kporys Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Witam, dzisiaj kiedy pojechałem do rowerowego w celu sprawdzenia rozciągnięcia łańcucha. Pan po sprawdzeniu powiedział, że łańcuch jest nie do jazdy i kaseta pewnie też. Dodam, że przejechane mam ok 3,2 km. Czy już wszystko stracone czy koleś tak gada żeby zarobić?
Kolzwer Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Jeśli zęby na kasecie zrobiły się już "ostre" to powinno się taką wymienić,. Przypuszczam, że po takim przebiegu kasety raczej serwisant ma rację, ale najlepiej zapodaj zdjęcie. Nowy łańcuch na wytartej kasecie będzie się szybciej zużywał, ale jeśli nie przeskakuje można jeszcze trochę pojeździć.
Szymon90 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Tak jak kolega wyżej napisał, wrzuć zdjęcie kasety do tematu "Oceniamy stan zębatek napędu" tam na 100% otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie.
stefan2810 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Pewnie tak tylko powiedział bo chciał zarobić. Ostatnio spotkałem sie z takim przykładem. Kumpel który w ogole nie ma pojęcia na temat rowerów, pojechał do rowerowego po jakiś drobiazg (lampke, czy torbe pod siodło.. nieważne), serwisant go namówił że sprawdzi mu rozciągnięcie łańcucha. Sprawdził i powiedział to samo co Tobie, czyli że łańcuch mega rozciągnięty, nie nadaje sie do jazdy i natychmiast trzeba wymienić. Kumpel łyknął jak młody pelikan i wtopił 70zł na łańcuch + kilka zł wymiana. Dodam że rower od nowości miał przebieg może z 1 tyś. km. Dla mnie to jedna wielka ściema. Mam teorię że dopuki nic sie nie dzieje złego to nie trzeba wymieniać, chyba że ktoś bardzo chce to prosze bardzo. Zadaj sobie jedno ważne pytanie: -Jeżeli nic Ci nie przeskakuje, łańcuch nie skacze po kasecie to po co wymieniać? Czy w takim razie naprawdę łańcuch nie nadaje sie do jazdy?
OdiLV4 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Jeżeli nic Ci nie przeskakuje, łańcuch nie skacze po kasecie to po co wymieniać? Czy w takim razie naprawdę łańcuch nie nadaje sie do jazdy? Kolego, choćby po to by nie wymienić od razu kasety? Jeżeli łańcuch jest w małym stopniu rozciągnięty, bez problemu (bez przeskoków) współpracuje z nową kasetą... Jeżeli zostawisz rozciągnięty łańcuch to robisz piranię z kasety, a wtedy wymieniasz komplet... Większość użytkowników forum Ci to powie, bo większość jeździ na "wymianki" czyli wymienia co pewien przebieg sam łańcuch, oszczędzając tym samym kasetę i pieniądze... Pozdrawiam
Rocky98 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Sprawdż jeszcze stan koronek korby. Bo jak zużyte to koszt orginału pewnie z 200 stówy.
kporys Napisano 20 Września 2013 Autor Napisano 20 Września 2013 Gość miał ten miernik i wchodził on na 1.0 oraz 0.75, więc nie wiem już sam. Ząbki na kasecie są kwadratowe.
Mod Team michuuu Napisano 20 Września 2013 Mod Team Napisano 20 Września 2013 Jaki łańcuch i kaseta. Jak mocno budżetowe to zajechać i wymienić komplet.
stefan2810 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Kolego, choćby po to by nie wymienić od razu kasety? Jeżeli łańcuch jest w małym stopniu rozciągnięty, bez problemu (bez przeskoków) współpracuje z nową kasetą... Jeżeli zostawisz rozciągnięty łańcuch to robisz piranię z kasety, a wtedy wymieniasz komplet... Większość użytkowników forum Ci to powie, bo większość jeździ na "wymianki" czyli wymienia co pewien przebieg sam łańcuch, oszczędzając tym samym kasetę i pieniądze... Pozdrawiam Są dwie drogi. Albo jeździsz na jednym łańcuchu i kasecie aż do śmierci, albo na 3 łańcuchy. Ja preferuje numer 1. Swoją drogą aby zajechać kasetę razem z łańcuchem trzeba nie byle jakiego przebiegu, wiec jak dla mnie jazda na 3 łańcuchy jest korzystna ale tylko wtedy, jak się robi dobre kilka tysięcy na sezon. W innym przypadku nie ma co sie bawić w 3 łańcuchy. Koniec tego tematu.
