KuBu Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Witam! Mam następujący problem, w tamtym roku zaczął mi dziwnie łańcuch ślizgać (przeskakiwać jakby o jeden żabek) chyba na korbie, ciężko to zaobserwować bo to zazwyczaj znienacka. Myślałem że to przez zużyty osprzęt wymieniłem korbę, łańcuch, kasetę oraz suport, ale dalej występuję ślizganie. Może macie jakiś pomysł gdzie leży problem i jak się go pozbyć?
Marcint96 Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Daj zdjęcia korby i kasety(aby było widać zębatki)+ powiedz jaki to model poszczególnych części, i w jakich momentach jazdy/przełożeniach występuje problem.
Mod Team sznib Napisano 24 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2013 Jeśli korba, kaseta i łańcuch są nowe to można je wyeliminować. Możliwe że bębenek przeskakuje przez zużyte zapadki.
KuBu Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Napisano 24 Sierpnia 2013 łańcuch: sram pc830kaseta: shimano hg51korba: shimano (modelu nie znalazłem)zdjęć nie wiem czy warto robić bo wszystko jest kupione jakieś 2tyg temuspróbuje w takim razie dobrać się do bębenka
Mod Team Puklus Napisano 25 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2013 Czyli nowe, wiec prawdopodobni masz za długi łańcuch. Nowe elementy także muszą sie do siebie dotrzeć, co prawda skakać nie powinno jednak czasami sie tak dzieje.
WiktoriaK Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Miałam podobne odczucia jak źle sobie "skręciłam" łańcuch. Za mocno wkręcony bolec, czy jak to tam się zwie fachowo i łańcuch w tym miejscu nie miał swojej ruchliwości i jak się tak nie rozprostował i taki wgięty na zębatki się wkręcał to takie właśnie było uczucie jakby przeskakiwał.
KuBu Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 dzięki wielkie wszystkim za zainteresowanie, jutro wszystko dokładnie przeglądnę
marax Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Czesc mam podobny problem wiec moze tutaj sie dolacze i ktos podpowie co zrobic a mianowicie w tym sezonie zmienilem naped kasete XT i lancuch XTR chcialem miec na dluzej spokoj ale nie poszlo teraz zaczelo cos strzelac w kasecie na trzeciej zebatce od dolu przy mocnym pedalowaniu wymienilem piaste bo myslalem ze to przez luz na bebenku ale dalej tak jest czy to moze byc przez przerzutke? kilka razy oberwala juz az chak sie urwal
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2013 Przerzutka jest wątpliwym powodem ... daj zdjęcia kasety.
marax Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 ok dzis jestem w pracy jutro dodam ale kaseta juz po 1000 km by byla do wymiany? i to XT przygladalem sie ta zebatka na ktorej strzela jest najbardziej zuzyta ale widzialem w gorszym stanie i nic nie strzelalo
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2013 Ja XT Hu ... kiepskim czainem w 700km zjadłem, nie całą ale 2 zęby.
marax Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 2i regulaminu treść usunięta przez moderatora. To co tu robic by na dluzej miec spokoj przejsc na 9 rzedow moze wytrzymalsze a moze SRAMA sprobowac? odechciewa sie jezdzic wklada sie w rower wiecej niz w auto ostatnio a to i tak na dlugo nie starcza
Replay Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Jest luz na pantografie przerzutki? Sprawdź łańcuch tak jak to poradzono koledze wyżej. Ja miałem taki sam problem i tylko na jednym przełożeniu - nie docisniete ogniwo łańcucha Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 26 Sierpnia 2013 Nie żałować kasy na łańcuch.
marax Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 dzieki jutro sprawdze czy sa luzy na pantografie i sprawdze lancuch
Mod Team sznib Napisano 27 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2013 To co tu robic by na dluzej miec spokoj przejsc na 9 rzedow moze wytrzymalsze a moze SRAMA sprobowac? odechciewa sie jezdzic wklada sie w rower wiecej niz w auto ostatnio a to i tak na dlugo nie starcza W żadnym razie 9sp, 8 jest wytrzymalsze. Kupujesz 2-3 dobre łańcuchy (choćby Connexa) i rotujesz co 500km, tym sposobem masz spokój na dłużej.
