Skocz do zawartości

[Amortyzator] Zerwany gwint hamulca w RS Recon


kkk2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przez wielokrotną regulację, odkręcanie, dokręcanie zacisku hamulca zerwał mi się dolny gwint w amortyzatorze i nie jestem w stanie dokręcić zacisku. Biorę teraz trzy opcje pod uwagę w celu naprawy amortyzatora:

 

1. rozwiercenie gwintu i przegwintowanie na M7 - wady: ścianka zmniejszy się o 0,5mm co w przyszłości nie spowoduje wyłamania uchwytu zacisku,

 

2. nawiercenie trochę głębiej otworu i przegwintowanie M6 - wady: otwór można pogłębić zaledwie o jakieś 3-4 mm, więc nowy gwint też prędko może się zerwać, 

 

3. użycie jakiegoś kleju do metalu w celu regeneracji gwintu

 

Ewentualnie lekkie nawiercenie z pkt 2 + regeneracja klejem. 

 

Dodatkowo myślę nad wymianą tarczy na 160mm, by po zabiegu oszczędzać amortyzator - w 95% jeżdżę po asfalcie, więc spadek siły hamowania nie będzie dla mnie problemem.

 

Ktoś coś takiego przerabiał już? W jaki sposób najlepiej to naprawić?

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieja zestawy naprawcze do gwintow. Rozwierca sie zerwany gwint na wiekszy, gwintuje i wstawia tulejke ktora w srodku ma mniejszy gwint. O tyle o ile sam zestaw jest drogi to polecam sprobowac zajrzec do jakiegos wiekszego zakladu slusarskiego. Zazwyczaj maja takie gadzety:)

 

Wysłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz ile masz jeszcze gwintu bo czasem zerwane jet tylko 2-3 mm z przodu i wtedy mozesz uzyc lekko dluzszej sruby. Nowe adaptery i "dlugie" sruby sa troche krotkie po dodaniu podkladek. Jesli masz 180 mm to poszukaj adapterow starego typu, nie bedziesz wykrecal hamulca bezposrednio z widelca przy kazdej regulacji. 

Jesli naprawa to tylko helicoil- podzwon po sklepach i popytaj. Mi robili w sklepie rowerowym ale koles pracowal tez jako mechanik samochodowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel mial dokladnie to samo tez w reconie ;d

 

Zalał gwint płynnym metalem poczekal az wyschnie xD

 

Nagwintował od nowa na mniejsza srube i rower jezdzi tak od ponad 6-7 miesiecy

 

Adapter trzyma sie znakomicie 0 przemieszczania czy czegos

 

Popytaj jakis mechanikow samochodowych czy kogos kto moze cos ogarniac wiecej naprawde to chwila roboty i minimalny koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwytliwa nazwa na klej epoksydowy :)

Słyszałem już kilka razy :) ... i jedno wiem ... w układzie hamulcowym nigdy bym tego nie zastosował .

 

Jedyne słuszne sposoby naprawy zerwanych gwintów w układzie hamulcowym to Helicoil / tulejka lub gwintowanie otworu na większy wymiar jak materiał i budowa na to pozwala.

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Słyszałem już kilka razy :) ... i jedno wiem ... w układzie hamulcowym nigdy bym tego nie zastosował

Jeżeli mówimy o tym samym to bez obaw. Specyfik po zastygnięciu można obrabiać na frezarce. Wytrzymałość wystarczająca do takich napraw. Sprawdzone w bardziej odpowiedzialnych urządzeniach.

http://www.chester.com.pl/POL/produkty/Kompozyty_epoksydowometaliczne/5/Chester_Metal_Super/17/

 

 

 

Helicoil / tulejka lub gwintowanie otworu na większy wymiar jak materiał i budowa na to pozwala.

Mało materiału rodzimego zostanie, można osłabić korpus.

Do "domowych" zastosowań wystarczy:

http://www.cx80.pl/index.php/nasze-produkty/auto-weld-spawanie-na-zimno/cx-80-auto-weld-spawanie-na-zimno

Edytowane przez michuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

kurde ludziska - Michuu dobrze prawi! Zalac preparatem i nagwintowac otwór na ciut mniejszą śrubkę.
Aluminium to tak parszywie niewdzięczny materiał że nie lubi ingerencji mechanicznych w swoją strukturę. Raz się uda a raz nie więc albo gramy w loterię gdzie szanse są pół na pół albo robimy coś co ma większe szanse powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego kazdy kto ma choc troche doswiadczenia powie ci ze helicoil to najmadrzejsze rozwiazanie. Nie ingerujesz w strukture tylko poprostu wkrecasz mosiezna tulejke ktora wzmocni konstrukcje. Zadne kleje, zywice czy blokady gwintow. Nie masz pewnosci jak to zwiaze i jak taki gwint bedzie trzymal w porównaniu do drugiego mocowania. Moze to zostac na lata a moze skonczyc sie nowym widelcem w najlepszym przypadku.

Oczywisice kazdy ma prawo do wlasnej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Aluminium to tak parszywie niewdzięczny materiał że nie lubi ingerencji mechanicznych w swoją strukturę

Chłopczyku ,dolne golenie w Reconie są  z magnezu.

A system Helicoil jest przygotowany właśnie pod tworzenie połączeń gwintowych w materiałach o niskiej wytrzymałości - czyli amelinium i magnez. Zresztą Helicoil jest używany m.in do regeneracji gniazd świec zapłonowych i żarowych ( wiedza z praktyki wzięta).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chłopczyku

skoro 10 lat różnicy uprawnia ludzi w podeszłym wieku nazywać trzydziestolatków "chłopczykami" to ten świat idzie w złym kierunku... :P
Jakoś Recon mnie nigdy nie podniecał, jak i cały asortyment od RS(z wyjątkiem Darta którego przerobiłem na luft) więc nie podniecał mnie też skład stopów tam zastosowanych ;)
Jeśli waść prawisz że tam jest magnez to tym gorzej dla wiertarkowych zapaleńców...
Choc jak znam życie to zaraz odezwie się taki jeden z Podkarpacia co to powie że wiercił w magnezowej koronie jak mu pękła :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...