Skocz do zawartości

[Amortyzator] powietrzny


Replay

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Rozróżnia się amorki :

Ogólnie rozróżnia sie 2 typy wg mej wiedzy

- sprężynowe - coil

- powietrzne - air spring

 

sprężynowe dzielą sie ze względu na tłumienie na tłumienie cierne czytaj żadne czyli te elastomerowe i tłumienie olejowe.

Wiec stwierdzenie Nie olej powietrze jest o tyle błędne, ze olej do sprężyny nie ma nic wspólnego ( trochę ma ale z innych powodów - uszczelnienie) a wiec jeżeli chcesz mieć widelec powietrzny jesteś niejako skazany na tłumienie olejowe bo innych chyba nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy się tu napierdzielacie a może kolega zwyczajnie nie wie po co ten olej w tym amorku ...

 

Sprawa jest banalna ... każdy amortyzator powinien mieć tłumienie aby rower nie bujał się jak koza ...

Każdy amortyzator powietrzny ma tłumik i zazwyczaj jest on olejowy ... właśnie po to aby mieć kontrolę nad kołem.

 

Jak koniecznie chcesz nie mieć kontroli nad kołem w terenie to kup jakikolwiek powietrzno-olejowy i wylej olej z tłumika ... wtedy będzie tylko powietrzny.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pewnie pojawił się problem z kontrolą tłumienia kompresji i blokowaniem. Choć teoretycznie można by było ustawić fabrycznie tłumienie kompresji ( dwie komory oddzielone zaworem "puszczającym pod pewnym ciśnieniem ).

Tylko po co? Dla wagi? Amorek GermanA Xcite- 120 mm skoku, wykonany z aluminium- 1450 gramów, wersja karbonowa- 1280 gramów.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie to można widzieć co ci ten tłumik olejowy wadzi?

Co, serwisu się nie chce robić?

 

Ja nie szukam, żeby kupić taki amortyzator tylko aby go znaleźć ;p No nie powiecie, że nie ciekawi was jak to chociażby wyglądało. Wszędzie jest napisane, że jest taki rodzaj tłumienia i że są takie amortyzatory ale chyba nikt nigdy go nie widział (zdaje mi się że ja się kiedyś na takiego natknąłem ale nie jestem w stanie sobie go przypomnieć i stąd m. in ten temat)

 

Ja sie zawsze zastanawiałem dlaczego nie robią full gazów .. problem z uszczelnienie czy co, taki wideł ok 100-150 g byłby lżejszy bo bez oleju.

 

Tak, był problem z uszczelnieniem

Wysłane z mojego ST21i

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Także tego.......

Popatrzmy....

Strona Rajubikes podaje ,że, i owszem, występują w przyrodzie amorki z tłumieniem powietrznym, z rozróżnieniem na otwarty i zamknięty system powietrzny. 

Co mnie zaciekawiło:

- jak jest zbudowany otwarty system powietrzny????????? Słowo "Otwarty" sugeruje ciśnienie zgodne z cisnieniem atmosferycznym, a to z kolei wyklucza jakiekolwiek tłumienie i jego regulację. 

- jako zaletę systemu zamkniętego podaje "bezawaryjność i bezobsługowość" ,jednocześnie wskazując ,jako wadę, "trudność w zapewnieniu szczelności konstrukcji"- IMO jedno wyklucza drugie. 

Lekki OT- jako wadę Otwartej Kąpieli Olejowej podają słabsze tłumienie- czy Marcok,Manitou i Fox o tym wiedzą?????

Ciekawostką jest to,że klasyfikacja amorków na tej stronie jest taka sama ( mam na myśli treść) jak na stronie WRower.pl.

 

Enyłej, z całym szacunkiem dla Autorów tych stron, mam wrażenie,że informacje o "Powietrznych" amorkach są po prostu powielane, bez jakiegokolwiek sprawdzenia tych informacji.

Być może przyczynkiem są informacje o systemie DualAir....poniżej wyjątek z działu Suspenison History MoMOBAT

 

"Rock Shox used Dual Air with positive and negative air chambers for adjustable rebound and compression control"

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...