Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour Epicon 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam poszukuję amorka jak w temacie, przeszukałem cały internet i nie znalazłem go w przyzwoitych pieniądzach a jeśli juz jest to w cenie 700zł co jest nieporozumieniem. 

 

Proszę o pomoc może macie jakiś pomysł lub wiecie gdzie mogę go dostać ?

Napisano

No widzę że szybko udało rozwiązać sie ten problem, włąsnie o ten amorek mi chodziło mam nadzieje że bedzie on dostepny w sklepie.

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :thumbsup:

Napisano

Regulamin pkt. 2i

 

Konczy sie sezon i pewnie dla tego mi sie nie spieszy i odpusciłem.  Mi tez podoba sie Epicon bo cena i mozliwosci itp. Ale teraz sie wstrzymam i popatrze za czyms nowszym, nawet na raty bedzie latwiej mi podjac decyzje niz jednorazowo miałbym 600-700 oddac. A poza tym Epicony 2013 maja juz nowszy tlumik itp. A kupujac 2-3 latka jakos mi nie pasuje.

No i sa jeszcze RS i Foxy za ktorymi tes ie rozgladam.

Napisano

Regulamin pkt. 2i

No wsumie racja tez zastanawiam sie czy jest sens kupować teraz amorek własnie ze względu na koniec sezony ale w moim level a4 mam amorek xcm v3 rl na którym po prostu nie da się jeździć bo jest tak twardy. No cóż chyba faktycznie się wstrzymam z kupnem w tym sezonie, zrobie serwis tego którego mam i moze do konca sezony dam rade. 

Napisano

Regulamin pkt. 2i

 

A ja mam xct v2 - masakra jakas, niby chodzi w calym zakresie 80mm ale jak go przycisne, lub sie rozpedzam. Podczas jazdy ani drgnie. PS wiem ze ta klasa amortyzatrow to nie amortyzatory ale no coz mam to mam :laugh:

Napisano

aaa d*pa :P
już myślałem że przepłaciłem, a wy mi pokazujecie wersje LOD.
Ja swojego kupiłem 3tyg temu za 619 zł w sklepie w krk (ostatnią sztukę mieli :) )

Jakbyś tam nie kupił, to właśnie polecam chodzenie po sklepach, moze gdzies znajdziesz leżaka

Napisano

Jeszcze nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ jeszcze z tydzien dwa mi poleży na półce. Jak go trzymam w ręce to wygląda solidnie, a golenie 32m budzą zaufanie :) Waga też jest całkiem w porządku. Do tego pierwsze co mi się rzucilo w oczy to dość konkretne uszczelki które wyglądają przyzwoicie.  Nie wiem na ile go w sklepie napompowali, ale jestem go w stanie trochę ręką ugiąć i jak sprawdzałem regulacje powrotu, to jakaś tam róznica w pracy jest miedzy skrajnymi położeniami. Jedyne do czego niektórzy mogą się doczepić, to że tłumik jest na zamkniętym katridzu zamiast otwartej kąpieli. Jednakże myślę że w tej cenie niczego lepszego nie dostaniesz, i te z 2011 są jak najbardziej warte swej kwoty.
Natomiast gdybym go nie kupił, i był skazany tylko na nowy model, to nie wiem, bardzo możliwe że rozważył bym coś innego, bo za 800zł jest większy wybór.

Troszkę żałuję że to nie jest qr20 albo 15, jednakże myślę że skoro nie jeżdzę w DH to taki wystarczy, poza tym, za qr20 trzeba wydać 2x więcej.

Jak tylko złożę rower, to dam znać jak się amorek sprawuje :)

 

No i jakby nie było. nie licząć raidona, jest to chyba najtańsze albo prawie najtańsze powietrze na rynku.
A w porównaniu do Foxów albo RS to cena jest wręcz śmieszna :)

 

 

Napisano

Póki ci leży a nie jest w ramie to zrób sobie zerowy serwis. Odkręc dolne śrubki i wyjmij górne lagi, nasącz gąbki olejem silnikowym 5w40 i nalej po 15ml tegoż oleju w dolne lagi przy składaniu, najlepiej strzykawką przez dolne dziurki na śruby. Zrobisz półotwartą kąpiel olejową i znacznie poprawisz pracę i czułość amorka.

Instrukcja tej operacji jest w oficjalnym service manualu w pdfie na stronie suntour'a.

Napisano

 

nasącz gąbki olejem silnikowym 5w40 i nalej po 15ml tegoż oleju w dolne lagi przy składaniu

Ja słyszałem wersję:

-na filce olej przekładniowy 80W

-do dolnych goleni  olej do zawieszeń 2,5/5W (ja wlałem motocyklowy 10W, bo taki miałem). Rzeczywiście po takim zabiegu różnica mocno odczuwalna.

Napisano

A jeszcze pytanie odnosnie tego pokretla do regulacji tłumienia.

jak mocno to mozna odkrecic? Bo jak przekrece za duzo na minus, to mi sie odkreca całe wraz takim jakby patyczkiem

 

 

 

Ono jest na wcisk, jeśli dojdziesz do oporu w którąś ze stron to ci wyskoczy. pod nim jest gniazdo na klucz żęby rozkręcić lagi Musisz kręcić z umiarem.

Lubi wypaść podczas jazdy, przynajmniej tak ludzie piszą, ja jeszcze przez 1000km nie zgubiłem.

Napisano

80w we filcach za bardzo muli amortyzator , 2,5-15w jest odpowiedni

Porównanie mam tylko do suchych filców i różnica jest kolosalna, oczywiście na plus. Zamulenia nie zauważyłem :)

Po wlaniu oleju do dolnych goleni polecam gwinty śrub uszczelnic teflonem, bo mimo tego, że dokręcimy odpowiednim momentem, to delikatnie będzie śłimaczyc się olej :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...