Skocz do zawartości

[max 2 tys.] do jazdy po asfalcie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Planuję w najbliższm czasie zakup roweru szosowego. Nie chcę typowej "kolarzówki" tylko coś wyglądem nawiązującego do roweru MTB. Koła najlepiej 28" i przerzutki 3x8. W aktualnym rowerze mam przerzutki 3x7 i niestety są niewystarczające, przy pierwszej lepszej górce brakuje mocy aby bardziej rozpędzić rower.

Pisząc typowa kolarzówka mam na myśli rower na fotce.

 

 

Waga: 95kg

Wzrost: 188cm

Rozmiar ramy: 21

Napisano

Zapewne masz górala i mocy brakuje bo inne blaty służące do jazdy terenowej, gdzie nie potrzeba rozwijać dużej prędkości, ot co.

 

Bierz Kross'a Evado 3.0.

Napisano

Tak to jest typowy góral ;/ szerokie opony itp ;/

Kiedyś jeździłem ścieżki leśne 50% i asflat 50%, teraz w zasadzie tylko asfalt więc pasowało by rowerek zmienić :)

Czekam również na inne propozycje.

Napisano

O ten krossik jest świetny, tzn bardzo mi się podoba :) ale czy rzeczywiście jest to rower dobrej jakości ? Do 2 tys. to będzie optymalny wybór ?

 

Koledzy gdzie mogę poczytać charakterystykę rowerów MTB, Cross oraz szosowych bo chciałbym zobaczyć jakie są ich cechy aby określić się konkretnie czego potrzebuję.

 

Te rowerki z dwóch linków powyżej to typowe crossy ?

Napisano

ten kross ode mnie, to typowy

urban-bike

czyli patrz też hybryda inaczej.

Taki cross skrzyżowany z szosówką.

Czyli szybki pomykacz asfaltowych dróg,

I jednocześnie odporny na krawężniki,

W sumie to miejski-przełaj



ps. myślę że da radę

mimo dużego kolorza :)

On jest raczej dobry, sredniej klasy.

osprzęt nie jest ful wypas, ale alivio jest już znośne, 

acera..., jak się posypie (pewnie nie za szybko) to wsadź alivio.

 

Napisano

@@stawek, Jeżeli poszukujesz nietypowej szosy, to poszukaj roweru typu fitness, czy jak je tam zwał.

Kellys Physhio

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/fitness#.Ueg9MtL0Gnc 

Merida Speeder 700C

http://www.rowerymerida.pl/kategoria96/speeder-700c-rowery-szosowe-merida.html

 

Sam ostatnio zbudowałem sobie takowe coś. Wyszedł znacznie lżejszy niż mój Level A4 (około 14kg). Nie wiem ile waży. Pewnie około 10kg, może mniej. Jeszcze nie jeżdżony...

http://www.forumrowerowe.org/blog/220/entry-705-post%C4%99p/

 

Napisano

To określe się inaczej w takim wypadku i proszę poradzić co będzie dla mnie najlepsze. Potrzebuje roweru przede wszystkim szybkiego, z dużymi kołami (28") i dobrym napędem tzn. żeby nie brakło przerzutek np. podczas jazdy z górki.Rower na wysokiego (188cm) i cięższego gościa (96kg) :) Nawierzchnia to w zasadzie tylko asfalt lecz nie najlepszej jakości, zdarzają się dziury, jakieś drobne kamyki, także musi mieć jakąś wytrzymałość :)

Napisano

To określe się inaczej w takim wypadku i proszę poradzić co będzie dla mnie najlepsze. Potrzebuje roweru przede wszystkim szybkiego, z dużymi kołami (28") i dobrym napędem tzn. żeby nie brakło przerzutek np. podczas jazdy z górki.Rower na wysokiego (188cm) i cięższego gościa (96kg) :) Nawierzchnia to w zasadzie tylko asfalt lecz nie najlepszej jakości, zdarzają się dziury, jakieś drobne kamyki, także musi mieć jakąś wytrzymałość :)

Napisano

Zależy jaki dokładnie to asfalt, ja np na moich okolicznych drogach nie pomykał bym na tej Meridzie ani Kellysie z uwagi na koleiny znajdujące się na bokach większości dróg, tak wąskie opony wpadały by w te "rowki" i po 15 km koło było by do centrowania.

 

Jeśli masz podobne "obawy" (w moim przypadku to pewne) to zobacz na ofertę Scotta SUB ma 7mm grubsze oponki. 

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=720&id_prod=4904 niestety wersja na która cie stać to tylko Acera. 

Od 2011 Scott włożył w wersje deore/alivio hamulce tarczowe i cena powindowała w góre :/ tak to był idealny wybór.

Napisano

mklos

bardzo ładny rowerek, jednak na ramie szosowej,

oponka powyżej 30 mm wejdzie??

