Synergy Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam. Mam problem. Moje FC m590 wygląda jak po wojnie chciałbym ją odmalować, ale nie mogę za chiny starego lakieru się pozbyć. Opalarka nie daje rady, papier ścierny jako tako, ale za dużo rys na materiale zostawia. Znacie jakieś sposoby na pozbycie się lakieru?
mklos1 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Możesz spróbować najpierw potraktować lakier chemicznie. Ja używałem produktu do usuwania starych powłok firmy 3v3. Lakier renowacyjny (nie-proszkowy) schodzi na oczach... Nie wiem jak działa na proszkowy. Jeden z kolegów na forum polecił mi Scansol.
Mod Team sznib Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2013 Deorka nie jest aby anodowana? Do usuwania anody dobra jest kąpiel elementu w wodzie z Kretem (nie tym od pogody ), potem drobny papier ścierny.
mklos1 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Nie polecałbym kąpieli aluminiowych detali w Krecie. Wodorotlenek sodu wchodzi w reakcję z aluminium. Może mieć to negatywne skutki dla gwintów, szczególnie tych małych. M590 chyba jednak jest lakierowana: http://katalog.bikeboard.pl/katalog2012/33bgle_fc-m59010e224y_copy.jpg
kamfan Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Do usuwania anody dobra jest kąpiel elementu w wodzie z Kretem (nie tym od pogody ), potem drobny papier ścierny. A jak się zaczną bąbelki pokazywać to przyłóż do nich zapałkę będziesz miał niezłą zabawę Tylko nie panikuj
MokryxD Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Z tego co widzę u siebie w rowerze czarna Deorka M590 jest lakierowana. Czy tobie też zszedły napisy z ramion?
Synergy Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 Lakier to jest, można skrobać, ale ciężko schodzi i strasznie nieestetyczne rysy zostają.Tak zeszły.
szliri Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Rysy zostają bo złym papierem ściernym ścierasz, musisz drobniejszego użyć najlepiej wodnego.
Synergy Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 Drobniejszym można sobie tyłek podetrzeć, straszne to malowanie. Na usuwanie ręczne lakieru jest odporny, a jak sę jeździ to odpada razdwa. Drobniejszym można sobie tyłek podetrzeć, straszne to malowanie. Na usuwanie ręczne lakieru jest odporny, a jak sę jeździ to odpada razdwa.
szliri Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Bez przesady ja xt starłem na polerkę wodnym drobnym.
szybkilopez Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Kup sobie coś takiego http://allegro.pl/dysk-szlifierski-na-rzep-papier-scierny-fi125-i3397739996.html załóż do wiertarki czy wkrętarki i parę minut i będzie wyczyszczone bo ręcznie to można się zajechać
Synergy Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 Masz rację lopez. Jutro gdzieś to kupię
mklos1 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 To, co zaproponował Lopez nadaje się do czyszczenia dużych powierzchni. Jeżeli chcesz użyć takiej techniki, dużo lepsza będzie ściernica trzpieniowa lamelkowa o odpowiedniej gradacji i odpowiednio małej średnicy. http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/40/22/03/3440220306
kasperek Napisano 12 Sierpnia 2013 Napisano 12 Sierpnia 2013 Albo to, co kolega dał powyżej, albo Dremel + szczotka. Kilka minut i po krzyku.
Mod Team Puklus Napisano 15 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2013 To co zaproponował Lopez to akurat dobry pomysł i choć raz sie z nim zgadzam. Ale zamiast papieru ściernego polecam http://allegro.pl/wloknina-scierna-do-matowania-szara-promocja-i3463144205.html http://allegro.pl/listing/listing.php?string=w%C5%82%C3%B3knina+%C5%9Bcierna bardzo dobra włóknina nie robiąca bruzd ale ścierająca bez litości. ja w swojej korbie pozbyłem sie nawet 2mm rys z nosków. później tylko papier wodny i można zrobić lusterko jak ktoś chce.
Synergy Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 Zjechałem papierem ściernym 2/3 frontu, ale ta metoda niestety nie pozwala wszystkiego wybrać, dzisiaj kupuję końcówki jakie polecił mlkos1
Delarte Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 jestem bardzo ciekawy efektu po starciu lakieru, mógłbyś podesłać kilka fotek z całej operacji? jak później masz zamiar wykończyć korby, jakimś lakierem bezbarwnym/anodowanie/lakierowanie na kolor?
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2013 Efekt końcowy mojej korby: http://imageshack.us/photo/my-images/88/1006694h.jpg/ efekt bezpośrednio po czyszczeniu frotką http://imageshack.us/photo/my-images/401/1004924.jpg/
Delarte Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 pozwoliłem sobie obejrzeć inne zdjęcia z twojego konta imageshack i korba po takim zabiegu z jakimś przebiegiem na rowerze nie wygląda zbyt pięknie...
Mod Team Puklus Napisano 16 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 16 Sierpnia 2013 No nie wygląda z racji tego ze amelinjum to miękka kupa jest po polerce pasuje nałożyć bezbarwny lakier. W sumie po każdym zabiegu gdzie wyłoni sie gołe alu trzeba go zabezpieczyć, nie bez powodu alu anodują. Mi sie nie chciało i takie sa skutki a teraz nie mam ochoty jej dotykać póki co choć lakier mam.
Synergy Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 Dobra, Usunięty lakier końcówką jak pokazal mlkos1 i wypolerowany papierem 2000. Nałożyłem lakieru z utwardzaczem i czekamy do jutra
Raffal72 Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Synergy możesz wstawić zdjęcie gotowej korby? Ile czasu zajęło ci usunięcie lakieru i wypolerowanie? Bo zastanawiam się czy nie zrobić tak w moim rowerze.
Synergy Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Napisano 18 Sierpnia 2013 Nie wiem robiłem to metodą dobra zabieram się do roboty, Pier#### skończę później, nie chce mi się. Jutro będę nakładał kolejną warstwę lakieru
Mod Team Puklus Napisano 18 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 18 Sierpnia 2013 Lakier powinno sie kłaść na jeszcze nie kompletnie wyschnięta warstwę jak lakier wyschnie dobrze należy go zmatowić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.