Skocz do zawartości

[ok 8000] AM, ENDURO


drobny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od trzech lat pomykam na hardtailu (TREK  4300 19,5") po górach. Udało się uzbierać troche gotówki więc czas nawyższy aby pomyśleć o czymś "ambitniejszym".

Interesujem nie rower typu AM, Enduro. Nie szukam roweru, ktróy będzie sie dobrze sprawował zarówno w górach jak i w Poznańskich lasach i ulcach gdzie na codzien bywam. Do jazdy w  leśnym i miejskim terenie zostawiam sobie swojego TREK'a. Zależyt mi na rowerze, który pozowli mi w pełni cieszyć się górskimi trasami.

 

Mam na oku dwie pozycje:

1. Giant Trance 27.5 2 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.2/17688/74004/

2. Lapieere  Zesty AM 327 http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb-all-mountain-trail-zesty-am/zesty-am-327

 

W sklepie doradzono mi rozmiar ramy L - mój wzrost 187cm, waga 95kg. Miałem przyjemność przejechać się Giantem i przyznam, że miałem wrażenie, że L jest dla mnie ajkby troche za mało, niestety nie mieli XL żebym mógł porównać.

Zdaje sobie sprawę, że wymienione modele posiadają zupełnie inną geometrie ramy do której muszę się być może poprostu przyzwyczaić i jak to zrobie to własnie L będzie dla mnie idealny - jak doradzają w sklepie.

Prośba do osób posiadających doświadczenie z rowerami tego typu (najlepiej właścicielami tychże modeli) aby podzielili się wiedzą jak to jest z tymi rozmairami dla ludzi z moimi gabarytami.

 

Oczywiście jestem otwarty na inne propozycję. Wybrałem te dwa modele kierując się stosunkowo rozsądnym stosunkiem jakości do ceny. Osoby oferujące Lapieere odrazdzały giant z uwagi na zawieszenie - poność jest nietrwałe, a naprawa słono kosztuje czego nie ma w Lapieere. W giant panowie niebyli skłonni do rozmowy na temat konkurencji. Nie wiem czy z braki wiedzy na temate Lapieere czy też moze dlatego, że nie chcieli pogrążać Giant'a i sprzedać mi własnie ten rower :).

 

Może dal ułatwienia napisze jeszcze w jakim terenie najczęściej bywam - singeltrak pod smrekiem, żywiec i okolice, góry sowie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sklep gdzie go można obejrzeć jest w Niemczech :whistling:, sprzedaż tylko wysyłkowa ...

w Szczecinie jest dystrybutor/dealer. W ciągu tego sezonu często przywoził testowe rowery na festiwale czy inne imprezy rowerowe (Kluszkowce, chyba i Szklarska Poręba, nie wiem jak z Zakopanym)

 

standardowo jeszcze dodam

to jeszcze dodam

Carver 

27.5 http://www.carver.de/bikes/2013-fullsuspension/b/bike/sixfifty-01/

 

Rose

150mm 26 http://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/mtb/mtb-z-penym-zawieszeniem/granite-chief/

120-130mm 29 http://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/mtb/mtb-z-penym-zawieszeniem/root-miller/

130mm 26 http://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/mtb/mtb-z-penym-zawieszeniem/jabba-wood/

 

Haibike http://www.haibike-polska.pl/13-fully

np http://rowery-24h.pl/rower-haibike-impact-sl-26-p-338.html

 

YT Industries http://www.yt-industries.com/shop/en/Bikes/Trail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Osoby oferujące Lapieere odrazdzały giant z uwagi na zawieszenie - poność jest nietrwałe, a naprawa słono kosztuje czego nie ma w Lapieere. W giant panowie niebyli skłonni do rozmowy na temat konkurencji. Nie wiem czy z braki wiedzy na temate Lapieere czy też moze dlatego, że nie chcieli pogrążać Giant'a i sprzedać mi własnie ten rower :).