Autor ma 2000 zł na coś na miasto,

oczywiście może uda się go przekonać do czegoś droższego,

Oponki to najmniejszy problem, zawsze można wymienić jak się okażą za cienkie/grube tylko żeby miejsce było w widłach.

pozdro

Napisano

Jednak wolałbym Evado 3.0 niż Seto.

 

Powód ? Amortyzator poza asfaltem się przyda, a i hydrauliki w deszczu i przy dużych prędkościach też są dużym plusem.

Napisano

Ok tylko mam dwa pytania odnośnie tego seto. Czy ten amorek jest dobrej jakości ? Nie rozleci się pod moim obciążeniem ? Czy te 21 biegów będzie wystarczające ? Teraz mam 21 (shimano turney :/)z tym, że w rowerze gorskim (opony 26" 1.95 szer.) i przy zjeździe z górki brakuje mi tych przerzutek bo muszę się opedałowac jak głupi żeby to jakoś rozpędzić.

 

Przed chwilą jeszcze raz sprawdziłem i w opisie jest 21, a w specyfikacji 24, to ile w końcu jest :) ?

Napisano

 

oponka powyżej 30 mm wejdzie??

 

Mało prawdopodobne. Włożyłem 700x23. 700x28 może by jeszcze weszła... Ale tak na styk będzie. Wydaje mi się, że 700x25 to rozsądny max co w taką ramę wchodzi.

Napisano

pytasz o evado?

24 biegi,

amorek najprostszy, ale daje radę, jego minus blokady brak.

Jednak tu kands maestro wypada lepiej, i unibike też.

a szywniak?

są i fani i przeciwnicy, co kto lubi /na pewno lżej i szybciej na sztywnym

Napisano

Jeżeli rower służy tylko i wyłącznie do poruszania się po szosie, to moim zdaniem trzeba iść na całość i brać szosę - z prostą kierą lub z barankiem - co kto lubi. Spora część rowerów urban/fitness to prawie crossy. Różnią się tylko brakiem widelca. W sumie niewiele to wnosi do tematu, bo wciąż zostają ciężkie tarcze i relatywnie szerokie opony. Typowa szosa to masa około 10kg lub mniej. Z widelcem karbonowym można by zejść do 8kg. 

 

Oczywiście nowe rowery z karbonowym widelcem są poza zasięgiem tego budżetu, ale używana szosa i przekładka na prostą kierownicę to jest niezłe rozwiązanie. Można już wyhaczyć dobry osprzęt typu Shimano 105 lub Ultegra. Koszt przekładki kierownicy na całkiem wystarczających komponentach (9-rzędów) to koszt około 300 PLN, a to co pozostanie można sprzedać.  Nie jestem jakoś super szczęśliwy z faktu że mam szczęki (bo już widzę, że są mniej skuteczne niż V-ki, a tak w ogóle jestem fanem tarcz), ale 4kg mniej (lub jeszcze mniej - nie ważyłem) w stosunku do typowego crossa/mtb naprawdę zrobi różnicę.

Nie ma nic za darmo... Przy oponie 700x23 lub mniej trzeba być naprawdę czujnym. żeby nie wpaść w jakąś dużą dziurę albo podczas próby pojechania po szutrówce.

Napisano

Mam do was pytanie, ale trochę z innej beczki. Mam możliwość kupienia Giant Defy 4 za 2300zł. Jest to godna zainteresowania oferta?

Napisano

To zależy w jakim jest stanie. Nowy kosztuje 2999 pln.

 

Wystukane na klawiaturce lub nabazgrane rysikiem na tablecie Galaxy Note za pomocą Tapatalk 2

Napisano

W sumie wszędzie teraz tak spamuje tymi rowerami, ale na Twoje gabaryty (i tak mniejsze niż moje ;P) sprawdź rowery firmy unibike, oni dają dopuszczalną masę całkowitą do 140kg (kiedy większość innnych firm 100kg, niektóre 120), do tego zalicza się masa roweru, użytkownika i np. plecak czy coś, wszystko. Wg. mnie (bo masz takie same oczekiwania jak ja), najlepiej patrz na crossa, przykładowo http://www.unibike.pl/vipergts.html, troszkę wykracza poza budżet, ale myślę że warto dołożyć. Nie ma tarcz, ale wbrew temu co ludzie mówią myślę że takie hamulce w zupełności wystarczą. Ekspertem nie jestem, ale mam znajomych którzy są w temacie i chwalą sobie rowery Unibike. Opony masz typowo crossowe, tak że są dobre na asfalt, ale leśną ścieżką czy szutrem spokojnie można pojeździć i nie trzeba za bardzo się martwić o wystający korzeń czy to że wjedzie się w koleinę czy dzurę jak na rolkach.

Napisano

To jest nówka. 2013 rocznik. Sprzedawca daje taki rabat. Rower wisi i jest do wzięcia. Taka cena, bo wywalczył z giantem dosyć wysoki rabat na szosówki. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...