1415chris Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Nawet przy tanim napedzie, takie podejscie bedzie kosztowniejsze niz wymiana lancucha, kiedy jest na to czas. Jak zajezdzasz wszystko w trupa, to oprocz lancucha i kasety, do wymiany ida zebatki korby, a w przypadku zintegrowanych z korba, cala korba. Na pewno, taki sposob nie jest polecany w drozszych napedach. Jak lancuch ma wyciagniecie 0.75, od tego momentu zaczyna zjadac kasete i zebatki korby (w mniejszym stopniu). Jak ktos chce utrzymac naped (kasete i korbe) jak najdluzej, wymienia lancuch, gdy zacznie wchodzic w 0.75.
krokuss0 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Jeśli przymiar wchodził na 1.0 to łańcuch do wymiany. Oceń stan kasety, może warto od razu i ją wymienić i nowy komplet regularnie kontrolować. Sprawdź też co z korbą.
mklos1 Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Kaseta HG30-9 i łańcuch HG53. Kaseta jest dość miękka, więc istnieje szansa, że nie nadaje się do jazdy. Chociaż prawda jest taka, że nie nadaje się do jazdy w momencie, gdy łańcuch zaczyna przeskakiwać. Jeżeli łańcuch nie skacze po kasecie, to jeździj dalej. Bez zdjęcia kasety nie da się powiedzieć, czy przyjmie nowy łańcuch.
Sandacz Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 ...a nawet, jeśli nowy łańcuch będzie skakał (może to wystąpić na najcześciej używanych ząbatkach kasety), zachować zimną krew i próbować jeździć. Jeśli po kilkudziesięciu kilometrach łańcuch się nie ułoży, wymienić kasetę.
Mod Team Puklus Napisano 21 Września 2013 Mod Team Napisano 21 Września 2013 Kilkaset chciałeś powiedzieć Choć to wszystko zależny od stopnia zużycia. W każdym bądź razie od kasety ważniejszy jest łańcuch. Dalej zajedziesz mając miękką kasetę i twardy łańcuch niż odwrotnie.
lukiswat Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Proszę o usunięcie, przypadkiem dodany post z konta kolegi, który się nie wylogował. http://imageshack.us/photo/my-images/69/4k32.jpg/ Tak wygląda kaseta. Starałem się uchwycić zęby.
kporys Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 Czyli kaseta wygląda ok? To teraz lepiej do niej kupić łańcuch HG53 (taki jak był) czy dołożyć 17zł do HG73? Może polecicie jeszcze coś innego?
Tofi Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Gość miał ten miernik i wchodził on na 1.0 oraz 0.75, więc nie wiem już sam. Ząbki na kasecie są kwadratowe.To w takim razie tylko łańcuch do wymiany. Zamiast pina poproś o spinkę, oraz o drugi zapasowy łańcuch i sobie sam je będziesz zmieniać co około 400 km aż do zajechania kasety, albo łańcuchów (dobrze mieć taki przyrząd do łańcucha, bo drogi nie jest, a jest wygoniejszy jak mierzenie taśmą mierniczą). Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4
kporys Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 Mam spinkę Jaki łańcuch byście polecili? Nie wiem czy jest sens ładować jakiś dobry, żeby kasety nie zajechał za szybko.
Tofi Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 A pod ile biegów? Przęglądnąłem temat i nie znalazłem tej informacji. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4
kporys Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 A właśnie sorki, oczywiście mowa o napędzie 9-rz.
beskid Napisano 21 Września 2013 Napisano 21 Września 2013 Ja mam wspomniany przez Ciebie CN-HG73 i po ostatnim pomiarze po 1,5 kkm jestem mega zaskoczony na plus.
kporys Napisano 21 Września 2013 Autor Napisano 21 Września 2013 Czy nie przeora on kasety, która, jak już ktoś wspomniał, jest miękka?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.