Ja tak tylko chciałem wtrącić że już za samo takie stwierdzenie Panów od Lapierre o zawieszeniu Gianta które śmiem twierdzić jest w ścisłej światowej czołówce jeśli chodzi o systemy zawieszeń w rowerach, więcej bym nawet w ich stronę nie spojrzał za próbę oszustwa i kłamstwa jakie Ci próbowali wciskać, pewnie w momencie kiedy zorientowali się że nie do końca się orientujesz w temacie...

Poczytaj o Maestro, poznaj opinie zwolenników jak i przeciwników to będziesz miał pogląd zarówno na temat awaryjności (nie spotkałem) jak i drogich napraw.

Oczywiście można z mojej opinii wysnuć wniosek że sam użytkuję Trance właśnie tyle że 26" to chwalę, ale tak jak wspomniałem wyżej poczytaj, popytaj więcej na forach i nie tylko a sam wyrobisz sobie opinię, choć nie ma to jak wsiąść na rower i pojeździć i dopiero wtedy się przekonać czy charakterystyka pracy danego zawieszenia Ci pasuje czy nie... Choć jako początek przygody z FS będzie Ci trudno zauważyć znaczące różnice pomiędzy pracą tego czy innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez przyglądałem się już wczoraj późnym wieczorem Canyon'wi. Przynam, że naprawdę robi wrażenie :D Obawiam się jednak, że jest on poza moim zasięgiem. Nie będzie mi łatwo cokowiel do sumy, którą zadeklarowałem dorzucić. Przyznam, że i tak bardzo długo dojrzewałem do decyzji, żeby zainwestować taką kwotę w rower. Czego jednak się nie robi dla pasji - bo tak chyba to mogę nazwać. Ktoś kiedyś powiedział, że prawdziwy miłośnik rowerów ma droższy rower od samochodu - w moim przypadku chyba tak będzie.

Dzięki wszystkim za alternatywy. Czeka mnie teraz mały research.

 

Peterp079 święte słowa. Nawet jeśli się przejadę kilkama różnymi rowerami, każdy z innnym zawieszeniem nie będę w stanie stwierdzić, które jest własnie tym, którego szukam z uwagi na zupełny brak doświadczenia w tej dziedzinie. Mimo to ciężko jest mi kupić rower, którego nie mogę zobaczyć przejechać się.

Troche czytałem o zawieszeniach wiodących marek na polskim rynku - wniosek, że ile wypowiedzi tyle oponii co mocno zamieszało w głowie. Próbowałem również dowiedzieć się skąd wizięła się moda na 27.5. Wychodzilem z założenia, że to zabieg mający na celu zwiększenie sprzedaży bo jeśli wszyscy już maja 26" to trzeba wrzucić na rynek coś nowego - ludzie kupią. Po zapoznaniu się z wieloma oponiami sam już nie wiem  i obecnie zastanawiam się czy rzucać się na nowe rozwiązania czy pozostać przy zeszłorocznych modelach z kolami 26".

 

Fenthin czy orientujesz się może czy coś zrobili z  tymi pękającymi linkami (tutaj prosiłbym również o wyjasnienie, co to za cześć zawieszenia), czy wprowadzili jakieś modyfikacje, które spowodowały usunięcie defektu?

 

Zastanawia mnie również sposób montowania tylniego amortyzatora. W jednych modelach montowanych jest pod górną rurą w innych przy korbie. Który sposób wybrać. Czy spośób monraży w czymś się przjejawia? Jesli tak to czm?

 

Jeśli możecie podzielcie się wiedzą w temacie rozmiaru roweru. Czy mam dopasować go do swojego widzi mi sie czy lepiej posłuchać sprzedawcy i brać L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz szaleć w terenie, to 150-160mm skoku w 26'' też będzie dobre.

generalnie rozmiar L powinien być dobry, ALE są różne oznaczenia/rozmiary itp.

