Skocz do zawartości

[Hamulce]Klamki


kubarum11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , poszukuję właśnie nowej klamki do hamulca tarczowego hydraulicznego. Jak znaleźć takie na allegro np. możecie podsyłać linki z klamką do hamulca hydraulicznego bo ja nie potrafię tego znaleźć.

Napisano

Przydałoby się żebyś napisał ile możesz na to wydać, czy zadowolisz się używką czy musi być nowa.

Przydałoby się żebyś napisał dlaczego potrzebujesz klamkę - powodów może być przecież wiele. Może jesteś "zielony" i wystarczy kupić część zamienną zamiast całego komponentu. 

Napisano

A jak to wymienić powiesz ? Nie mam bladego pojęcia i ciężko jest mi się "bawić" w czymś na czym się nie znam , nauczę się robiąc takie rzeczy samemu na przyszłość się przyda.

Napisano

Potrzebujesz kupić tzw oliwkę (metalowa baryłka, walec) oraz końcówkę, która jest wciśnięta w przewód (jak odkręcisz śrubę z łbem sześciokątnym (klucz płaski 8mm) to zobaczysz o co mi chodzi. Końcówka o ile pamiętam, tak jak i oliwka muszą być Avida (kształt i wielkość tych elementów ma znaczenie) - jeśli da się je czymś zastąpić - innej firmy - zapytaj użytkownika Andrew.

Jeśli czarna śruba blokuje się na końcówce przewódu - musisz ją zsunąć - nie ściągnąć - tylko na przewód, w stronę zacisku.

Przewód odcinasz jakieś 15 mm od jego czoła (inaczej przetniesz go wraz z insertem). Na przewodzie zostawiasz gumową osłonkę oraz śrubę. 

Zakładasz nową oliwkę a potem wkręcasz w przewód insert - jest on gwintowany na zewnątrz. O ile pamiętam wkręcasz go kluczem imbusowym, chyba 1,5 mm.

Wsuwasz przewód do gniazda w klamce i dociskając go dokręcasz śrubę tym samym zaciskając na przewodzie oliwkę. Trudno mi powiedzieć Ci jakiej siły użyć żeby nie urwać gwintu i zacisnąć jednocześnie oliwkę - możesz to sprawdzić odkręcając śrubę i sprawdzając czy oliwka jest zaciśnięta na przewodzie i "zdeformowana" w podobny sposób jak na odciętym kawałku przewodu.

Skoro zauważyłeś wyciek to hamulec trzeba odpowietrzyć. Do tego potrzebujesz klucz torx chyba nr 15 (na zacisku i klamce są śruby odpowietrzników) oraz końcówki które wkręcisz w gwinty w miejsce śrub. Musisz nabyć płyn DOT, np oznaczony 4, może być praktycznie każdy sprzedawany w samochodowych sklepach.

Procedurę odpowietrzania możesz znaleźć na yt albo na stronie sram.com. Przed przystąpieniem do niej, jako nowicjusz, wymontuj klocki.

Po złożeniu całości i zamontowaniu koła jeśli naciśniesz dźwignię nie powinno być wycieku - jest to też znak że oliwka jest odpowiednio zaciśnięta na przewodzie.

  • Mod Team
Napisano

Nie kupuj używek bo na 80% będą do remontu. W sumie obecnie niemal każdy egzemplarz zalany płynem będzie do remontu. Ogólnie kupił bym inny hamulec w tym momencie. 

Napisano

Wielki plus dla Ciebie tobo, wezmę się za to jak tylko znajdę czas za niedługo : ) ale stokrotne dzięki , przeczytam to kilka razy co napisałeś i ogarnę raczej : )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...