panmarcepan Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Witam Jednym z moich rowerów jest rower miejski bez przerzutek z wolnobiegiem torpedo. Dokładnie Kross Olander http://www.kross.pl/pl/2012/tempo-olander-1-spd Niestety po jeździe na nim bardzo bolą mnie kolana i potrzebuję rower z przerzutkami, zatem myślę o zamontowaniu nexusa 7. Problem polega na tym, że klasyczna rama miejska nie jest przystosowana do przerzutek i nie ma tych cypków na których trzymają się linki. Jak nazywają się te cypki? Rozumiem, że bym musiał je dokupić i dospawać do ramy? Czy takie coś by mi mógł zrobić każdy spawacz? Estetyka roweru zapewne by na tym mocno ucierpiała? Czy w ogóle jest sens w zabawę w montowanie w nim nexusa czy może lepiej sprzedać i dozbierać na nowy rower miejski już z nexusem? Będę wdzięczny za wszelkie rady
Fenthin Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Nie znam takiego słowa jak cypki, ale pewnie chodzi Ci o przelotki. Nie są potrzebne. Wystarczy pociągnąć pancerz od manetki aż do piasty, kupić czarne opaski samozaciskowe i też będzie. Nie jest to może najbardziej wysublimowany sposób, ale z pewnością najtańszy i bez ingerencji w ramę. Jest też troszkę bardziej eleganckie rozwiązanie: http://velo.com.pl/czesci/pancerze-linki-i-przewody/accent/gripper-iii Pytanie tylko, jak z jakością kleju. Nie wiem, jak wygląda sprawa jakości tego roweru, a za tym opłacalności takiego rozwiązania, ale technicznie nic nie stoi na przeszkodzie, by zamontować piastę wielobiegową. Trzeba tylko trzymać się tego: http://www.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_suport/tech_tips.download.-Par50lparsys-0012-downloadFile.html/05%29%20Non%20Turn%20Washer%20Chart.pdf
panmarcepan Napisano 23 Września 2013 Autor Napisano 23 Września 2013 Dzięki wielkie! Dokładnie takich informacji potrzebowałem. Myślę, że warto zostać przy obecnym rowerze, bo i dobrze się jeździ tylko brak przerzutek niestety sprawia ból, a z zamontowaniem napędu powiniennem w 500zł się zmieścić, a nawet jakbym ten rower za 500-600zł sprzedał to do nowego z nexusem 7 by trzeba jeszcze dużo dołożyć
wnoto Napisano 29 Września 2013 Napisano 29 Września 2013 Będę czekał na informacje jak Ci poszło. Sam zamierząłem coś podobnego zrobić ale w rowerze z normalnymi przerzutkami. Wtedy wymiany wymagałby równiez łańcuch. U ciebie nie. Na allegro wudziałem piasty nawet poniżej 300 zł.
WAK Napisano 30 Września 2013 Napisano 30 Września 2013 Zostawiasz w rowerze torpedo, tzn. wybierasz Nexusa 7 z torpedo, czy montujesz v-brake'a i drugą klamkę oraz Nexusa z wolnobiegiem?
kawerna Napisano 8 Października 2013 Napisano 8 Października 2013 . Wtedy wymiany wymagałby równiez łańcuch. Jeśli łańcuch nie jest nadmiernie zużyty nie będziesz musiał go wymieniać. Ostatnio kupowałem zębatkę do piasty sturmey archer (pasuje też do nexusa i innych marek) i okazało się, że nikt obecnie nie produkuje grubych na 1/8" zębatek. Tak więc niemal każdy łańcuch podejdzie bo szerszy pasuje zawsze, a węższe niż 3/32" wewnątrz stosuje się w napędach 9 rzędowych i wyższych.
WAK Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Po zimowej przerwie powiam pytanie o obecność torpedo. Też interesuję się Nexusem i na początku myślałem o takim z torpedo, ale obecnie jestem na nie. Choć strasznie żałuję, bo pojawi się dodatkowa klamka na kierowicy od v-brake'a lub rolkowego... Ty, paniemarcepanie, miałeś torpedo, ale bez przerzutek. I co teraz - zostajesz przy torpedo?
radomir82 Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 On raczej nie miał wyjścia bo w jego ramie nie ma piwotów do hamulców. A ty jak masz rower z przerzutkami, to najpierw sprawdź jakie masz haki w ramie, podejrzewam że pionowe, a wtedy będziesz potrzebował napinacza łańcucha i nie zamontujesz hamulca torpedo.
WAK Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Chyba, że zastosuję napinacz "sztywny", tzn. taki, który trzeba od czasu do czasu regulować, aby utrzymac naciąg łańcucha - odpowiednik przesuwania koła w poziomych hakach. Tylko napinaczy ze sprężyną (taki odpowiednik wózków przerzutek) to rzeczywiście nie da się stosować z torpedem....
WAK Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Na przykład taki: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/da-bomb-rl-4-chain-tensioner/rp-prod94718
radomir82 Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Nie wydaje mi się żeby taki napinacz wytrzymał siłę nacisku nóg na pedały przy hamowaniu.
Schwefel Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Też w to wątpię. Mnie przy hamowaniu koło przesuwało się w poziomych hakach, a było skręcone 2 nakrętkami. Tu jest tylko 1 mała śrubka.
WAK Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 Hmmm... Coś jest w tym, co mówicie. Próbowałem tak na szybko znaleźć w necie informację o współpracy napinacza z torpedo i nie udało mi się. Wymaga to więcej czasu lub takich informacji nie ma, bo się rzeczywiście nie da... Ale nawet jak się nie da, to nikt by nie spróbował i nie opisał tego potem na necie ;-) ? Przy okazji znalazłem coś takiego: http://www.ebay.com/itm/Dropout-Adapters-Fixed-Gear-Fixie-Road-Track-Bike-Adapter-Vertical-to-Horizontal-/151111310666?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item232eef9d4a. Jednak skuteczność tego rozwiązania jest podawana w wątpliwość: http://www.bicycles.net.au/forums/viewtopic.php?f=28&t=68266... No i jszcze trafiłem na info o SRAM Automatix, ale o tym w nowym wątku. Nie poddaję się jednak i poszukam jeszcze info o torpedo i napinaczach... ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.