marax Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 W żadnym razie 9sp, 8 jest wytrzymalsze. Kupujesz 2-3 dobre łańcuchy (choćby Connexa) i rotujesz co 500km, tym sposobem masz spokój na dłużej. a slyszalem o tym stara szkola i trzeba tak bedzie zrobic nastepna moja kaseta bedzie SRAM i dwa lancuchy ale to w przyszlym sezonie ten juz dojezdze na tym jak juz zaczalem to ide za ciosem z czystej ciekawosci by sie dowiedziec gdzie przyczyna wymienilem dzis linke tylnej przerzutki sprawdzilem te luzy na pantografie i jest maly zdecydowalem sie ja wymienic bo jest juz poobijana i zostala tylko ona do wymiany zamowilem slx zobaczymy co bedzie jesli bedzie dalej szczelac to zostaje kaseta i zamowilem tez juz ta zebatke na ktorej to sie dziejena wszelki wypadek takze mozliwosc opcji juz sie zaweza zobaczymy bede pisal na bierzaco
lesieque Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 każdą kasetę (no może oprócz pełnej, tytanowej) można zajechać w 1000 km i mniej. Kwestia jest tego jak sie jeździ. Tzn czy jeździsz na duzym obiciążeniu z małą kadencją, czy rwiesz na podjazdach/ostro ruszasz ze świateł szarpiąc rower do przodu. Dodatkowo dochodzi konserwacja czyli smarowanie. No i warunki mają również duże znaczenie.Co do kaset SRAM-a to tez różnie bywa. Mój znajomy po 2 kasetach srama wrócił do shimano, bo stwierdził, że sa mocniejsze, a o sprzet dba zawsze tak samo, a przez warunki wyścigowe ma porównanie, poniewaz teren na każdym starcie jest dośc podobny. Kto co lubi. Co do przejścia na 9rz to jest jedno ale, które IMO przemawia za tym wlaśnie napędem. Kasety mają pająk, a najmniejsze zębatki mozna kupowac i wymieniać osobno. A więc jeżeli często jeździsz na dolnych przełożeniach i strzelają Ci najmniejsze zębatki to w takim przypadku płacąc 10zl masz nowa zębatkę i nie musisz kupowac całej kasety.
marax Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 każdą kasetę (no może oprócz pełnej, tytanowej) można zajechać w 1000 km i mniej. Kwestia jest tego jak sie jeździ. Tzn czy jeździsz na duzym obiciążeniu z małą kadencją, czy rwiesz na podjazdach/ostro ruszasz ze świateł szarpiąc rower do przodu. Dodatkowo dochodzi konserwacja czyli smarowanie. No i warunki mają również duże znaczenie. Co do kaset SRAM-a to tez różnie bywa. Mój znajomy po 2 kasetach srama wrócił do shimano, bo stwierdził, że sa mocniejsze, a o sprzet dba zawsze tak samo, a przez warunki wyścigowe ma porównanie, poniewaz teren na każdym starcie jest dośc podobny. Kto co lubi. Co do przejścia na 9rz to jest jedno ale, które IMO przemawia za tym wlaśnie napędem. Kasety mają pająk, a najmniejsze zębatki mozna kupowac i wymieniać osobno. A więc jeżeli często jeździsz na dolnych przełożeniach i strzelają Ci najmniejsze zębatki to w takim przypadku płacąc 10zl masz nowa zębatkę i nie musisz kupowac całej kasety. od zeszlego sezonu jezdze troche na maratony i troche sie tam cisnie nieraz pod gorke i czasami w blocie ale zawsze dbam o sprzet i konserwuje jak nalezy dlatego tez ostatnio wybieram czesci raczej te lepsze ktore jak dla mnie troche kosztuja i myslalem ze 1000km dla takiej kasety to nic ale moze na tej zebatce na ktorej strzela jezdzilem najwiecej i rzeczywiscie jest do wymiany chociaz wizualnie nie wyglada jeszcze zle zobaczymy niedlugo bede mial nowa przerzutke i sie wyjasni jesli bedzie strzelac to wymieniam zebatke tylko wtedy pojawi sie strach czy dogada sie ona z moim lancuchem ktory juz troche ma
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.