossie hexagon x3 albo x5 lecz gdy troche poszperałem w internecie to wyczytałem że kross ma nie najlepszy osprzęt w porównaniu do ceny i innych marek.

Wyczytałem że Romet jest tańszy i lepszy.

Nie wiem który wybrać czy Romet Rambler 4.0, 5.0 czy może Kross hexagon x3, x5 

Chyba że doradzicie mi jakąś inną markę, inny rower

Mam około 165 cm wzrostu i wagę około 45 kg

Z góry dziękuję za podpowiedzi  :thumbsup:

Do 1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...