 

niektóre ramy M (które mają 17.5'') potrafią być dłuższe (czyli de facto większe) niż rozmiary L (~19'') innej firmy.

a także niektóre ramy L potrafią mieć >20'' 

więc tu warto zerknąć na geometrię i faktycznie wielkości.

tak samo rozmiar zależy od stylu jazdy, do spokojnej jazdy może być rower trochę większy (rzadko opuszczasz siodełko, nie potrzebujesz dużego przekroku, możesz być na rowerze rozciągnięty)

do agresywnej jazdy przyda się kopit szerszy (760-780mm) i trochę bliżej (do tego mostek ~30-50mm) dla zwiększonej manewrowości.

 

 

Zesty którego podałeś wygląda bardzo dobrze, w miarę dobra geometria, zawieszenie to sprawdzony 4 zawias, koła 27.5'', Lka tu najlepsza dla Ciebie

nie wiem jaki jest mostek, kierownica 740.

jak Ci się spodoba agresywniejsza jazda po górach, to zawsze będzie można dać szerszą kierę i ew. krótszy mostek. Ale i amortyzator z goleniami 32mm może się okazać zbyt wiotki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bardziej składniasz się q Lapieere niżeli na Giant z uwagi na lepszą geometrię ramy oraz zawieszenie? 

Obawiam się, że aż tak ostrej jazdy żeby widelec z 32mm goleniami nie starczył uskuteczniać nie będę póki co.

Przyznam się, że na tę chwilę bardzie skłaniałem się q Giant ale pewnie tylko dlatego, że udało mi sie znależć go już w sklepie i wykonać jazdę próbną. Panowie z Lapieere jeszcze nie wiedzą czy i na kiedy uda im się sprowadzić model, który mnie interesuje - cierpliwie czekam na wieści.

 

Przeglądałem Twój kanał na YT - widzę, że troche sporo podróżujesz. Może polecisz jakieś miejsce, którego wręcz nie sposób nie odwiedzić? Najbardziej sposobało mi się w bergstadl :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jest pewne, że na Lapierre będziesz się czuł lepiej, do tego który rower bardziej pasuje jako całość (zawieszenie, prowadzenie, pozycja) można dojść tylko po jeździe w dosyć zróżnicowanym terenie i to co pasuje jednemu wcale nie musi pracować drugiemu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego czekam na wieści z Lapieere żeby móc sprawdzić jak będzie się prowadził. Co prawda nie sprawdze go w zróżnicowanym terenie, najwyżej dookoła sklepu po chodniku czy też parkingu ale będzie musiało wystarczyć. Może uda mi się jeszcze w między czasie znależć i sprawdzić jakąś pozycję z propozycji opisanych wyżej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jazda na pewno nie wystarczy do określenia który rower jest dla Ciebie lepszy :whistling: co najwyżej zauważysz różnice w pozycji na rowerze, ale pozycję można w pewnym zakresie modyfikować, innych parametrów nie.

Wszystkie propozycje będą tylko propozycjami, np. Canyon którego zaproponowałem, mi prawie na pewno by nie podszedł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link tu w znaczeniu krzywki, łącznika w zawieszeniu. Jeśli spojrzysz na giantowskie Maestro, zauważysz, że tylny trójkąt połączony jest z przednim za pomocą dwóch drobnych elementów. W Reignach X pękały (bodajże) te mniejsze. Zostały przeprojektowane, a pęknięte wymienione. I tu warto zaznaczyć, że te problemy nie występowały w produkowanych równolegle innych fullach Gianta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bardziej składniasz się q Lapieere niżeli na Giant z uwagi na lepszą geometrię ramy oraz zawieszenie? 

Obawiam się, że aż tak ostrej jazdy żeby widelec z 32mm goleniami nie starczył uskuteczniać nie będę póki co.

