nopel Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Witam.Kilka dni temu zakupiłem elixira 3jke. Zamontowałem, pojeździłem, wszystko ok, hamuje świetnie, ustawiłem go sobie tak że jednym palcem zatrzymuję rower bez problemu - hydraulik Ale dzisiaj zauwazyłem strasznie niepokojacą rzecz, mianowicie podczas jazdy załóżmy przy tych 40km/h i ostrym hamowaniu (hamulec jest na przodzie) dolne lagi zaczynają... strasznie wibrować, latać do przodu i do tyłu z częśtotliwością dobre kilkanaście ruchów w przód i tył na sekundę.... Co robić? Bez obciążenia wszystko ok, chociaż też podczas ruchów kołem czuć że hamuje słabiej gdy kończy się wystająca część tarczy, potem się zaczyna i znowu hamuje mocno, kończy się i hamuje słabo..Tarcza: z tym że ja mam 180mm Amor to XCR LOCo robić? Dodam że widać, że klocki ocierają tylko na zewnętrzej częśći tarczy, tj jakby widać że ocierają o same te wypukłe kształty w kształcie nie wiem buta , wiecie, mam na myśli te kształty za tymi otworami na ramionach tarczy.Co robić?Potrzebuję pilnie pomocy bo jutro latanie ostre, więc muszę mieć sprawny hamulec.
jasinski21444 Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Wymień tarcze , nie raz i nie dwa było mówione że tego typu tarcze sprawiają że powstają wibracje innymi słowy wymiana na mniej powycinane
nopel Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 No bez przysłowiowych jaj, naprawde? 5 dych zapłaciłem i na śmieci.... Na pewno to to?Zamontowanie zacisku A tutaj zdjęcie wyszlifowania tarczy: PS PRZEPRASZAM ZA WIELKOŚĆ ZDJĘĆ! Wydaje mi się że jakby to było to by wcześniej już problem się zaczął, odrazu, a dopiero dzisiaj czyli po 2ch dniach latania mi sie to zaczęło dziać..
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 a do tego nie powinno być tarczy 185 ?
nopel Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 No wlasnie adapter jest napisane 180 ale mialem na nim tarcze 185, to chyba działa tak że te podkładki są do 185... sam nie wiem.. Wyjąłem jeden zestaw miseczek (czyli 2 podkładki, zostały 2), g@wno to dało.. nie wiem, wczoraj tak nie było.. wie ktoś co jest grane?
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Po tarczy widać ze zacisk jest za bardzo na zewnątrz. możliwe ze ta tarcza nie jest wskazana do tego hamulca.
Synergy Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Ta tarcza jest zwyczajnie bezużyteczna, przecież można powiedzieć że ona ma niecałą połowę powierzchni ciernej normalnej tarczy, a wibruje ponieważ to dziadostwo co chwilę dotyka, puszcza klocki (patrz zewnętrzną część tarczy. Raz jest pól klocka dociśniętego raz mniej.
nopel Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 Zalozylem g3cs avida 185 i ten efekt jest już dużoo mniejszy, ale nadal wyczuwalny(ledwo co), a wibracje czuć tylko na kierownicy (lekkie), lagi nie latają. Co nie tak?Amor nie wytrzymuje tak dużej tarczy?
ronina Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Załóż niepowycinaną tarczę(pożycz od kogoś znajomego) na próbę,problem powinien zniknąć-moim zdaniem.
General Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Możesz wywalić te podkładki pływające pod zaciskiem. Zacisk będzie chwytał więcej tarczy.
lyndowss Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Ta tarcza jest zwyczajnie bezużyteczna, przecież można powiedzieć że ona ma niecałą połowę powierzchni ciernej normalnej tarczy, a wibruje ponieważ to dziadostwo co chwilę dotyka, puszcza klocki (patrz zewnętrzną część tarczy. Raz jest pól klocka dociśniętego raz mniej. Tarcie zależy od siły i współczynnika tarcia, a nie od powierzchni. Już wszyscy zgodnie uważają, że powycinane tarcze to może być powód taki drgań. Zalozylem g3cs avida 185 i ten efekt jest już dużoo mniejszy, ale nadal wyczuwalny(ledwo co), a wibracje czuć tylko na kierownicy (lekkie), lagi nie latają. Co nie tak?Amor nie wytrzymuje tak dużej tarczy? Na stronie Suntour'a jest napisane, że powinien wytrzymać 185mm tarczę, ale jednak jak dla XCR'a to po mojemu za dużo. Sprawdzałeś może czy nie masz jakiś luzów na sterach? Powycinana tarcza to może być jedno, a luzy to drugie. Może też koło ma lekkie bicie i trzeba skręcić konusy. Posprawdzaj te elementy, bo może złożyło Ci się kilka czynników na to szarpanie.
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Pokaż jak wygląda ten hamulec z tarczą g2cs, ile tarczy klocek łapie ? czy góra klocka czyli jego powierzchni ciernej jest równa z tarcza ??
czyzu6491 Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Ja myślę, że to wina amortyzatora. Sam miałem xcm LO, hayes stroker ryde i tarcze hayesa 160mm nawet przy tak małym rozmiarze tarczy wibrował jak głupi a czasami potrafił się mocno wygiąć, wyglądało to tak jakby miał sie zaraz złamać. Zmieniłem amortyzator na Axona i nic, anii obcierania tarczy w zakręcie ani wibrowania, po prostu xcm jest mało sztywny a duzo nie ważę bo 67kg
afly Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Również uważam, że zamiast sprawdzać tarcze hamulcowe i powierzchnie styku, najpierw należy sprawdzić czy amortyzator nie posiada luzów. Kolega waży ok.60kg a po 3tyś km jego XCR ma takie luzy, że telepie nawet przy większej prędkości na prostej drodze - inna sprawa, że nie był nigdy serwisowany.
General Napisano 26 Lipca 2013 Napisano 26 Lipca 2013 Na RS Revelationie na podobnie powycinanej tarczy i wsadzonych podkładkach też mam wibracje. Na tarczach avida bez problemu. Po wywaleniu podkładek na wycinance jest lepiej, może nie super ale nie ma już wibracji.
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 W sumie każda wycinanka sprawia problemu, zwłaszcza za jak zacisk jest mały i ma małe klocki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.