Przyznam się, że na tę chwilę bardzie skłaniałem się q Giant ale pewnie tylko dlatego, że udało mi sie znależć go już w sklepie i wykonać jazdę próbną. Panowie z Lapieere jeszcze nie wiedzą czy i na kiedy uda im się sprowadzić model, który mnie interesuje - cierpliwie czekam na wieści.

 

Przeglądałem Twój kanał na YT - widzę, że troche sporo podróżujesz. Może polecisz jakieś miejsce, którego wręcz nie sposób nie odwiedzić? Najbardziej sposobało mi się w bergstadl :)

Spojrzałem teraz na geometrię Trance 27.5 i wygląda bardzo podobnie (wcześniej nie patrzyłem i myślałem że Trance ma mniej skoku - okolice 120, tak było kilka lat temu)

do Zesty też bez problemu potem włożysz bardziej wytrzymały wideł 160mm (grubsze golenie), gdybyś jednak zaczął agresywniej jeździć :)

 

 

Bergstadl trail - to ścieżka z górki Shattberg-West (przy miejscowościach Saalbach-Hinterglemm)

http://www.bergfex.at/sommer/saalbach-hinterglemm/touren/#/sommer/saalbach-hinterglemm/touren/mountainbike/47308,bergstadl-trail/

https://maps.google.pl/?ll=47.365571,12.627497&spn=0.031422,0.066047&t=p&z=15

z samej góry (prawy górny róg) przez las po lewej stronie, od połowy zdjęcia środkiem, aż do końca w lewym dolnym rogu

1008793_10151615559388985_432502333_o.jp

film który obejrzałeś, kończy się na tej cienkiej linii/ścieżce powyżej głównego szlaku narciarskiego jeszcze przed wjechaniem w las po lewej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

razorjack dzięki za wyjaśnienie.

 

Rulez z tego co mowisz wynika, ze te moje zastanawianie się na nic mi sie nie przyda bo to czy rower mi pasuje okaże się dopiero jak troche na nim pojeżdze a pojeżdzić będę mógł dopiero jak kupie. Jak już kupię  to nie ma znaczenia czy bedzie mi pasował czy nie bo i tak nie zmienię przez dłuższy czas z uwagi na koszty jakie są z tym związane :). Podsumowując powinienem brać co jest zamiast zastnawiać się, który mógłby być lepszy. I tak napawdę pewnie masz rację :).

 

W sobote wybiore się do sklepu  Gianta i zapytam jeszcze o XL. Panowie z Lapieere niestety niepokojąco milczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też raczej bym celował w L-kę Gianta... Ja mam 190cm i dłuuugie nogi -  92cm przekroku. Przymierzałem się do L Trance i gdyby nie za krótka sztyca to byłby ok. Ale nie była ok więc zakupiłem XL. Ale dla Ciebie i przy 650B plus do tego jazda w terenie to L powinien być idealny...

A co do przymiarki to ja tak 3 sezony temu zakupiłem pewnego Scotta którego po miesiącu musiałem się czym prędzej pozbywać ze względu na brak możliwości dobrania odpowiedniej pozycji na rowerze tak aby nie bolał mnie krzyż... Dopienir Trance ten problem rozwiązał :D :D Więc jest to dosyć ważny aspekt przy wyborze roweru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wycelowałem :) Czekam na wieści z Giant kiedy będa mogli dostarczyć go w rozmiarze L do sklepu. Przyznam, że liczyłem iż jeszcze w tym sezonie uda się go przegonić niestety w-g obsługi sklepu być może będzie dopiero na początku następnego sezonu. W nadchodzącym tygodniu mam poznać konkretny termin. Dodatkowo pozwoliłem sobie "dorzucić" do niego regulowaną sztyce ponieważ bardzo irytowalo mnie wieczne zatrzymywanie się aby doregulować wysokośc siodełka.

 

Tymczasem mam nadzieje, że choć raz spełnią się prognozy i przyszły weekend pogoda pozwoli na wyjazd w teren. Konkretnie na singeltrak pod Smrekiem - wybiera sie ktoś :D ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...